Gå til innhold

Hvordan få gode venner?

Anbefalte innlegg

Gjest bor i nord
Skrevet

Har flyttet i sommer, snart 9 mnd siden. Har ikke klart å få meg noen gode venner. Har jo mann og barn, men føler jeg trenger noe mer. Jobb har jeg også, men ikke noen venner der utenom jobben. Har ingen familie her. Begynner å merke at jeg føler meg ensom uten venner. Jeg er godt voksen, og går sjelden ut på byen.

Hvordan få venner? synes det er vanskelig jeg.....

Fortsetter under...

Skrevet

Du burde kanskje komme deg litt mere på byen? Hva med kaffebar, det er jo så populært :) Ta med mann og barn. Kanskje du kan treffe noen på treninger om du trener?

Gjest Jeg bor også der...
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen...:(

Hvor i Nord bor du?

Skrevet

De siste vennene jeg har fått har vært gjennom aktiviteter med barna. Babytrall, barnehage, turning...

Skrevet

Meld deg på et kurs i noe du er (eller kan bli) interessert i. Alt fra Scrapping (kjempegøy!) til fotografering eller et språk. Du kan også begynne å gå på treningsstudio.

Da vil du etterhvert få noen bekjente. Fra bekjentskap kan det utvikle seg vennskap. Men vær tålmodig: Et vennskap kan ta lang tid å utvikle.

Lykke til!

Gjest bor i nord
Skrevet

De siste vennene jeg har fått har vært gjennom aktiviteter med barna. Babytrall, barnehage, turning...

Mine barn er blitt litt større, minste er 8 år.

Annonse

Skrevet

''''Jobb har jeg også, men ikke noen venner der utenom jobben.''''

Da har du sikkert allerede blitt brukbart kjent med noen fra jobben?

Så "baller det" normalt på seg om dere omgåes sosialt på fritiden og så blir du kjent med deres vennner osv.

Plutselig så får du en god venn, gjennom felles interesser.

Har du noen interesser, hobbyer eller lidenskaper?

Skrevet

Hva med å invitere noen fra jobben på kjeks og vin en kveld?

Jeg elsker å bli invitert på slike ting og kommer gjerne:o)

Jeg bor ike nord da, men det fines sikkert mange som vil bli glad for en slik invitasjon.

Synd vi har blitt så redde for både å inviter og å gå på besøk.

Gjest en som gjerne nyter vin og ost, men ikke sammen
Skrevet

Hva med å invitere noen fra jobben på kjeks og vin en kveld?

Jeg elsker å bli invitert på slike ting og kommer gjerne:o)

Jeg bor ike nord da, men det fines sikkert mange som vil bli glad for en slik invitasjon.

Synd vi har blitt så redde for både å inviter og å gå på besøk.

"Hva med å invitere noen fra jobben på kjeks og vin en kveld? "

Er det virkelig noen som fortsatt holder på med kjeks og vin?

Skrevet

Hva drikker du til ost du da? Ellers må jeg innrømme at brød er bedre enn kjeks. Men brød og vin er bare _godt_. Og en skikkelig roquefort, og andre oster en kan få bakoversveis av, de krever sin vin :)

Skrevet

Åh, javisst! Beste jeg vet :-)

Gjest bor i nord
Skrevet

''''Jobb har jeg også, men ikke noen venner der utenom jobben.''''

Da har du sikkert allerede blitt brukbart kjent med noen fra jobben?

Så "baller det" normalt på seg om dere omgåes sosialt på fritiden og så blir du kjent med deres vennner osv.

Plutselig så får du en god venn, gjennom felles interesser.

Har du noen interesser, hobbyer eller lidenskaper?

Jo det er mange hyggelige kolleger, men de fleste er langt yngre enn meg og uten barn. De fester mye, og har sine greier. Vi har det greit og hyggelig i samarbeid på jobben, men blir liksom ikke noe på fritiden da. Jeg ønsker meg en god venninne som er ferdig med fester og slike ting. Jeg vil ha en turkamerat, og en jeg kan betro meg til hvis du forstår.

Gjest n som gjerne nyter vin og ost, men ikke sammen
Skrevet

Hva drikker du til ost du da? Ellers må jeg innrømme at brød er bedre enn kjeks. Men brød og vin er bare _godt_. Og en skikkelig roquefort, og andre oster en kan få bakoversveis av, de krever sin vin :)

The er ikke så dumt.

Annonse

Skrevet

Jo det er mange hyggelige kolleger, men de fleste er langt yngre enn meg og uten barn. De fester mye, og har sine greier. Vi har det greit og hyggelig i samarbeid på jobben, men blir liksom ikke noe på fritiden da. Jeg ønsker meg en god venninne som er ferdig med fester og slike ting. Jeg vil ha en turkamerat, og en jeg kan betro meg til hvis du forstår.

Hmm.. Men møter du ikke skolekamerater til åtteåringen din da? Jeg mener foreldrene da. På foreldremøter og andre arrangement for barna?

Eller er alle par og du alene? Det er ikke alltid så lett hvis man er i en annen livssituasjon. Man kan være "uønsket" som alenemor hvis alle er kjernefamiliesituasjon. Eller falle utenfor.

Men treningsstudio el.l. da?

Skrevet

Er det ut det nå?

Uansett så er jeg ikke så opphengt i hva som er in å ikke;o)

Skrevet

Du får prøve å bli kjent med mødrene til dine kolleger;o)

Skrevet

Du burde kanskje komme deg litt mere på byen? Hva med kaffebar, det er jo så populært :) Ta med mann og barn. Kanskje du kan treffe noen på treninger om du trener?

mulig jeg er litt negativ nå, men det å satse på å få venner gjennom et trenigsstudie, høres vanskelig ut.

De fleste er jo der bare for å trene, og det er ikke lett å få seg venner der.

Hvordan skal man da gå frem?

Skrevet

mulig jeg er litt negativ nå, men det å satse på å få venner gjennom et trenigsstudie, høres vanskelig ut.

De fleste er jo der bare for å trene, og det er ikke lett å få seg venner der.

Hvordan skal man da gå frem?

Det gjelder jo å gå på steder der det er folk, hjemme er det ikke lik mulighet for å komme i snakk med noen. På eks et treningsenter så har man jo en felles interesse man lett kan ha som start tema vil jeg tro.

Skrevet

Meld deg inn i turforeningen eller noe da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...