Gå til innhold

hva slags familiebil skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Gjest på jakt etter stor bil
Skrevet

Er på jakt etter ny bil. Vi er 2 voksne og tre barn på: 1, 4 og 11 år. Har sett på opel vectra stasjonsvogn, men den blir for liten i baksetet med to barnestoler. Stakkars 11 åringen sitter da forferdelig trangt. Har også prøvd ford x-max som er delt i tre seter bak og har dermed plass nok til barna og barnestoler, men problemet her er at setene foran bli for smale for den ene parten av oss som er litt bred over baken pga. de er formet oppover på sidene. Galaxy skal jo være nesten lik bil med kun større lengde og høyde. Så den blir jo ikke mer aktuell virker det som.

Må også legge til at det skal være litt plass bak til å ha inn en vogn og også en hund. Gjerne 7 seter så vi kan ha med en passasjer, men ikke et must.

Vi har ikke mer enn maks 500 000 å bruke, men håper at summen blir mindre. Bilen skal være helt ny og ha god kjørekomfort samtidig. Ingen kassebil følelse ønskes.

Hva i all verden skal vi se på? Begynner å bli tom for ideer og ønsker innspill fra dere her inne som er storfamilier. Hva funker for dere og hvorfor?

Fortsetter under...

candyqueen_83
Skrevet

Tror kanskje jeg hadde valgt caravelle. Eller en slankekur for den ene parten :P

Skrevet

Anbefaler Caravelle på det varmeste!!

Vi har tre barn 4-7 år, og vi kjøpte oss en caravelle da vi ble lei av å "innrede" baksetet på nytt hver gang alle ungene skulle inn i baksetet på bilen. Hadde en volvo 850 da.

I tillegg til plass har vi fått utsikt, sitter høyere og sikrere, vi kan ta med oss hva det skulle være av hund/ski/spark/trøtraktor/møbler osv. Bilen er faktisk også MYE rimeligere i drift enn volvoen var.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Toyota Previa er en god flerbruksbil.Høy kvalitet,litt dyr men høy annenhåndsverdi.

Skrevet

Tror kanskje jeg hadde valgt caravelle. Eller en slankekur for den ene parten :P

Men problemet slik jeg ser det så er ikke volumet på personen så stort. Nesten 180 cm og 85 kg. Høres det så galt ut da? Vil ikke si at det er så utrolig mye overvektig.

Skrevet

Toyota Previa er en god flerbruksbil.Høy kvalitet,litt dyr men høy annenhåndsverdi.

Denne skal jeg se nærmere på . Takk.

Annonse

Skrevet

Anbefaler Caravelle på det varmeste!!

Vi har tre barn 4-7 år, og vi kjøpte oss en caravelle da vi ble lei av å "innrede" baksetet på nytt hver gang alle ungene skulle inn i baksetet på bilen. Hadde en volvo 850 da.

I tillegg til plass har vi fått utsikt, sitter høyere og sikrere, vi kan ta med oss hva det skulle være av hund/ski/spark/trøtraktor/møbler osv. Bilen er faktisk også MYE rimeligere i drift enn volvoen var.

Men denne bilen får du ikke ny til under 5. Er redd den da blir for dyr.

Skrevet

Den nyeste Volkswagen Passat!

Den bilen er litt mindre enn opel vectra og den har vi prøvd. Fine biler, men det blir trangt bak med barnesete og stolsete samt at størstemann sitter inneklemt og klarer nesten ikke bevege seg på en langtur.

Men kanskje det finnes smalere bilseter enn hva vi har pr. idag? Teknologien går jo fremover så kanskje jeg skulle se hva forhandlerne har av nye seter?

Gjest Mannen til prust
Skrevet

Vær oppmerksom på muligheten til å velge ulik setetype innfor den enkelte modell. Hvis dere synes S-max / Galaxy er aktuell ellers, spør forhandler om det finnes forskjellige setetyper foran (ofte er utstillingsmodellene utstyrt med sportsseter, som er trange).

Generelt har franske biler meget god komfort, og jeg ville prøvd en Renault Grand Espace/ Peugot 807 - tror de ligger rundt 500.000. Den er omtrent like stor som en Galaxy.

VW Touran er nok for liten for dere (mindre enn S-max).

I siste nr av Motor er det en artikkel om 6 ulike 7-setere - deriblant Ford Galaxy og Peugot 807, som er de to største i den testen.

Lykke til!

candyqueen_83
Skrevet

Men problemet slik jeg ser det så er ikke volumet på personen så stort. Nesten 180 cm og 85 kg. Høres det så galt ut da? Vil ikke si at det er så utrolig mye overvektig.

Nei jeg synes ikke det. Det var egentlig bare ment som tull :o)

Skrevet

Vi hadde samme problemet. har baby, en på 4 og en på 7.

Vi endte opp med Peugeot 807, som vi kjøpte 2 år gammel.

Er fornyd med plassen inni og mulighetene til å sette setene på forskjellige måter men neste bil (om noen år) blir nok en volvo stasjonsvogn med innebygde barneseter, siden 7åringen nesten ikke bruker sete lenger og 4 åringen vokser jo til og da er det bare behov for et barnesete. Synes stasjonsvogn gir mere kjørecomfort + er litt stiligere...

Annonse

Skrevet

Vær oppmerksom på muligheten til å velge ulik setetype innfor den enkelte modell. Hvis dere synes S-max / Galaxy er aktuell ellers, spør forhandler om det finnes forskjellige setetyper foran (ofte er utstillingsmodellene utstyrt med sportsseter, som er trange).

Generelt har franske biler meget god komfort, og jeg ville prøvd en Renault Grand Espace/ Peugot 807 - tror de ligger rundt 500.000. Den er omtrent like stor som en Galaxy.

VW Touran er nok for liten for dere (mindre enn S-max).

I siste nr av Motor er det en artikkel om 6 ulike 7-setere - deriblant Ford Galaxy og Peugot 807, som er de to største i den testen.

Lykke til!

*vinker til mannen til prust*

:)

Skrevet

*vinker til mannen til prust*

:)

Det var jo koselig at det endelig kom svar på hans innlegg :-)

Har du lest joggeinnlegget mitt på Treningsforumet, eller?

*stolt som en hane*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...