Gjest olais Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Jeg lurer på om det er teoretisk mulig at jeg og min mann kan få et barn med brune øyne. Jeg har grønne, med en lys brun ring inni irisen rundt pupillen, men de er i hovedsak grønne. Mannen min har blå gråe. Min far: har brune, hans mor har brune, hans far blåe( og min fars søster har brune.) Min mor: har grønne, hennes mor brune, hennes far blåe( og min mors 4 søsken har alle brune øyne.) På min manns side finnes det ikke brune øyne. Så...er det mulig å få et barn med brune øyne? 0 Siter
morsan Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Svaret er ja, men at det kommer an på;-) Hvis du går in på søkesiden og skriver "fenotyp" og søker på innlegg, får du fem treff der jeg har skrevet om dette før;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Tror det er fullt mulig, men skal ikke si noe om den nøyaktige statistiske sannsynligheten :-). 0 Siter
Gjest yes it is Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Broren min har brune øyne, og foreldre og besteforeldre har/hadde blå. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Dere kan få et brunøyd barn. Du er genetisk brunøyd, men har mindre farvestoffer enn brunøyde, derfor er det grønt. Mannen min og jeg har begge blå øyne. Jeg har en brun ring rundt pupillene. Den yngste datteren har en ubestemmelig øyefarve. De var blå inntil hun var 10 mnd. Etter det har de gradvis blitt mer og mer grønne. Noen ganger ser de litt brune ut også. Den eldste datteren har i likhet med meg en brun ring rundt pupillene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.