Gjest Utrolig FRI! :) Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Det har jeg fått! Funker som bare rakkern og den heter TRENINGSGLEDE! Jeg er altså blitt avhengig av å bevege kroppen og derfor vet jeg at jeg ALDRI kommer til å bli fryktelig tung. Det er simpelthen ikke mulig når kroppen er i bevegelse flere timer om dagen og får sjansen til å finne sin egen balanse mellom mat, bevegelse og hvile. Det er denne fine balansen vi alle slutter å lete etter. Er sikker på at hvis vi lyttet mer til kroppen vår og fulgte intuisjonen ville vi alle hatt en frisk kropp i akkurat den størrelsen den var ment å være i 0 Siter
Gjest dryppdrypp Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Det er bare ett sørgelig faktum, og det er at den såkalte "treningsglede" har en tendens til å forsvinne etter en tid og erstattes av dårlig samvittighet. 0 Siter
Gjest Utrolig FRI! :) Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Det er bare ett sørgelig faktum, og det er at den såkalte "treningsglede" har en tendens til å forsvinne etter en tid og erstattes av dårlig samvittighet. Det hører jeg mange sier, men da tror jeg ikke man LYTTER til kroppen. Da trener man fordi man MÅ og ikke fordi man elsker det. Når ting er tvang går man lei. 0 Siter
frosken Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Du generaliserer nok litt vel mye, men min erfaring er også at trening og aktivitet er en faktor som virker positivt inn på de fleste andre områder i livet :-) 0 Siter
frosken Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Det er bare ett sørgelig faktum, og det er at den såkalte "treningsglede" har en tendens til å forsvinne etter en tid og erstattes av dårlig samvittighet. Hehe... nå må du ikke frata de nyfrelste gleden over sin oppdagelse! Den dårlige samvittigheten kan forøvrig raskt erstattes med treningsgleden igjen. Dette ser man tydelig at mange prøver rett etter nyttår, det er stapp fullt med folk på treningssenteret i januar og delvis i februar. De som jobber der sier at etter vinterferien blir det nesten tomt igjen. 0 Siter
Gjest Utrolig FRI! :) Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Du generaliserer nok litt vel mye, men min erfaring er også at trening og aktivitet er en faktor som virker positivt inn på de fleste andre områder i livet :-) Hva mener du jeg generaliserer? Det er ingenting som er konstant her i livet. Det er ikke slik at man går rundt og er evig frelst på trening og sunnhet. Men det er vitenskapelig bevist at kroppen er skapt for bevegelse og at bevegelse utløser mekanismer i kroppen som skaper balanse i både psyke og fysikk. Det er dager jeg absolutt ikke kan tenke meg å trene og da gjør jeg heller ikke det. Men min erfaring er at når jeg LYTTER til kroppen og handler derretter så finner den selv den perfekte balansen for MEG. Det finnes ingenting naturlig i å bestemme seg for at man vil inn i en viss klesstørrelse og presse kroppen til det. Det er ikke alle kropper som er skapt for å være 170 og 50 kilo. Jeg tror på å gi kroppen min nok tillit til at den selv vet hvor liten eller stor den skal være og hittil har den vist seg å være riktig så pålitelig! 0 Siter
Gjest Utrolig FRI! :) Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Hehe... nå må du ikke frata de nyfrelste gleden over sin oppdagelse! Den dårlige samvittigheten kan forøvrig raskt erstattes med treningsgleden igjen. Dette ser man tydelig at mange prøver rett etter nyttår, det er stapp fullt med folk på treningssenteret i januar og delvis i februar. De som jobber der sier at etter vinterferien blir det nesten tomt igjen. Til opplysning så har jeg vært nyfrelst i 15 år snart 0 Siter
frosken Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Hva mener du jeg generaliserer? Det er ingenting som er konstant her i livet. Det er ikke slik at man går rundt og er evig frelst på trening og sunnhet. Men det er vitenskapelig bevist at kroppen er skapt for bevegelse og at bevegelse utløser mekanismer i kroppen som skaper balanse i både psyke og fysikk. Det er dager jeg absolutt ikke kan tenke meg å trene og da gjør jeg heller ikke det. Men min erfaring er at når jeg LYTTER til kroppen og handler derretter så finner den selv den perfekte balansen for MEG. Det finnes ingenting naturlig i å bestemme seg for at man vil inn i en viss klesstørrelse og presse kroppen til det. Det er ikke alle kropper som er skapt for å være 170 og 50 kilo. Jeg tror på å gi kroppen min nok tillit til at den selv vet hvor liten eller stor den skal være og hittil har den vist seg å være riktig så pålitelig! Generaliseringen består i utsagnet : ''Er sikker på at hvis vi lyttet mer til kroppen vår og fulgte intuisjonen ville vi alle hatt en frisk kropp i akkurat den størrelsen den var ment å være i :)'' Det finnes utallige eksempler på at sykdom rammer der man minst hadde forventet det. 0 Siter
Gjest Minst like FRI Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Det hører jeg mange sier, men da tror jeg ikke man LYTTER til kroppen. Da trener man fordi man MÅ og ikke fordi man elsker det. Når ting er tvang går man lei. Men der slår du jo ihjel dine egne argumenter jo!! For det er jo ikke sikkert at ALLE har lyst til å trene. Hvis jeg "lytter til kroppen" har jeg kanskje ikke lyst til å trene, men heller sitte i godstolen. For mange er trening nettopp tvang - noe vi MÅ gjøre for å holde oss i form og ikke få for mange kilo på baken. Livet er nok ikke så enkelt og sort/hvitt som du ser det, min venn :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.