Gå til innhold

Er en person med hovedfag lektor?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

jeg trodde at man var lektor hvis man hadde hovedfag+ PPU eller pedsem.

En jeg studerte sammen med og som er ferdig nå, har fått jobb som lektor men jeg uten å ha pedsem eller PPU. Hun er ikke lærer eller førskolelærer i bånn.

Kan hun kalle seg lektor da?

Gjest midlertidig stilling
Skrevet

Jeg tror det er slik at du ikke kan få _fast_ stilling som lektor (eller adjunkt) uten ped.

Og at du absolutt helst skal ha ped for å undervise, men mange steder er de i beit for lærere, og da gir de både lektor og adjunktstillinger til søkere uten ped.

men søkere med ped vil under ellers like forhold foretrekkes, og som sagt tror jeg ikke du får fast stilling uten.

Skrevet

Kjæresten min er lektor med opprykk. Han har hovedfag + ppu.

Gjest Elextra
Skrevet

Kjæresten min er lektor med opprykk. Han har hovedfag + ppu.

kjenner jo ped.sem., men hva er PPU? (antar det ikke har noe med ppt å gjøre..?)

Gjest litt forundret over at folk ikke bare søker selv
Skrevet

kjenner jo ped.sem., men hva er PPU? (antar det ikke har noe med ppt å gjøre..?)

Praktisk-pedagogisk utdanning

Skrevet

Praktisk-pedagogisk utdanning. Gamle ped.sem. ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Praktisk-pedagogisk utdanning. Gamle ped.sem. ;)

Aha, takk! Som en annen ikke unnlot å påpeke burde jeg vel søkt opp dette selv *S*.

Skrevet

Aha, takk! Som en annen ikke unnlot å påpeke burde jeg vel søkt opp dette selv *S*.

Hvis man skulle latt være å spørre om at man kunne søkt opp selv, ville det neppe vært mye aktivitet her inne. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...