mamma til ni Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Eg har ikkje gjeld, men mannen har ca.800 000,- Eg har 200 000,- i inntekt, han 400 000,-. Vi har ikkje felles økonomi, men vi hjelper kvarandre om det trengst. 0 Siter
Gjest nikkot Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Eier stort nyoppusset hus, forholdsvis stor hytte som er ganske nyoppusset, ny stv., en gml. "arbeidsbil" og en motorsykkel. Gjeld: 1,4 mill Månedsutg. på gjeld: 14.500 To inntekter: ca 875.000 Klarer oss bra, kontoene blir aldri tømt før neste lønning. 0 Siter
ingoen Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Grøss.... Dere tjener like mye som oss, men har 4 ganger så mye i gjeld som oss. Vi har hus, to biler, snøscooter og firehjuling. Vi betaler 7000 i måneden i renter og avdrag. Ja, jeg kjenner at jeg grøsser ved tanken, jeg også! Prøver å si til meg selv at det sikkert ikke skjer et nytt krakk i økonomien, slik som på slutten av 80-tallet... Men man vet jo aldri. Dersom det skulle skje, er nok vi en av de familiene som kommer til å kjenne det på kroppen. Investerte i en leilighet i nærmeste tettsted i fjor, har leid den ut til studenter i 10 mnd. Solgte den med 150.000 i pluss nå like over nyttår.. Gjett om vi er lykkelige for det? Blir garantert ikke flere investeringer i eiendom de nærmeste årene, for vår del. Forbruket skal holdes på et nøysomt nivå, og resten skal puttes i flexilånet. Grei måte å organisere økonomien på, da kan vi hente ut det vi trenger til utbedringer av boligen. Misunner dere som ikke har nevneverdig gjeld å draske rundt på! 0 Siter
Sofline Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Nå arver man ikke gjeld, da. Negative dødsbo kan man bare la være å overta. Jeg synes det er viktigere å gi barna mine en god oppvekst, med tid til dem, enn at de skal arve masse penger. Man kan velge å ikke ville overta negative dødsbo ja, men det kan bli problematisk hvis man for eksempel ønsker å overta mormors gamle kommode. Sier man nei, sier man nei til alt, så vidt jeg er informert. Og hva hvis man ikke ønsker at den gamle familiehytta skal forsvinne ut av slekta? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.