Gjest bekymret for mamma Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Min mor på 56 har idag hatt det veldig ubehagelig nedentil. Hun fortalte meg at hun kjenner en klump som stikker ut av underlivet, og at den minsker når hun tisser. Ringte legevakten, å de sa at hun måtte dytte klumpen tilbake inn? Og hvis ikke det hjalp så måtte vi ringe på? Kan hun på jobb imorgen? 0 Siter
ekte nick Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Høres ut som framfallen livmor. Ikke noe å være redd for, men svært ubehagelig, hun bør kontakte legen. De kan dytte den på plass tror jeg, og ofte opereres. Sjekk på nettet. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Det kan være fremfallen livmor eller fremfallen skjedevegg. Ingen av delene er vel farlige, men det kan være ubehagelig. Hun kan nok på jobb, men jeg synes hun skal bestille time hos lege for å skjekke det. Begge deler kan opereres. Fremfallen livmor kan også behandles med en "ring" som plasseres innerst i skjeden for å holde livmor på plass. Knipeøvelser kan hjelpe til med å holde det på plass også. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 En venninne av meg har urinblæra ute av stille, og hun må operere for å få den på plass. Kan høres ut som det ettersom den minsker når hun tisser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.