Gjest Carpe Diem er budskapet eg fikk Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Hvordan gjør man det: tilgi dem/den som har gjort oss vondt? Eg trenger tips. 0 Siter
Gjest grip dagen i dag Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Det er ikke alltid så enkelt at man bare kan tilgi, men det kan gå an å se fremover istedenfor bakover. Avtal med deg selv at det som har skjedd har gjort deg vondt lenge nok og at det er fremtiden som gjelder. Om du ikke kan tilgi direkte så kan du skrive et brev. Det velger du å enten sende, eller la det seile ut på havet. Da har du fått skrevet av deg sinnet/sorgen du har inni deg. La dette bli den første dagen i resten av ditt liv. 0 Siter
Elis31 Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Man tilgir for seg selv. Det betyr ikke at du ønsker å ha kontakt med vedkommende engang. Bare at du aksepterer det som har skjedd og går videre, ikke sitter igjen med masse frustrerte følelser for vedkommende. Jeg tror også at man i noen tilfeller tilgir på den måten at man skjønner at personen ikke klarte bedre, eller at det får stå for dens gjerning. At handlingen til den personen foreller mer om den personen enn om deg. 0 Siter
mrxx Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Jeg tilgir ikke hvis den andre parten ikke gjør seg fortjent til det. 0 Siter
favn Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Har du genuint lyst å tilgi? Da er det vel bare å gjøre det. Er dette noe noen presser på deg eller forventer av deg, mens du selv ikke har så lyst, er det ingen grunn til at du skal tilfredsstille dem. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Å tilgi handler ikke om å akseptere hva den andre gjorde eller si det er greit. Det er heller ikke avhengig av at den som har forulempet deg angrer. Det er i hovedsak noe man gjør for sin egen del. Du gir slipp på sinnet og tristheten som den andres handlinger påførte deg. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Man tilgir for seg selv. Det betyr ikke at du ønsker å ha kontakt med vedkommende engang. Bare at du aksepterer det som har skjedd og går videre, ikke sitter igjen med masse frustrerte følelser for vedkommende. Jeg tror også at man i noen tilfeller tilgir på den måten at man skjønner at personen ikke klarte bedre, eller at det får stå for dens gjerning. At handlingen til den personen foreller mer om den personen enn om deg. Veldig klokt innlegg Elis31! 0 Siter
Gjest Carpe Diem er budskapet eg fikk Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Man tilgir for seg selv. Det betyr ikke at du ønsker å ha kontakt med vedkommende engang. Bare at du aksepterer det som har skjedd og går videre, ikke sitter igjen med masse frustrerte følelser for vedkommende. Jeg tror også at man i noen tilfeller tilgir på den måten at man skjønner at personen ikke klarte bedre, eller at det får stå for dens gjerning. At handlingen til den personen foreller mer om den personen enn om deg. Bakgrunnen for dette, er at eg var noen timer i går sammen med en mann som har overnaturlige evner.. Han merket enorm sorg og tristhet lagret i meg. Hjemmet mitt, som moren min aldri har besøkt, er fylt med hennes energi. Hans råd var å tilgi henne, helst møte henne før hun døde... Dette stikker vondt i magen min, bare på tanken. Dere som har blitt utsatte for vonde ting, og klart å tilgi. Hvordan klarte dere det? 0 Siter
Gjest lavrans Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Husker at Carpe Diem var et nick her for "hundre" år siden 0 Siter
hvorfor skjer dette?? Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Bakgrunnen for dette, er at eg var noen timer i går sammen med en mann som har overnaturlige evner.. Han merket enorm sorg og tristhet lagret i meg. Hjemmet mitt, som moren min aldri har besøkt, er fylt med hennes energi. Hans råd var å tilgi henne, helst møte henne før hun døde... Dette stikker vondt i magen min, bare på tanken. Dere som har blitt utsatte for vonde ting, og klart å tilgi. Hvordan klarte dere det? Stemmer det han sa? 0 Siter
Gjest Carpe Diem er budskapet eg fikk Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Husker at Carpe Diem var et nick her for "hundre" år siden Det er nok ikke den samme personen. 0 Siter
Gjest Carpe Diem er budkapet eg fikk Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Stemmer det han sa? Godt spørsmål. Ja, det stemmer nok det han sa. Han er visstnok veldig treffsikker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.