Gjest best wishes Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 jeg trodde at man var lektor hvis man hadde hovedfag+ PPU eller pedsem. En jeg studerte sammen med og som er ferdig nå, har fått jobb som lektor men jeg uten å ha pedsem eller PPU. Hun er ikke lærer eller førskolelærer i bånn. Kan hun kalle seg lektor da? 0 Siter
Gjest midlertidig stilling Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Jeg tror det er slik at du ikke kan få _fast_ stilling som lektor (eller adjunkt) uten ped. Og at du absolutt helst skal ha ped for å undervise, men mange steder er de i beit for lærere, og da gir de både lektor og adjunktstillinger til søkere uten ped. men søkere med ped vil under ellers like forhold foretrekkes, og som sagt tror jeg ikke du får fast stilling uten. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Kjæresten min er lektor med opprykk. Han har hovedfag + ppu. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Kjæresten min er lektor med opprykk. Han har hovedfag + ppu. kjenner jo ped.sem., men hva er PPU? (antar det ikke har noe med ppt å gjøre..?) 0 Siter
Gjest litt forundret over at folk ikke bare søker selv Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 kjenner jo ped.sem., men hva er PPU? (antar det ikke har noe med ppt å gjøre..?) Praktisk-pedagogisk utdanning 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Praktisk-pedagogisk utdanning Ok, takk. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 kjenner jo ped.sem., men hva er PPU? (antar det ikke har noe med ppt å gjøre..?) Praktisk-pedagogisk utdanning. Gamle ped.sem. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Praktisk-pedagogisk utdanning. Gamle ped.sem. Aha, takk! Som en annen ikke unnlot å påpeke burde jeg vel søkt opp dette selv *S*. 0 Siter
Sofline Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Aha, takk! Som en annen ikke unnlot å påpeke burde jeg vel søkt opp dette selv *S*. Hvis man skulle latt være å spørre om at man kunne søkt opp selv, ville det neppe vært mye aktivitet her inne. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.