Gå til innhold

gjeld

lissi1365380351

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har ikkje gjeld, men mannen har ca.800 000,- Eg har 200 000,- i inntekt, han 400 000,-.

Vi har ikkje felles økonomi, men vi hjelper kvarandre om det trengst.

Skrevet

Eier stort nyoppusset hus, forholdsvis stor hytte som er ganske nyoppusset, ny stv., en gml. "arbeidsbil" og en motorsykkel.

Gjeld: 1,4 mill

Månedsutg. på gjeld: 14.500

To inntekter: ca 875.000

Klarer oss bra, kontoene blir aldri tømt før neste lønning.

Skrevet

Grøss.... Dere tjener like mye som oss, men har 4 ganger så mye i gjeld som oss. Vi har hus, to biler, snøscooter og firehjuling. Vi betaler 7000 i måneden i renter og avdrag.

Ja, jeg kjenner at jeg grøsser ved tanken, jeg også!

Prøver å si til meg selv at det sikkert ikke skjer et nytt krakk i økonomien, slik som på slutten av 80-tallet... Men man vet jo aldri. Dersom det skulle skje, er nok vi en av de familiene som kommer til å kjenne det på kroppen.

Investerte i en leilighet i nærmeste tettsted i fjor, har leid den ut til studenter i 10 mnd. Solgte den med 150.000 i pluss nå like over nyttår.. Gjett om vi er lykkelige for det? Blir garantert ikke flere investeringer i eiendom de nærmeste årene, for vår del.

Forbruket skal holdes på et nøysomt nivå, og resten skal puttes i flexilånet. Grei måte å organisere økonomien på, da kan vi hente ut det vi trenger til utbedringer av boligen.

Misunner dere som ikke har nevneverdig gjeld å draske rundt på!

Skrevet

Nå arver man ikke gjeld, da. Negative dødsbo kan man bare la være å overta.

Jeg synes det er viktigere å gi barna mine en god oppvekst, med tid til dem, enn at de skal arve masse penger.

Man kan velge å ikke ville overta negative dødsbo ja, men det kan bli problematisk hvis man for eksempel ønsker å overta mormors gamle kommode. Sier man nei, sier man nei til alt, så vidt jeg er informert. Og hva hvis man ikke ønsker at den gamle familiehytta skal forsvinne ut av slekta?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...