Gå til innhold

Dating-råd, takk!

Gjest uerfaren på området

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten som ikke er så populær har endelig fått seg date! Er superglad for det, men siden jeg ikke er så erfaren i gamet, lurer jeg på hva som er "vanlig" oppførsel på dater.

Bør jeg betale det vi spiser? hvordan er det med åpne-lukke dører osv, går ut fra at det bare er noe man ser i gamle filmer? Skal jeg foreslå å følge henne hjem, og hvis daten går så bra som jeg håper, et lite kyss på kinnet?

Takk for tilbakemelding, helst før i morgen;)

Skrevet

Jeg synes det er gentlemen av deg å betale.

Det med å åpne/lukke dører osv synes jeg kan bli litt mye.

Om du skal følge henne hjem eller ikke kommer litt ann på hvor dere bor, om dere begge skal kjøre bil eller om dere tar en taxi. Dersom dere bor i i gåavstand til hverandre er det koselig at du følger henne hjem. Eller dersom dere skal ta en taxi så kjører dere henne først. Kjører dere begge bil skjønner du sikkert at det blir passe teit å følge henne hjem ;)

Ellers synes jeg fint at du kan gi et kyss på kinnet når dere skal si hadet (med mindre hun inviterer deg inn:) )

Lykke til! :-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Jenta som vil på date med deg liker deg, D E G :-) Bare vær deg selv, og så høflig som føles naturlig for deg, så kommer dere til å få en hyggelig kveld :-)

Skrevet

Jeg synes i hvert fall du skal tilby deg å betale. Ikke åpne og lukke dører, med mindre det faller seg naturlig (ikke sleng døra i ansiktet hennes, akkurat...). Du følger henne hjem om det er i gåavstand. Om ikke følger du henne til buss/taxi.

Kyss henne gjerne på kinnet eller gi henne en god klem. Kanskje går det så bra at dere råkliner innen daten er over ;)

Gjest ja til gentlemen
Skrevet

Jeg svarer ja på alle dine spørsmål jeg.

Er kvinne og liker å bli oppvartet av en gentleman :-)

Skrevet

Ja, ja ,ja, ja!

:0)

Du høres ut som den perfekte daten!

Skrevet

Jenta som vil på date med deg liker deg, D E G :-) Bare vær deg selv, og så høflig som føles naturlig for deg, så kommer dere til å få en hyggelig kveld :-)

Hehe, joda, skal prøve å være meg selv.. Men vil jo gjerne oppfylle de sosiale forventningene også, ikke virke helt på jordet..

Gjest liker gentlemen jeg også!
Skrevet

Jeg synes i hvert fall du skal tilby deg å betale. Ikke åpne og lukke dører, med mindre det faller seg naturlig (ikke sleng døra i ansiktet hennes, akkurat...). Du følger henne hjem om det er i gåavstand. Om ikke følger du henne til buss/taxi.

Kyss henne gjerne på kinnet eller gi henne en god klem. Kanskje går det så bra at dere råkliner innen daten er over ;)

Ja, er det ikke vanlig at mannen ihvertfall tilbyr seg å betale, hvertfall å dele regningen? Mulig jeg er litt gammeldags, men forrige gang jeg var på date (les:første og siste gang av den typen!) ble det helt forderdelig pinlig, kelner stod å venta på at vi skulle betale, jeg venta på at han skulle ta iniativ til hva vi skulle gjøre - splitte eller om han tok den, noe han ikke gjorde, og det endte med at jeg betalte alt. Skal tydeligvis være sånn i likestillingens tidsalder..

Skrevet

Ja, er det ikke vanlig at mannen ihvertfall tilbyr seg å betale, hvertfall å dele regningen? Mulig jeg er litt gammeldags, men forrige gang jeg var på date (les:første og siste gang av den typen!) ble det helt forderdelig pinlig, kelner stod å venta på at vi skulle betale, jeg venta på at han skulle ta iniativ til hva vi skulle gjøre - splitte eller om han tok den, noe han ikke gjorde, og det endte med at jeg betalte alt. Skal tydeligvis være sånn i likestillingens tidsalder..

Uff da... Man kan i hvert fall dele.

Jeg har i grunnen aldri latt en gutt betale hele regningen, men jeg har til gode å møte en som ikke tilbyr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...