Gjest jeanet Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Jeg skal lage en sjokolade kake. Langpanne. Jeg har pleid å lage m glasur. Men nå har jeg lyst til å prøve m sjokolade (smør) krem. Noen som skjønner hva jeg mener, og har en god oppskrift på en sånn krem? ;-) 0 Siter
smurf78 Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 http://cacas.no/tips/Oppskrifter/oppskrifter.htm Se nesten øverst. Den pleier jeg å bruke. 0 Siter
Gjest jeanet Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 http://cacas.no/tips/Oppskrifter/oppskrifter.htm Se nesten øverst. Den pleier jeg å bruke. Tusen takk for svar. :-) Da skal jeg prøve den. Vet du om den holder til langpanne? 0 Siter
smurf78 Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 http://cacas.no/tips/Oppskrifter/oppskrifter.htm Se nesten øverst. Den pleier jeg å bruke. Jeg mener å huske det ja. Men det ser du fort. 0 Siter
Gjest Blikkboks Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Jeg pleier å lage på slump, men sånn ca. 100gr. smeltet dronningsjokolade, 100 gr smør, vanniljesukker, og melis... Blir utrolig god. Mye bedre enn med kakao :-D 0 Siter
Gjest Blikkboks Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Jeg pleier å lage på slump, men sånn ca. 100gr. smeltet dronningsjokolade, 100 gr smør, vanniljesukker, og melis... Blir utrolig god. Mye bedre enn med kakao :-D Ja, så 2-3 ss sterk kaffe eller ekspresso. Jeg var inne å så på cacas sin, og den var nokså lik, men jeg ville valgt bort kakao med kokesjokolade jeg da. 0 Siter
tiliti Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Jeg pleier å lage på slump, men sånn ca. 100gr. smeltet dronningsjokolade, 100 gr smør, vanniljesukker, og melis... Blir utrolig god. Mye bedre enn med kakao :-D Oi, jeg synes det blir så kvalmende med både sukker og sjokolade. Men kanskje du har i ganske mye mindre melis i forhold til den med kakao? 0 Siter
tiliti Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Jeg pleier å lage på slump, men sånn ca. 100gr. smeltet dronningsjokolade, 100 gr smør, vanniljesukker, og melis... Blir utrolig god. Mye bedre enn med kakao :-D Forresten, unger liker den best med sjokolade i stedet for kakao - og uten kaffen. Iallefall de ungene jeg har hatt innom når jeg har laget de forskjellige variantene. Men som voksen foretrekker jeg mindre sukker og litt mer bitterhet. 0 Siter
Gjest jeanet Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Tusen takk for svar alle sammen :-) Jeg skal prøve meg fram m de oppskriftene dere har gitt meg her :-) 0 Siter
Gjest Blikkboks Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Oi, jeg synes det blir så kvalmende med både sukker og sjokolade. Men kanskje du har i ganske mye mindre melis i forhold til den med kakao? Jeg har kun bittelitt vaniljesukker altså, og bitter sjokolade. Ungen min med venner, elsker den, så det er nok forskjell på folk. Lillegutt liker den også best med kaffe, så så forskjell kan det faktisk være. Lagde den forresten engang med bittelitt frø av en vanniljestang, skulle tro det ble kvalmende, men det ble det faktisk ikke ;-D 0 Siter
Gjest mmmmmmmmmmnam Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Melis og smør, kakaopulver og litt kanel - kanel gir en ekstra aromatisk og nydelig smak! 0 Siter
Gjest mmmmnam Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Glemte å nevne at et tips er å blande et egg i røra og, da sprekker den ikke og blir greiere å smøre utover. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.