Gå til innhold

Din favoritt rødvin?

Anbefalte innlegg

Gjest xbellax
Skrevet

Jeg leter etter en fyldig, tørr og kraftig vin. Vinen skal leveres til en vinelsker/vinkjenner -mao. det må være noe det svinger av....

Skrevet

Zenato Amarone - hvis jeg ikke tenker pris. (Den koster 355,00 kr. ca.). Dette er toppen av toppen :-)

Skal jeg tenke mer budsjett, så går jeg for Corte Giara Ripasso 120,00 kr, veldig god den også. Tror det blir en Corte Giara Ripasso i morgen, og kanskje en Montecillo Crianza til kr 105,00 til lørdagsmaten.

Ikke alene da, deler med gubben.

Elsker rødvin :-)

Skrevet

Hør på flyfly.

Næmmen, du i denne tråden? Surprise. :D

Skrevet

Næmmen, du i denne tråden? Surprise. :D

Hvem? Jeg?

Kanskje det var en sånn jeg skulle hatt i kveld.......

Gjest Elextra
Skrevet

Elsker italiensk rødvin, og har vært i Montepulciano og drukket vin derfra, så denne skal jeg prøve! *S*

Skrevet

Elsker italiensk rødvin, og har vært i Montepulciano og drukket vin derfra, så denne skal jeg prøve! *S*

Kos deg! :) Montepulciano var min favorittby i fjor sommer. ;)

Skrevet

Hvem? Jeg?

Kanskje det var en sånn jeg skulle hatt i kveld.......

Utvilsomt. Vi skal nemlig ha entrecote, gnocci og bernaisegrønnsaker... Tror min siste rest fra Italia-ferien ryker i kveld, Brunelloen.

Skrevet

Utvilsomt. Vi skal nemlig ha entrecote, gnocci og bernaisegrønnsaker... Tror min siste rest fra Italia-ferien ryker i kveld, Brunelloen.

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000jBVri2zX?ProductUUID=a7IKdlEN8N0AAAERXIsVeRUV&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

Hvor kjøper du gnocci? Dvs - om de ikke er ferske trenger jeg ikke vite det.

Skrevet

Hehe, polkjøpt også?

Kanskje jeg må ha oppskriften? Har ikke spist gnocci siden Korsika :-/

Skrevet

Hehe, polkjøpt også?

Kanskje jeg må ha oppskriften? Har ikke spist gnocci siden Korsika :-/

Koke mandelpoteter til de faller fra hverandre (skrell dem først), legg dem på benken og mos dem med hendene mens du baker inn hvetemel, revet parmesan, salt og to egg. Trill ut til tynn pølse og kutt opp passende biter. Putt dem i kokende, salta vann og ta dem ut av gryta når de flyter opp, la vannet renne av i dørslag. Steikes i smør i panne på ganske høy varme og legges på steikebrett når de er ferdige. Strø over mer revet parmesan og litt salt og steik dem litt i ovnen tilslutt. :)

Skrevet

Lurer kanskje på om jeg ikke vet hva vi skal ha neste vinsmaking...

Jeg synes det høres ut som en skikkelig cunning plan. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...