Gå til innhold

Sjokolade (smør) krem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage en sjokolade kake. Langpanne. Jeg har pleid å lage m glasur. Men nå har jeg lyst til å prøve m sjokolade (smør) krem.

Noen som skjønner hva jeg mener, og har en god oppskrift på en sånn krem? ;-)

Gjest Blikkboks
Skrevet

Jeg pleier å lage på slump, men sånn ca. 100gr. smeltet dronningsjokolade, 100 gr smør, vanniljesukker, og melis...

Blir utrolig god. Mye bedre enn med kakao :-D

Gjest Blikkboks
Skrevet

Jeg pleier å lage på slump, men sånn ca. 100gr. smeltet dronningsjokolade, 100 gr smør, vanniljesukker, og melis...

Ja, så 2-3 ss sterk kaffe eller ekspresso.

Jeg var inne å så på cacas sin, og den var nokså lik, men jeg ville valgt bort kakao med kokesjokolade jeg da.

Skrevet

Oi, jeg synes det blir så kvalmende med både sukker og sjokolade. Men kanskje du har i ganske mye mindre melis i forhold til den med kakao?

Skrevet

Forresten, unger liker den best med sjokolade i stedet for kakao - og uten kaffen.

Iallefall de ungene jeg har hatt innom når jeg har laget de forskjellige variantene.

Men som voksen foretrekker jeg mindre sukker og litt mer bitterhet.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :-)

Jeg skal prøve meg fram m de oppskriftene dere har gitt meg her :-)

Gjest Blikkboks
Skrevet

Oi, jeg synes det blir så kvalmende med både sukker og sjokolade. Men kanskje du har i ganske mye mindre melis i forhold til den med kakao?

Jeg har kun bittelitt vaniljesukker altså, og bitter sjokolade.

Ungen min med venner, elsker den, så det er nok forskjell på folk.

Lillegutt liker den også best med kaffe, så så forskjell kan det faktisk være.

Lagde den forresten engang med bittelitt frø av en vanniljestang, skulle tro det ble kvalmende, men det ble det faktisk ikke ;-D

Gjest mmmmmmmmmmnam
Skrevet

Melis og smør, kakaopulver og litt kanel - kanel gir en ekstra aromatisk og nydelig smak!

Gjest mmmmnam
Skrevet

Glemte å nevne at et tips er å blande et egg i røra og, da sprekker den ikke og blir greiere å smøre utover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...