Gjest prust Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 De siste par ukene har jeg ubevisst innført litt dårlige matrutiner. Spiser egentlig ganske sunt, men jeg er lite sulten, og spiser få måltider. Prøver å ta av 3-4 kilo, så jeg vil ikke ha for mange kalorier, men samtidig må jeg jo ha litt energi å gå på, samt holde forbrenningen oppe... De siste dagene har jeg spist som følger: Frokost 7.30: 1-2 skiver mellomgrovt brød, ymse pålegg, litt smør, ett glass lettmelk, evt en kopp kaffe Lunsj 12-13.00: 3 fullkorn knekkebrød med makrell i tomat Middag 17.30: Mandag fiskegrateng + potet (stooor porsjon), tirsdag hjemmelaget lapskaus + flatbrød (stoooooor porsjon), i dag stekte komper + rester av fiskegrateng (sikkert stoooooor porsjon) Det rare er at jeg ikke blir sulten mellom måltidene. Drikker en kopp te og en kopp kaffe i løpet av arbeidsdagen, og gjerne en kopp kaffe til om ettermiddagen. Ellers stort sett vann, evt et glass hjemmelaget saft til middag, 3 måltider er jo altfor lite. Er ikke sulten i mellom, men spiser altfor mye middag..... Er ellers ganske så opplagt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thea89 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 hei. det sies jo at om du vil slanke deg litt skal du spise lite og ofte, med 3-4 timers mellomrom. det går kanskje litt lang tid mellom måltidene dine. om du ikke "rekker" å bli sulten mellom måltidene, er du kanskje litt lite aktiv, eller spiser for mye når du først spiser.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det er jo tydelig at du vet svaret selv. Du peker på at du spiser for få måltider, og at middagen er diiiiger. Og det er jo der du kan forbedre deg. Du bør minimum innføre et mellommåltid mellom lunsj og middag. Muligens klarer du da også å ta lunsje bittelitt tidligere? En salat, knekkebrød, frukt e.l. er gode mellommåltider. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Synes ikke det høres så ille ut jeg. Så på serien "Downsize me" fra New Zealand i høst og ernæringseksperten der ordinerte 3 måltider daglig for sine klienter. Nå var det adskillig mer enn 3-4 kg disse skulle ned da, men... Selv om middagen din nok kunne vært delt opp i to måltider! Sjekk på Dagbladet.no, artikkelen "Kutt ut frokosten!" http://www.dagbladet.no/dinside/2008/02/14/526908.html Forskeren her mener at det ikke nødvendigvis er riktig for alle å spise mange og små måltider, men at det varierer fra kropp til kropp hva den trives med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.