Gå til innhold

Hyttetur uten innlagt vann...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Man får tak i så utrolig mye alternativer til innlagt vann og strøm så jeg tror man kan ha det ganske greit likevel. Man skal bruke hytta _mye_ hvis det ikke skal være sinnsykt dyrt å legge inn strøm. med solcellepanel får man så godt som samme luksus.

''med solcellepanel får man så godt som samme luksus.''

Har du vært på hytte med vanlig solcellepanel noen gang? Skal mye til å få særlig kraftig strøm ut av det, kan bli noen fine leselamper, men neppe nok til komfyren, varmeovner eller andre litt mer strømkrevende ting.

Vi har en støl uten innlagt vann, og det går fint i noen dager det :-) Vi overnatter sjelden mer enn tre dager om gangen, så tar vi en tur ned til sivilisasjonen, dusjer og spiser litt annen mat, og så drar opp igjen :-)

Har forøvrig gass-kjøleskap og gassbluss + solcellpanel til leselys.

*gleder meg til påskeferien*

Om det er mulig? Det er jo kjempekos!! Vi har tilgang på to hytter, begge to uten innlagt vann og strøm. Vi er begge to vant til slike hytteferier så det går helt fint det. Selv om det er en del jobb med å bære vann og ved og alt det praktiske tar mye lengre tid, så slapper jeg aldri av så mye som når jeg er på hytta.

våtservietter er lurt. Og våte kluter av typen du kan vaske bord/kjøkkenbenk med. Det er ikke alltid du gidder å varme opp vannet for å tørke av deg på hendene:-) Lommelykt er lurt (til turer på utedo i mørke kvelder..) Litt papptallerkener og plastkrus reduserer oppvasken betraktelig selv om det ikke er så koselig..

Ha god tur!

Det fungerer fint for oss. Men vi er vant til det, det hjelper sikkert litt.

Vi har stående en stor kjele på ovnen som vi smelter snø i, det brukes til vaskevann av alle slag. Drikkevann har vi fortrinnsvis medbrakt i kanner, men det går an å drikke smeltevannet også (koker det ordenltig først i så fall). Det blir fort litt fuktig inne i hytta om den store vannkjelen skal stå varm på ovnen hele dagen, så vi setter den på etter behov.

Våtservietter brukte vi da vi hadde bleiebarn, sjelden nå lengre. Men vi bruker engangs paiprvaskekluter til kroppsvask.

Vi sparer en del mer på oppvasken enn ellers. Bruker papp til middag, ellers vanlige tallerkner. Er vi mange bruker vi pappkopper som vi skriver navn på, ellers blir det bare kaos.

Annonse

Javisst går det an! Har hytte uten vann og strøm, og med utedo, og bruker den omtrent hver helg og påskeferie- da gjerne over en uke i slengen. Henter vann i brønn på sommeren og gjennom et hull i isen på vannet om vinteren, eller vi smelter snø (og gjerne koker det hvis det skal drikkes). Ingen problem! Men våtservietter er et bra tips:)

Man blir akkurat like ren med vaskevannsfat og våtklutmetoden, eneste som kan være litt vanskelig er å vaske håret, særlig om det er langt.

At man ikke blir ren på kroppen uten dusj er bare innbildning.

Var mest håret jeg tenkte på ja, mitt blir fett på 48 timer, og da føler jeg meg ikke særlig delikat..

Gjest Aimabel

''med solcellepanel får man så godt som samme luksus.''

Har du vært på hytte med vanlig solcellepanel noen gang? Skal mye til å få særlig kraftig strøm ut av det, kan bli noen fine leselamper, men neppe nok til komfyren, varmeovner eller andre litt mer strømkrevende ting.

Vi bruker gasskomfyr, gasskjøleskap og gassovn! Funker supert!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...