Gå til innhold

Grillpølser av kylling og kalkun - sunnere?

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Tror nok kylling og kalkun pølse er sunnere enn vanlig pølse. Vi brukte alltid det før. Men nå har vi gått over til Gildes go og mager pølser. Grunnen til det er at sønnen vår er allergisk mot soya og melk, og det er det i kylling og kalkunpølsene.

Fortsetter under...

Skrevet

Jo, jeg vil vel egentlig si at der er utbeinet masse i alle slags pølser. Hvordan vil du beskrive hva vanlige grillpølser er laget av da?

Utbeinet masse = guffen som er inni knoklene.

Skrevet

Pølser lagd på utbeinet kyllingmasse? Neitakk.

Du aner ikke hva du snakker om.

Skrevet

Gugga som er inne i beina....

Ha ha. Du tar helt feil. Igjen.

Gjest veggis rett skal være rett
Skrevet

Hei, jeg er vegetarianer, men må allikevel si at du tar feil her. Utbenet kjøtt vil si at man tar benet vekk fra kjøttet. På samme måte som du kan kjøpe en stek eller en skinke med ben eller uten ben (utbenet).

Gjør man denne prosessen maskinelt, etter at de store kjøttstykkene allerede er skåret fra benet, så risikerer man at marg og biter fra benet blir med i prosessen (det er derfor denne tekninkken ikke er tillatt på storfekjøtt eller svinekjøtt).

Derfor har du helt rett i at produktet (som er maskinelt utbenet) ikke er et delikat, rent kjøttprodukt. Men massen som er inni benet (margen), utgjør ikke en så betydelig andel av produktet at du kan beskrive det som om MUK hovedsakelig inneholder det som er inni benet. Det inneholder hovedsakelig det som er _rundt_ benet.

Uansett - jeg spiser ikke kjøtt, så jeg trenger ikke forsvare MUK eller noe annet. Men rett skal være rett, og du må ikke komme med helt gale opplysninger (jfr Toyotaverkstedene som skifter ut hele motoren på servicekontrollen, uten at kunden vet og betaler for det??) Hva slags menneske er det som forer deg med disse vandrehistoriene??

Skrevet

Åja, sånn ja. Synes ikke det er noe verre enn feks. lever og andre innvoller. Det er jo den guffa som gir den gode smaken når man koker kjøttkraft og. :-)

Annonse

Skrevet

Det som er inni knoklene heter marg. Kjøttet er utenpå beinet.

Og som en annen her skrev, så er utbeinet kjøtt bare det at en skjærer kjøttet løs fra beinet.

Når dette gjøres mekanisk, kommer det vel med litt mer av beinsubstansen - altså litt marg, brusk og bein - og det gjør vel ingenting?

*gnager og tygger villig på kyllingbein*

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er i alle fall _helt_ feil! Utbenet masse er den kjøttmassen som er nærmest benet, det de sikkert må grave skikkelig i for å få løs. :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hei, jeg er vegetarianer, men må allikevel si at du tar feil her. Utbenet kjøtt vil si at man tar benet vekk fra kjøttet. På samme måte som du kan kjøpe en stek eller en skinke med ben eller uten ben (utbenet).

Gjør man denne prosessen maskinelt, etter at de store kjøttstykkene allerede er skåret fra benet, så risikerer man at marg og biter fra benet blir med i prosessen (det er derfor denne tekninkken ikke er tillatt på storfekjøtt eller svinekjøtt).

Derfor har du helt rett i at produktet (som er maskinelt utbenet) ikke er et delikat, rent kjøttprodukt. Men massen som er inni benet (margen), utgjør ikke en så betydelig andel av produktet at du kan beskrive det som om MUK hovedsakelig inneholder det som er inni benet. Det inneholder hovedsakelig det som er _rundt_ benet.

Uansett - jeg spiser ikke kjøtt, så jeg trenger ikke forsvare MUK eller noe annet. Men rett skal være rett, og du må ikke komme med helt gale opplysninger (jfr Toyotaverkstedene som skifter ut hele motoren på servicekontrollen, uten at kunden vet og betaler for det??) Hva slags menneske er det som forer deg med disse vandrehistoriene??

''Hva slags menneske er det som forer deg med disse vandrehistoriene??''

Hehe, man kan jo saktens lure. :-D

Skrevet

Pølser lagd på utbeinet kyllingmasse? Neitakk.

Hmmm? Pølsene er helt greie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...