Gå til innhold

Min første joggetur :o)

AneM1365380603

Anbefalte innlegg

AneM1365380603

Jeg har hatt litt skrekk for å løpe ute, men i kveld tok jeg en tur i elendig utstyr. Dongeribukse og vinterjakke. Joggesko har jeg ;) Det var ikke planlagt at jeg skulle jogge, en spontan handling, he he.

Jeg klarte altså 8 minutter i ett. Jeg gikk i ett minutt før jeg jogget resten av løypa. Totalt 11 minutter.

Jeg er utrolig fornøyd :) Nå er det kanskje på tide å kjøpe treningstøy. Hvilken bukse bør jeg velge? Jeg synes disse glinsende og tettsittende buksene er fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott da! .o))))

Jeg brukte bare en vanlig treningsbukse i begynnelsen, men så kjøpte jeg en løpebukse fra Nike.... Den er herlig! :o) Kosta en femhundrings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!!!! jeg fikk sansen for jogging i høst - men har hatt to måneders vinterdvale. Kom ut av hiet på søndag - og jogget litt :-)

Gikk raskt i 25 minutter, løp i 10-12 minutter. Deilig :-)

Jeg har to bukser - en slafsete gammel en, og en tettsittende bomull-aerobic-bukse. Har bursdag til helga og ønsker meg en sånn "glinsesak"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Så flott da! .o))))

Jeg brukte bare en vanlig treningsbukse i begynnelsen, men så kjøpte jeg en løpebukse fra Nike.... Den er herlig! :o) Kosta en femhundrings.

Har du link til buksa? Jeg synes jeg fortjener flott utstyr nå som jeg skal løpe offentlig ;) Jeg trener utrolig mye inne, men har ikke våget å løpe ute. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle klare nesten hele løypa her :) Den går både opp, ned og rett fram.

Du er en indirekte årsak til at jeg tok sjansen :o) Også Jorunn? Tror hun heter det. Det er inspirerende å lese om andre som sliter, men hopper i det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Så bra!!!! jeg fikk sansen for jogging i høst - men har hatt to måneders vinterdvale. Kom ut av hiet på søndag - og jogget litt :-)

Gikk raskt i 25 minutter, løp i 10-12 minutter. Deilig :-)

Jeg har to bukser - en slafsete gammel en, og en tettsittende bomull-aerobic-bukse. Har bursdag til helga og ønsker meg en sånn "glinsesak"!

Jeg ønsker meg også en sånn "glinsesak" til bursdagen. Tror jeg får det :)

Løp du så langt i ett til å begynne med? Min tur varte totalt 22 minutter, for etter løpeturen gikk jeg raskt et godt stykke. Jeg var sliten, derfor gikk jeg hjem, he he. Jeg hadde en god spasertur i ettermiddag også, men løp ikke noe da.

Skrittelleren viser nå drøyt 19 tusen steg, så jeg er utrolig fornøyd med dagens innsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp du så langt i ett til å begynne med? Min tur varte totalt 22 minutter, for etter løpeturen gikk jeg raskt et godt stykke. Jeg var sliten, derfor gikk jeg hjem, he he. Jeg hadde en god spasertur i ettermiddag også, men løp ikke noe da.

Skrittelleren viser nå drøyt 19 tusen steg, så jeg er utrolig fornøyd med dagens innsats!

Jeg hadde ikke tenkt å løpe på søndag, siden jeg hadde sittet på rompa i to måneder... Men da jeg hadde gått veien til endes (20 minutter) og et stykke tilbake, fikk jeg lyst til å prøve hvordan det var å løpe - og det gikk bedre enn forventet, var ikke så tung i kroppen som jeg hadde trodd. Så nå gleder jeg meg til torsdag morgen - da skal jeg løpe en liten tur før jeg skal på et møte klokka ti (har egentlig fri - men må innom jobb)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du link til buksa? Jeg synes jeg fortjener flott utstyr nå som jeg skal løpe offentlig ;) Jeg trener utrolig mye inne, men har ikke våget å løpe ute. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle klare nesten hele løypa her :) Den går både opp, ned og rett fram.

Du er en indirekte årsak til at jeg tok sjansen :o) Også Jorunn? Tror hun heter det. Det er inspirerende å lese om andre som sliter, men hopper i det :o)

Nei, ingen link, men alle sportsbutikker har løpebukser av en eller annen sort og de fleste jeg har sett koster rundt 500,-. Det er en god investering synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fikk tatt det første skrittet :-D

8 minutter er en kjempegod start. gogger du 2-3 ganger i uken vil fremgangen komme litt etterhvert. For meg tok det ca 2 måneder fra jeg knapt kunne løpe 1 km, til jeg løp 4 km. Jogget og gikk om hverandre og etterhvert ble joggestrekkene bare lengre og lengre. Utrolig deilig å merke fremgangen omtrent i fra joggetur til joggetur. Spesielt med tanke på at jeg ikke hadde jogget på 15 år og var en av de tingene jeg virkelig ikke så for meg at jeg skulle gjøre noen gang igjen.

