Gå til innhold

øyefarge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er teoretisk mulig at jeg og min mann kan få et barn med brune øyne.

Jeg har grønne, med en lys brun ring inni irisen rundt pupillen, men de er i hovedsak grønne.

Mannen min har blå gråe.

Min far: har brune, hans mor har brune, hans far blåe( og min fars søster har brune.)

Min mor: har grønne, hennes mor brune, hennes far blåe( og min mors 4 søsken har alle brune øyne.)

På min manns side finnes det ikke brune øyne.

Så...er det mulig å få et barn med brune øyne?

Skrevet

Svaret er ja, men at det kommer an på;-)

Hvis du går in på søkesiden og skriver "fenotyp" og søker på innlegg, får du fem treff der jeg har skrevet om dette før;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Tror det er fullt mulig, men skal ikke si noe om den nøyaktige statistiske sannsynligheten :-).

Gjest yes it is
Skrevet

Broren min har brune øyne, og foreldre og besteforeldre har/hadde blå.

AneM1365380603
Skrevet

Dere kan få et brunøyd barn. Du er genetisk brunøyd, men har mindre farvestoffer enn brunøyde, derfor er det grønt.

Mannen min og jeg har begge blå øyne. Jeg har en brun ring rundt pupillene. Den yngste datteren har en ubestemmelig øyefarve. De var blå inntil hun var 10 mnd. Etter det har de gradvis blitt mer og mer grønne. Noen ganger ser de litt brune ut også. Den eldste datteren har i likhet med meg en brun ring rundt pupillene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...