Gjest tusen takk på forhånd fra en sliten pasient nå. Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har nettopp lagt i 4 dager med feber som nå har gitt seg. Men har så vondt i halsen når jeg svelger og det stråler opp mot ørene på hver sin side av hodet. Er også tung i hodet og verker i halsmusklene. Har gått på paracet hele tiden , men ønsker et alternativ som kan lindre. Noen gode råd her inne som har hjulpet deg? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Halsbetennelse er ubehagelig, ja. For meg hjelper det å spise is, det kjøler ned og demper symptomene en liten stund. Men det er jo begrenset hvor mye is man orker å dytte i seg på en dag Isbiter gjør kanskje samme nytten? Eller iskaldt vann? 0 Siter
pekkaline Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Bruk følgende oppskrift på influensa-te: sakset: "2-3 cm fersk ingefær 2 liter vann Skjær ingefæren i skiver og kok det i vannet i 8-10 minutter. Ingefær er slimløsende og rensende. I tillegg sies det at det er bra for fordøyelsen, så denne influensa teen skader hvertfall ikke. Om det ikke hjelper for innfluensa så er det i alle fall godt" Om ikke jeg husker feil så er ingefær også bra for musklaturen. Jeg ville også prøvd å spise en teskje med honning for å lindre halsen. Mest av alt følte jeg for å gi deg en trøsteklem. Det høres ut til at du har fått en kraftig omgang stakkars. Kanskje du kan prøve med varme og kalde omslag på halsen? Musklene dine er hardt prøvet............... 0 Siter
Hope Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Halsbetennelse er ubehagelig, ja. For meg hjelper det å spise is, det kjøler ned og demper symptomene en liten stund. Men det er jo begrenset hvor mye is man orker å dytte i seg på en dag Isbiter gjør kanskje samme nytten? Eller iskaldt vann? Spiser man is, så øker det slimproduksjonen. det samme med å drikke kakao eller honningmelk. Jeg er astmatiker, så dette vet jeg alt om men at is lindrer og er bra dersom du kun har tørrhoste, ja, det er det! Jeg er osgå syk for tiden og har det som deg, pasienten, og jeg lager meg følgende lindrende toddy som hjelper på halsen. En halv presset appelsi, 3 ss sitronsaft og en dl vann - samt en ss honning. Kok opp. Kjempegod og lindrende. prøv evt paracet sammen med ibux, eller rinexin. God bedring. 0 Siter
Gjest Jølsen's Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Spiser man is, så øker det slimproduksjonen. det samme med å drikke kakao eller honningmelk. Jeg er astmatiker, så dette vet jeg alt om men at is lindrer og er bra dersom du kun har tørrhoste, ja, det er det! Jeg er osgå syk for tiden og har det som deg, pasienten, og jeg lager meg følgende lindrende toddy som hjelper på halsen. En halv presset appelsi, 3 ss sitronsaft og en dl vann - samt en ss honning. Kok opp. Kjempegod og lindrende. prøv evt paracet sammen med ibux, eller rinexin. God bedring. Som det allerede har blitt sagt her, så er ikke honning noe særlig med tanke på økt slimproduksjon. Vet ikke om det gjelder alle da, men jeg blir i allefall kjempeslimete av honning, melk, kakao etc. 0 Siter
Gjest J.R.-07 Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Spiser man is, så øker det slimproduksjonen. det samme med å drikke kakao eller honningmelk. Jeg er astmatiker, så dette vet jeg alt om men at is lindrer og er bra dersom du kun har tørrhoste, ja, det er det! Jeg er osgå syk for tiden og har det som deg, pasienten, og jeg lager meg følgende lindrende toddy som hjelper på halsen. En halv presset appelsi, 3 ss sitronsaft og en dl vann - samt en ss honning. Kok opp. Kjempegod og lindrende. prøv evt paracet sammen med ibux, eller rinexin. God bedring. Men skulle gå bra med saftis.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.