Gjest strømlurer Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Jeg skal flytte og må sette opp budsjett så lurer på hva du betaler for strøm i mnd? Leiligheten er 110 kvm hvis det er interessant. 0 Siter
Soulshine Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Ca 9-10.000 i året. Leiligheten er 75 kvm 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 510 kr i mnd inkl alle avgifter. Men det er en veldig bra borettslagsavtale. Ingen alternativ fyring. 83 kvm. 0 Siter
Colette Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Ca. 20 000 i året, for 120 kvm i gammelt/trekkfullt hus. 0 Siter
mrxx Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Siste 3 måneder, kr. 9.000,- Men det er et stort hus, relativt nytt, så det er greit nok. Fyrer endel med ved og 2 til 300 liter med parafin i tillegg. Tipper på ca. 25.000 i året i strøm, tror det stemmer realtivt bra. 0 Siter
Colette Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Siste 3 måneder, kr. 9.000,- Men det er et stort hus, relativt nytt, så det er greit nok. Fyrer endel med ved og 2 til 300 liter med parafin i tillegg. Tipper på ca. 25.000 i året i strøm, tror det stemmer realtivt bra. Jeg fyrer også en del med ved, men bare når det blir for kaldt. Jeg har normalt på 1000 w i stua, kjøkken og kontor, og 350 w på badet (varmekabler). Og allikevel så blir det ca. 20 000 i året for mine 120 kvm - dvs. ca. kr. 1700 i mnd. 0 Siter
Sofline Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Det kommer veldig an på hvorvidt leiligheten skal varmes opp med strøm eller ikke, og i såfall hvor godt isolert det er. Vi har samme typer ovner her vi bor nå som der vi bodde før. Der vi bodde før var det kaldere enn vi har det nå, selv om ovnene stod innstilt på 1/3 mer effekt der. 0 Siter
mrxx Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Jeg fyrer også en del med ved, men bare når det blir for kaldt. Jeg har normalt på 1000 w i stua, kjøkken og kontor, og 350 w på badet (varmekabler). Og allikevel så blir det ca. 20 000 i året for mine 120 kvm - dvs. ca. kr. 1700 i mnd. I forhold til boareal så ligger jeg ikke så veldig dårlig an da ser det ut til. Men det koster, men det får man bare godta. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har litt mindre leilighet enn deg og betaler ca 1500 i mnd men da har jeg varmtvann i husleia men fyrer med strøm 0 Siter
Colette Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 I forhold til boareal så ligger jeg ikke så veldig dårlig an da ser det ut til. Men det koster, men det får man bare godta. Ja, det koster å ha det godt og varmt :-) Men jeg bor som sagt i et gammelt/trekkfullt hus, og mine 1000-w'ere slår seg sjelden av, for å si det sånn :-) Mange synes at jeg bruker mye strøm, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal kunne bruke mindre. Føler ikke at jeg sløser med strømmen, bortsett fra at jeg kanskje kunne bli litt flinkere til å fyre med ved. Men veden er jo ikke gratis den heller :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Ja, det koster å ha det godt og varmt :-) Men jeg bor som sagt i et gammelt/trekkfullt hus, og mine 1000-w'ere slår seg sjelden av, for å si det sånn :-) Mange synes at jeg bruker mye strøm, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal kunne bruke mindre. Føler ikke at jeg sløser med strømmen, bortsett fra at jeg kanskje kunne bli litt flinkere til å fyre med ved. Men veden er jo ikke gratis den heller :-) ''Men veden er jo ikke gratis den heller :-)'' Og den gjør deg varm minst to ganger I tillegg til trimmen den gir 0 Siter
Colette Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 ''Men veden er jo ikke gratis den heller :-)'' Og den gjør deg varm minst to ganger I tillegg til trimmen den gir Ikke når du kjøper den i sekker, og andre hjelper deg med å bære den inn i huset:-) .... Ellers er det jo et godt poeng :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Ikke når du kjøper den i sekker, og andre hjelper deg med å bære den inn i huset:-) .... Ellers er det jo et godt poeng :-) hehe, ja da har du gitt varmen og trimmen til noen andre. Du er omtenksom hehe 0 Siter
