Gå til innhold

Tekst-tv på mobilen

Anbefalte innlegg

Gjest Teksttv4always
Skrevet

Jeg er en stor bruker av tekst-tv og leser at man kan få NRK tekst-tv på mobiltelefonen.

Nrk reklamerer med at tjenesten er gratis, man betaler bare for datatrafikken til din mobiloperatør. En sidevisning vil koste mellom 1-3 øre, avhengig av operatør. Er det noen som erfaring med bruk av denne tjensten - er det så billig som man skal ha det til? Jeg har et billig månedsabonnement, men betaler dyrt for bruken(ringing/sms). Koster det ikke mer enn 1-3 øre for å laste ned en side, eller løper kostnaden for hvor lenge man ser siden?

Skrevet

Detta blir fort dyrt ja. Wap-bruk koster fra max døgnpris på 20kr og opp til 75kr hos ulike leverandører. Og det er ikke lenge du skal befinne deg på nett før maxprisen er nådd. Så da kan du regne minimum 20 kroner pr. dag eller mer + det andre du nevnte.

Noen leverandører tilbyr Internet Connect, tror jeg det kalles. Dette er egentlig beregnet for og brukes i de tilfeller du bruker mobilen opp mot en PC for og komme på nettet. Dette koster 99 kr pr mnd hos Netcom (119,. hos Telenor), og da kan du kun wappe mellom kl 17 og kl 08 og i helgene innenfor denne månedsprisen. Wapper du utover dette koster det max 50 kr i døgnet i tillegg. De opplyser ikke på internett sidene sine om denne muligheten på kun mobil. For de vil jo tjene mest mulig penger selvsagt.

Derfor må du presisere for dem at det mobilbruk det gjelder og at du vet at dette tilbudet finnes. Så kan du kjøpe et modem og du har tilgang til og koble deg opp på nettet via en PC hvor enn du befinner deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...