På søndag var jeg ute på første joggetur på 3 måneder. det var utrolig deilig å kjenne kroppen jobbe igjen og at formen var der enda. Tok en kort testtur på 3 km/ 20 minutter uten å bli sliten. Merket at jeg gleder meg til langre og lysere kvelder hvor en kan jogge lengre runder. Det var utrolig deilig å være i gang igjen,

For treningsgleden er det litt kjekt med ordentlige treningsklær. Du trenger ikke nødvendigvis de mest avanserte klærne i begynnelsen. Det som har vært min beste invistering er et par kjempegode sports-BHer. Kan ikke undervurderes. Etterhvert kjøpte jeg med en løpetights, men klarte med like godt med vanlige treningsbukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre at min og Lillemus lange vei fra å være ikke-joggere til joggere kan inspirere andre :-)

Det er de små skrittene som teller i det lange løpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Så flott at du fikk tatt det første skrittet :-D

8 minutter er en kjempegod start. gogger du 2-3 ganger i uken vil fremgangen komme litt etterhvert. For meg tok det ca 2 måneder fra jeg knapt kunne løpe 1 km, til jeg løp 4 km. Jogget og gikk om hverandre og etterhvert ble joggestrekkene bare lengre og lengre. Utrolig deilig å merke fremgangen omtrent i fra joggetur til joggetur. Spesielt med tanke på at jeg ikke hadde jogget på 15 år og var en av de tingene jeg virkelig ikke så for meg at jeg skulle gjøre noen gang igjen.

På søndag var jeg ute på første joggetur på 3 måneder. det var utrolig deilig å kjenne kroppen jobbe igjen og at formen var der enda. Tok en kort testtur på 3 km/ 20 minutter uten å bli sliten. Merket at jeg gleder meg til langre og lysere kvelder hvor en kan jogge lengre runder. Det var utrolig deilig å være i gang igjen,

For treningsgleden er det litt kjekt med ordentlige treningsklær. Du trenger ikke nødvendigvis de mest avanserte klærne i begynnelsen. Det som har vært min beste invistering er et par kjempegode sports-BHer. Kan ikke undervurderes. Etterhvert kjøpte jeg med en løpetights, men klarte med like godt med vanlige treningsbukser.

'' Tok en kort testtur på 3 km/ 20 minutter uten å bli sliten. Merket at jeg gleder meg til langre og lysere kvelder hvor en kan jogge lengre runder. Det var utrolig deilig å være i gang igjen,''

Jeg tror det ligger litt fram i tid før jeg klarer å løpe så langt uten å bli sliten, men får ta det litt etter litt. Jeg tok nettopp en skikkelig intensiv økt her hjemme med 5000 steg på en halv time. Det går fint, men det er hardere å løpe ute.

Jeg ser også fram til det blir litt lysere ute, for en liten del av løypa mangler lys nå, og jeg fikk nesten panikk i går da jeg løp gjennom det området. Det var skikkelig svartenatta der :-O.

Utstyret må kjøpes inn, og kanskje jeg skal investere i en god bh i tillegg til treningsbukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Kjekt å høre at min og Lillemus lange vei fra å være ikke-joggere til joggere kan inspirere andre :-)

Det er de små skrittene som teller i det lange løpet.

Ja, dere to har jo ikke vært de sprekeste tidligere, så da er det jo håp for meg også :o) Det er også kjekt å lese om andre som prøver seg forsiktig fram. Jeg liker dette forumet :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skryte litt av meg selv i dag. Jeg fikk til joggeturen i morges - og det var utrolig deilig :-)

Leverte minstejenta i barnehagen litt over halv ni, og jogget/gikk fort i tre kvarter. Dusjet i full fart, og fikk mannen min til å kjøre meg inn til jobben på et møte klokka ti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Må bare skryte litt av meg selv i dag. Jeg fikk til joggeturen i morges - og det var utrolig deilig :-)

Leverte minstejenta i barnehagen litt over halv ni, og jogget/gikk fort i tre kvarter. Dusjet i full fart, og fikk mannen min til å kjøre meg inn til jobben på et møte klokka ti!

''Jeg fikk til joggeturen i morges - og det var utrolig deilig :-)''

Ja, det tenker jeg :). Det er en sånn tilfredsstillelse på mange måter å ha fått unna treningsøkter. Du tok deg en lang tur da. Jeg klarer ikke å jogge så lenge, men jeg klarer godt en time aerobic hjemme.

I ettermiddag/kveld har jeg holdt på veldig mye. Avsluttet nettopp en halvtimes økt. Jeg har som mål å nå 30 tusen steg i dag, så jeg må ta ca 40 minutter til før jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...