Colette Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 hehe, ja da har du gitt varmen og trimmen til noen andre. Du er omtenksom hehe Ja, ikke sant :-) Vi må nok bare finne oss i at det koster å ha det godt og varmt i vårt langstrakte, kalde land :-) Det er nok bare noe vi må leve med. 0 Siter
mrxx Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Ja, det koster å ha det godt og varmt :-) Men jeg bor som sagt i et gammelt/trekkfullt hus, og mine 1000-w'ere slår seg sjelden av, for å si det sånn :-) Mange synes at jeg bruker mye strøm, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal kunne bruke mindre. Føler ikke at jeg sløser med strømmen, bortsett fra at jeg kanskje kunne bli litt flinkere til å fyre med ved. Men veden er jo ikke gratis den heller :-) Er det trekkfult så sier det seg selv at det vil gå endel strøm. Du har sikkert hatt igjen for etter isolert huset ditt. Ut i fra det du sier så tror jeg heller ikke at du sløser så mye, huset trenger nok såpass oppvarming. Ved er ikke gratis hvis du ikke kan hogge selv og få den gratis, det har jeg fått til og da er det gratis, bortsett fra arbeidsinnsatsen. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Er det trekkfult så sier det seg selv at det vil gå endel strøm. Du har sikkert hatt igjen for etter isolert huset ditt. Ut i fra det du sier så tror jeg heller ikke at du sløser så mye, huset trenger nok såpass oppvarming. Ved er ikke gratis hvis du ikke kan hogge selv og få den gratis, det har jeg fått til og da er det gratis, bortsett fra arbeidsinnsatsen. "Ved er ikke gratis hvis du ikke kan hogge selv og få den gratis, det har jeg fått til og da er det gratis, bortsett fra arbeidsinnsatsen" Vi hogget ved selv i år..ALDRI mer... Store trær. måtte kvistes,deles, kappes også stables... Fy faen for en jobb... Skal aldri klage på at ved er dyrt igjen... 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Vi har hus, type husbank hus fra 1978, ikke for lite, men heller ikke av de største. Vi får regning hver 2 mnd, og nå om vinteren ligger den på rundt 1500-1800. 0 Siter
Colette Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Er det trekkfult så sier det seg selv at det vil gå endel strøm. Du har sikkert hatt igjen for etter isolert huset ditt. Ut i fra det du sier så tror jeg heller ikke at du sløser så mye, huset trenger nok såpass oppvarming. Ved er ikke gratis hvis du ikke kan hogge selv og få den gratis, det har jeg fått til og da er det gratis, bortsett fra arbeidsinnsatsen. Jeg eier ikke, bare leier. Og dermed er det ikke så mye jeg kan få gjort. Huset er fra 1865, så da sier det vel seg selv at det ikke kan måle seg med dagens standard, kanskje :-) Men uansett hva jeg gjør for å bruke mindre strøm, så gjør det ikke utslag i forbruket. Det er oppvarmingen som "drar", og det er det ingen tvil om. Men heller betale, enn å fryse i hjel :-) 0 Siter
mrxx Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 "Ved er ikke gratis hvis du ikke kan hogge selv og få den gratis, det har jeg fått til og da er det gratis, bortsett fra arbeidsinnsatsen" Vi hogget ved selv i år..ALDRI mer... Store trær. måtte kvistes,deles, kappes også stables... Fy faen for en jobb... Skal aldri klage på at ved er dyrt igjen... Det er mye arbeid det er sant, men jeg liker det. Liker å bruke kroppen på denne måten. Jeg trener endel også så dette er en form for aktivitet for meg for å holde meg i form. Men jeg skjønner godt at ikke alle liker dette, som sagt mye jobb og veldig søplete også. 0 Siter
mrxx Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Jeg eier ikke, bare leier. Og dermed er det ikke så mye jeg kan få gjort. Huset er fra 1865, så da sier det vel seg selv at det ikke kan måle seg med dagens standard, kanskje :-) Men uansett hva jeg gjør for å bruke mindre strøm, så gjør det ikke utslag i forbruket. Det er oppvarmingen som "drar", og det er det ingen tvil om. Men heller betale, enn å fryse i hjel :-) Det man må konsentrere seg om er bruk av varmtvann og oppvarming, det er her det er mest å hente hvis man skal spare strøm. Der det kan være noe å hente er å senke temperaturen i rom som ikke brukes og bruke nattsenking i alle rom. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.