Gjest Glad mosjonist Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg er en kvinne på 30 år som elsker å trene aerobic. Jeg tror jeg har symptomer på Jumpers knee, uten at dette er bekreftet av lege. Har typiske verkende smerter like under kneskålen som stråler nedover mot leggen. På grunn av graviditet har jeg hatt et treningsopphold på ca 4 måneder, i denne perioden har jeg kun gått raske turer. I denne tiden har jeg vært symptomfri. Nå som jeg har gjennopptatt treningen merker jeg at plagene er på tur tilbake. Sist hadde jeg også smerter på jobb (står og går mye). Dette er smerter som har kommet over tid. Når smertene står på synes jeg det er bedre å bevege meg, blir jeg sittende i ro blir det bare værre. Jeg vil absolutt ikke slutte å trene aerobic (trener nå 2 ganger i uken), og lurer på hva jeg kan gjøre for å bli bedre. Hverken hvile eller NSAIDs kur har virket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Både toppidrettsutøvere og ivrige mosjonister kan bli plaget av såkalt Jumpers knee. Dette er en betennelsesreaksjon pga. stor belastning i senefestet nedenfor kneskjellet (patella). De siste årene har Norges Idrettshøyskole og Olympiatoppen i fellesskap drevet med et forskningsprosjekt rundt behandlingen av dette. Det har endt opp med anbefalinger av spesielle injeksjons behandlinger og noen ganger operativ behandling som synes å være vellykket. Ta kontakt f.eks. med NIMI på Ullevål stadion for en nærmere vurdering. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.