Gå til innhold

Er jeg gammeldags?

Anbefalte innlegg

Gjest ja de penga
Skrevet

Snakker dere med venner om inntekt og gjeld? Jeg mener det er en privatsak.

Skrevet

Nei det snakker jeg lite om til mine venner, noen ganger har vi nok snakket om det, men ikke i detalj.

Jeg tjener relativt bra og vil ikke si noe om dette til mine venner som jeg vet tjener mindre. Det blir litt feil og noe jeg ikke er komfortabel med, selv om vi vet omtrent hva vi tjener.

Gjest absolutt privat
Skrevet

Det er absolutt en privatsak, men jeg snakker da mye om private ting med mine gode venner.

Kosthold, helse, barneoppdragelse, undertøy.. det er mange ting som er privat men som jeg snakker med vennene mine om.

Alle har sine grenser for hva man snakker med hvem om, det er forkjell på hva jeg synes er ok å bli spurt om på jobbintervju, av damen ved siden av meg på bussen, av en mamma i barnehagen, av en nær kollega rundt lunsjbordet, av moren min, av litt perifere venner, av bestevenner osv osv

Gjest en doler
Skrevet

Det er en privatsak. Men noen MÅ absolutt spørre og er så nysgjerrige.

Skrevet

Snakker ikke med venner om noen av de delene. For min del er jeg uinteressert i hva mine venner tjener og deres gjeld - og jeg regner med at de ikke bryr seg stort om min økonomiske situasjon, heller....

Gjest ViViola
Skrevet

Ja, med venner snakker jeg både inntekter og gjeld. Når det faller seg slik.

Jeg spør derimot aldri hva mennesker tjener, eller har i gjeld, det er noe man må få si selv om man ønsker.

Skjønner ikke helt hva som er så privat inntil det tabubelagte med det? Venner snakker jo om mens og sexliv og følelser, så hvorfor ikke penger?

Skrevet

Ja, eg snakker med "hvem som helst" om min inntekt og mi gjeld.

Men eg spør aldri hva andre tjener eller har i gjeld, sjøl ikkje mine nærmeste venner.

Skrevet

Syns det er kjedelig, og snakker derfor lite om det. Skjønner også at andre ser på det som en privatsak og spør heller ikke om ting som har med de å gjøre.

Skrevet

Tja, innimellom kan det komme opp, men det er ikke noe vanlig tema.

Skrevet

Ja, det gjør jeg, men jeg spør aldri hva folk tjener. Jeg forteller heller ikke folk hva samboeren min tjener.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...