Gjest strømsparer Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Vaskeromet har jeg ikke strøm på, så det kan være temmelig kaldt å gå inn der. Rommet til jentungen står også avslått, det er så skjelden at hun bruker det, og det er uavhenging om det er varmt og godt der altså, så det er sagt. men synes jo det er litt kjipt de gangene hun feks skal inn der med ei venninne, tar jo litt tid før det blir varmt. Men synes det er sløseri og la strømmen stå på hele uka for at hun kanskje bruker det en dag. Hun styrer for det meste i stua, hun er forøvrig 10 år. Hvordan gjør dere andre det? 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Guttene mine har panelovn på rommet. Han yngste har den på det svakeste. Min eldste har det på om dagen og slår av på natten. Ellers står alle dører åpne her slik at varmen fra varmepumpen som står nede i første etasje, går opp. I første etj har vi kun denne. Det er veldig mye mindre strømforbruk, halvert i desember faktisk i forhold til før vi fikk den. Anbefaler en slik! Jeg ville nok hatt en ovn på hele tiden slik at barnet ditt kan bruke rommet? Snart kommer våren og du kan kutte den ut igjen. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Har panelovn på rommet til sønnen (16 år) den styrer han sjøl, men den slås alltid av før han går på skolen, og slås på igjen når han kommer hjem. Eg bruker endel strøm, men her i huset er det forbudt å fryse for andre enn meg sjøl! :-) 0 Siter
Tralla Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Her har vi ikke ovner på soverommene, er varmegjenvinnings-system. Litt kaldere blir det uansett, så på jr sitt rom setter jeg opp døren når han en sjelden gang leker der inne. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Vi har varmekabler på badet og i gangen, ellers har vi ikke strøm på.Vi har vedovn, og når det er skikkelig kaldt fyrer vi med olje. Vi har ikke engang lys på i de rommene vi ikke befinner oss i... 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Vi har ikke noen varme på soverommene vi, men døren står åpen slik at det kommer varme fra gangen. 0 Siter
....AV Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Vi har ikke på strøm på soverommene (foreldresoverommet har ikke en gang ovn), vaskerommet, kontoret eller loftsstua. Når vi skal tilbringe tid der, setter vi på ovnen, da blir det varmt ganske fort. I tillegg har vi pledd her og der slik at hvis vi f.eks. skal se et kort program på tv, tar vi bare et pledd over oss, eller har pledd over oss til ovnen har varmet opp rommet nok. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Her i huset er det som hos deg. Vi oppholder oss mest i hovedetasjen, og den er alltid oppvarmet. Det samme er badet. Vi har soverom og ekstra stue på loftet, men der er det ikke oppvarmet. Loftstua er kun i bruk når poden har besøk, og da blir den varmet opp med en vifteovn. Jeg er en sånn en som slår av lys når jeg ikke er i rommet og jeg! 0 Siter
Lisabeth Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Vi lukker dørene mellom rommene og har ulik temperatur rundt om i huset. På barnas rom er er temp. relativt lav. De skrur selv opp termostaten etter behov. Så lenge de passer på å lukke døra inn til rommet, blir det relativt fort varmt. 0 Siter
mrxx Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Sett heller på litt lav varme, så det er en liten lunk der, da går det ikke så lang tid å varme opp når hun trenger det. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Gutten vår på snart 9 er heller ikke så mye på rommet sitt. Han har en termostatstyrt paneloven som står på 20 grader en times td om morgenen + om ettermiddagen, og 15 grader om natta. Vi kan stille den inn på ukedagene, slik at den har 20 grader hele lørdag og sondag, på dagtid. Fungerer fint, det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.