Gå til innhold

Bruke kort i Sverige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Sverige for å ta service på bilen. I tillegg hadde jeg tenkt å harryhandle litt, men jeg er usikker på om jeg kan bruke kort på samme måten som her i Norge. Jeg vet at svenskene ligger litt etter oss på området.

Kan man betale med kort på Systemet og andre grensebutikker eller er det best å dra med seg svenske pesos?

Skrevet

På kjøpesentrene på grensen kan du stort sett betale med vanlig norsk minibankkort i matbutikkene, men Systembolaget tar ikke det, der kan du betale med Visa eller Mastercard.

Skrevet

Jeg aldri hatt problemer med å betale med norsk kort i svenske butikker, og skulle du være uheldig, er det som oftest en minibank i nærheten, i hvert fall hvis du skal til de verste harry-stedene. :-)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg har betalt med kort de fleste gangene jeg har vært der. De har også tatt imot norske kroner noen steder.

Gjest annlovinda
Skrevet

På kjøpesentrene på grensen kan du stort sett betale med vanlig norsk minibankkort i matbutikkene, men Systembolaget tar ikke det, der kan du betale med Visa eller Mastercard.

Systembolaget i Strømstad tar vanlige norske bankkort. Betaler alltid med bankkortet mitt når jeg handler der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...