GoodTimes Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 (Dette er lagt ut på Psyk. også) Jeg har fått innsovningstabletter Imovane 7,5 mg i stedet for Zolpidem 10 mg, som jeg skulle ha hatt. Jeg vet at virkestoffet i begge er det samme, men lurer på om konsentrasjonen eller hva jeg skal si, av virkestoffet, kan likestilles! Jeg får søren ikke sove, enda jeg har sovet greit nok på Zolpidem i noen uker. Noen med peiling? 0 Siter
Tralla Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Det er ikke samme virkestoff i imovane som i zolpidem. Imovane (virkestoff zopiklon) er det samme som zopiklone. Stilnoct (virkestoff Zolpidem) er det samme som Zolpidem. Så du kan nok merke forskjell på virkningen ja. 0 Siter
hjernetrimmern Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Det er ikke samme virkestoff i de to legemidlene... Imovane= Zopiklone Zolpidem= Zolpidemtartrat (også det samme som Stilnoct tabletter) Det heter seg at begge hjelper mot forbigående og kortvarige søvnvansker. Som støtteterapi for en begrenset tid ved behandling av kroniske søvnvansker. Men det er ikke sikkert det ene virker bedre på deg likevel..for det er veldig individuelt hva som virker best på mennesker! Du får heller snakke med legen din, og fortelle at Imovane ikke hjelper deg! 0 Siter
GoodTimes Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Skrevet 16. februar 2008 Det er ikke samme virkestoff i imovane som i zolpidem. Imovane (virkestoff zopiklon) er det samme som zopiklone. Stilnoct (virkestoff Zolpidem) er det samme som Zolpidem. Så du kan nok merke forskjell på virkningen ja. Tusen takk, begge to! 0 Siter
GoodTimes Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Skrevet 16. februar 2008 Prøv Melatonin 3 MG kapsler. Er melatoninkapsler reseptpliktig? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Er melatoninkapsler reseptpliktig? Ja, legen din må søke om registreringsfritak for deg, det er en formalitet. Folk påstår de selges fritt i Sverige... Eg sover veldig godt med de, og har _ingen_ hangover eller noe dagen etterpå. Prisen er ca. 130 kroner for 60 kapsler. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Skrevet 16. februar 2008 Ja, legen din må søke om registreringsfritak for deg, det er en formalitet. Folk påstår de selges fritt i Sverige... Eg sover veldig godt med de, og har _ingen_ hangover eller noe dagen etterpå. Prisen er ca. 130 kroner for 60 kapsler. OK, takk skal du ha. Får prøve. Den dragedamen som er vikar for legen min, er motstander av det meste. Hun er forøvrig veldig for store inntak av blåbær i stedet. Og kjæledyrhold ... for det blir man så glad av. Jadda. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 OK, takk skal du ha. Får prøve. Den dragedamen som er vikar for legen min, er motstander av det meste. Hun er forøvrig veldig for store inntak av blåbær i stedet. Og kjæledyrhold ... for det blir man så glad av. Jadda. Melatonin er omtrent det samme som blåbær, bare at en sover bedre av dem. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Skrevet 17. februar 2008 Melatonin er omtrent det samme som blåbær, bare at en sover bedre av dem. He he. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.