Gjest Strukturert Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Mann, 35 med kraftig benbygning, 184cm, 100kg Jeg har (tydeligvis) i ca 20 år hatt en tilbakevendende depresjon som har ført til at jeg har totalt kuttet trening over lengre perioder (0,5-2år av gangen). trenging erstattes av junk-spising => 10-20 kg opp. Etter slike perioder har jeg tidligere trent masse, samtidig som jeg kan gå på Nutrilett eller annet. Dette har fungert veldig bra. Jeg er veldig utholdende, målbevisst og strukturert når jeg først begynner. (for 2 år siden gikk jeg ned fra 108-87kg på 3 måneder. Deretter lå jeg på ca 90 kg i 1,5 år til neste deppe-periode satte inn. Nå har jeg endelig fått et legemiddel (Lamictal), som har stabilisert meg fullstendig. Jeg har akkurat nå begynt på en ny trenings/slanke- prosess hvor jeg er beinhard med meg selv. Nå svømmer jeg 1-1,5 timer 5 dager i uken (3-4km), samt 1-2 timer hurtig gange/sykling også 5-6 dager i uken. Begynner snart med litt styrketrening også. (alt erstattes gjerne av en lengre skitur). Mine mål: - kortsiktig: se bra ut. fort. resultater er motiverende! (mindre fett, tydeligere muskelstruktur) - langsiktig: en sunn og sterk kropp som jeg kan leve lenge med. Faren for jojo-effekt er egentlig ikke et tema nå som lamictalen hjelper meg. Jeg spiser i dag bittelitt 6-8 ganger i døgnet (2,5t mellomrom, totalt ca 1000 kcal), og trives bra med det. Hvor kjip kan jeg egentlig være med kroppen (lite mat), mens jeg samtidig opprettholder en liten økning av muskelmassen/styrken (for motivasjonens skyld)? Hva bør jeg spise? Jeg kan gjerne selv sette sammen et eget kosthold basert på rene verdier av karbo/prot/fett/grønnsaker. (i tillegg til vitamin/minneral-kostttilskudd) Jeg har relativt god råd, så "dyre" rene/friske råvarer kan jeg kjøpe hvis det er av stor fordel. Smak bryr jeg meg lite om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 1000 kcal i døgnet for en mann på din størrelse er alt for lite! Du tyner kroppen din, den går skikkelig på sparebluss og forbrenningen din vil ødelegges helt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Stakkars kroppen din... Den tror det er hungersnød og prøver så godt den kan å spare på fettet :-/ Du må spise mer enn du gjør. Kutt ut poteter, pasta, ris og brød. Spis masse grønnsaker (wokede,kokte, ovnsstekte etc) istedenfor poteter, pasta og ris. Spis ryvita eller rugsprø istedenfor brød. Mager og sunn mat er tunfisk, laks, kalkun etc.. Fint at du spiser mange ganger hver dag og trener, men spis mer hver gang du spiser. Du bør nok spise nesten dobbelt så mye sm du gjør nå. Frokosten er veldig viktig. Den danner grunnlaget for dagens blodsukkernivå som igjen gir økt forbrenning. Når du spiser for lite, senkes forbrenningen. Du bør velge en livsstil du kan holde resten av livet. Det klarer du hvis du modererer deg noe. Lykke til:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Dersom målet ditt er en langvarig helsegevinst, bør du øke kaloriinntaket ditt ganske mye. Å sulte kroppen, samtidig som du trener hardt, er ingen god ide - helsemessig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.