Gå til innhold

Hva er MÅ HA til lunsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har invitert noen bekjente hit til lunsj, men vi er av og til litt sære og enkle i matveien, så jeg må nok på litt av en shoppingrunde først...

Det skal være relativt enkelt. Rundstykker regner jeg med. Evt små baguetter.

Hva må jeg ha som pålegg? Hva må jeg ha som tillegg til pålegg? Er agurk og paprika f.eks påkrevet? Hva må jeg servere av drikke? Må jeg ha både kaffe, te, (hva slags te i tilfelle?) juice, melk og vann?

Fortsetter under...

Skrevet

Hva må jeg ha som pålegg? Hva må jeg ha som tillegg til pålegg? Er agurk og paprika f.eks påkrevet? Hva må jeg servere av drikke? Må jeg ha både kaffe, te, (hva slags te i tilfelle?) juice, melk og vann?

Kjøp inn ost og skinke,karbonader m løk, og kanskje kalkunpålegg? Da har du tre varianter. Kanskje kjøpe noen grove og noen fine rundstykker? Det er fint å legge salatblad underst. Kjøp tomat, agurk og paprika som du deler opp og legger ved siden av i egen skål kanskje? Tror du kan droppe juice og melk.

Nå er ikke jeg så erfaren med å ha lunsj gjester, men....

Skrevet

Ost, et kjøttpålegg (kokt skinke er jo "bankers"), eggerøre evt. en omelett. Om du lager omelett er det jo godt med litt garnityr i den (paprika, soltørket tomat), pluss f.eks. bogskinke i terninger - da slipper du unna det andre pålegget også.

Paprika, tomat i skiver, agurk. Jeg har alltid et glass bostonagurk/agurkmiks, så jeg ville satt frem det også.

Juice, vann, te, kaffe - melk behøver du ikke (om ikke til kaffen, da).

Holder i massevis. Om du i tillegg bruker to slag rundstykker så ser det jo overdådig ut. ;)

Skrevet

Ost, et kjøttpålegg (kokt skinke er jo "bankers"), eggerøre evt. en omelett. Om du lager omelett er det jo godt med litt garnityr i den (paprika, soltørket tomat), pluss f.eks. bogskinke i terninger - da slipper du unna det andre pålegget også.

Paprika, tomat i skiver, agurk. Jeg har alltid et glass bostonagurk/agurkmiks, så jeg ville satt frem det også.

Juice, vann, te, kaffe - melk behøver du ikke (om ikke til kaffen, da).

Holder i massevis. Om du i tillegg bruker to slag rundstykker så ser det jo overdådig ut. ;)

Te/kaffe: det finnes mikspakker av begge deler (Nescafé har ulike melkekaffedrikker i pulverform), med to-fire poser av ulikt slag i pakka, da skulle du kunne treffe noe gjestene dine liker.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg pleier ofte og ha:

Ost, vanlig hvitost og gjerne en græddost

Skinkepålegg, kalkunpålegg med krydder er veldig godt, spekeskinke, fårepølse.

Kok egg. En boks store pillede reker(ha oppi ei skål uten lake).

Majones, smør, agurk, paprika, litt grønn salat.

Kaffe (te har jeg ikke snøring på), appelsinjuice og eplejuice, vann.

Sånn ca hadde vårt bord vært dekket om jeg hadde laget lunsj, men jeg er så egoistisk jeg at jeg kjøper ofte det jeg har lyst på ;o)

candyqueen_83
Skrevet

Grove og fine rundstykker, ost, laks og eggerøre, roastbiff, skinke

Sylteagurk/agurk, paprika,tomat,smør og majones.

Kaffe, teposer, juice?

Dette er nok det jeg hadde satt frem :o)

Annonse

Skrevet

Til en enkel lunsjservering ville jeg gått for:

* rundstykker

* smør

* en type ost (type relativt vanlig gulost)

* en-to type® kjøttpålegg (skinke/røkt kalkunpålegg/salami el.l)

* en type "smørepålegg" (leverpostei, kaviar el.l)

* en type søtt pålegg (syltetøy av noe slag)

* litt grønt: paprika, agurk & tomat i skiver/båter

* juice & melk tilgjengelig, samt kaffe/te

Selvsagt er det deilig med f.eks egg, laks, roastbeef, salater, karbonader og sånt, men det er ikke påkrevd for en ålreit lunsj, synes jeg.

Skrevet

Til en enkel lunsjservering ville jeg gått for:

* rundstykker

* smør

* en type ost (type relativt vanlig gulost)

* en-to type® kjøttpålegg (skinke/røkt kalkunpålegg/salami el.l)

* en type "smørepålegg" (leverpostei, kaviar el.l)

* en type søtt pålegg (syltetøy av noe slag)

* litt grønt: paprika, agurk & tomat i skiver/båter

* juice & melk tilgjengelig, samt kaffe/te

Selvsagt er det deilig med f.eks egg, laks, roastbeef, salater, karbonader og sånt, men det er ikke påkrevd for en ålreit lunsj, synes jeg.

''Selvsagt er det deilig med f.eks egg, laks, roastbeef, salater, karbonader og sånt, men det er ikke påkrevd for en ålreit lunsj, synes jeg.''

Flotters. ;)

Skrevet

Kjøp inn ost og skinke,karbonader m løk, og kanskje kalkunpålegg? Da har du tre varianter. Kanskje kjøpe noen grove og noen fine rundstykker? Det er fint å legge salatblad underst. Kjøp tomat, agurk og paprika som du deler opp og legger ved siden av i egen skål kanskje? Tror du kan droppe juice og melk.

Nå er ikke jeg så erfaren med å ha lunsj gjester, men....

Droppe juice og melk? Hva skal man drikke til lunchen da, bare vann er litt for "enkelt" synes jeg.

Skrevet

Hos meg hadde du fått røkelaks (jeg elsker det, så jeg benytter gjerne en sånn anledning til å kjøpe det inn), et kjøttpålegg (skinke eller lignende), brie eller camembert, en blåmuggost. Hvis jeg visste at gjestene ikke var så glade i mykoster ville jeg kanskje kjøpt inn en pakke gulost i skiver - jeg er ikke så glad i gulost selv, så det har jeg aldri i huset medmindre det er noe spesielt. Kjøper det av og til til å lage ostesmørbrød. Neppe noe agurk eller tomat som pynt, jeg gidder aldri å pynte med grøntfor selv, så den tanken faller meg aldri inn :) Men kanskje eggerøre, det er jo kjapt å lage. Juice, vann og te til drikke. Har som regel hjemmebakt brød, men om jeg skulle kjøpt rundstykker ville det blitt de avlange "grove" fra hatting (de er ikke så veldig grove)

Skrevet

Det er mye bedre å ikke ha karbonader, enn å ha ferdiglagde karbonader med ferdiglagt løk! Synes litt lettere mat passer til lunsj uansett, det er jo ikke middag. Ikke er det på hotell heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...