Gå til innhold

Var deg deg??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid sett for meg deg som høy og tynn med mellomblondt hår :o) Er så rart hvordan man forestiller seg ting ;O)

Hehe, den har jeg hørt før :)

Jeg har mørkt hår, litt krøller, ned til skuldrene. Er 1,65 høy og veier kanskje tjue kilo for mye. Men liker meg selv okke som ;)

Skrevet

Jeg er overvektig, men jeg har aldri fått blikk eller kommentarer på hva jeg handler, uansett hvor usunt. Du beskriver mennesker jeg aldri har hørt om eller møtt før.

Jeg beklager du opplevde dette, men de aller, aller fleste er vennlige mennesker som bryr seg mest om seg selv og sitt, ikke hva vi andre putter i handlekurven.

Jeg er også overvektig og har heller aldri fått kommentarer, og jeg har handlet inn til en del barnebursdager og annet hvor handelkurven har vært full av junk. Hadde jeg fått det, ville nok vedkommende kjapt angret; jeg er ikke særlig nådig når det gjelder å motta dritt. ;o)

Men det er forferdelig trist for trådstarter som har opplevd noe sånt. Lurer på hva slags folk det dreier seg om som synes det er nødvendig for dem å melde ting på den måten. :o(

Skrevet

Går det virkelig an? Er folk så uhøflige? *sjokkert* SELVSAGT skal du, som alle andre - få handle akkurat det du lyster uten kommentarer.

Skrevet

Jeg er også overvektig og har heller aldri fått kommentarer, og jeg har handlet inn til en del barnebursdager og annet hvor handelkurven har vært full av junk. Hadde jeg fått det, ville nok vedkommende kjapt angret; jeg er ikke særlig nådig når det gjelder å motta dritt. ;o)

Men det er forferdelig trist for trådstarter som har opplevd noe sånt. Lurer på hva slags folk det dreier seg om som synes det er nødvendig for dem å melde ting på den måten. :o(

Jeg synes det høres absurd, på grensen til usannsynlig ut. Men det kan vel være miljøavhengig, kanskje?

Skrevet

Jeg synes det høres absurd, på grensen til usannsynlig ut. Men det kan vel være miljøavhengig, kanskje?

Men hva slags miljø snakker vi om da, tro?

Skrevet

Men hva slags miljø snakker vi om da, tro?

Mange tenåringer, kanskje?

Skrevet

Mange tenåringer, kanskje?

Tja, jeg er mye sammen med tenåringer, og de har ennå til gode å si et knyst.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg tenker aldri over hva andre har i sin handlekurv, jeg bare vurderer om den er full eller ikke, for å velge hvilken kø jeg skal stå i.

Selv har jeg ikke fått kommentarer, men jeg har smilt litt for meg selv når jeg har merket blikket til den i kassa de gangene jeg har kjøpt inn mye godteri til bursdager eller andre arrangement. Og de blikkene har jeg fått, selv om jeg er slank. Jeg kan ikke huske at andre enn personen i kassa som har stirret.

Skrevet

Nei, det vakke meg.

Eneste jeg kom i tanker om, er hvis noen veldig overvektige går åpnelyst på gaten og spiser en diger softice, så tenker jeg at hadde det vært meg, hadde jeg nok heller spist den i smug liksom. Så om det er fordom eller ikke vet jeg ikke. Det er klart man må få unne seg litt av og til, men jeg hadde ikke gjort det med hevet hodet. Er vel feig sånn, jeg da :o

Skrevet

Les innlegget hennes en gang til du! Hun skriver at ingen trenger å fortelle henne at hun er overvektig, hun vet det.

Hva er det med slike som deg som alltid må fortelle andre hva om er rett og galt??

Jeg forteller ingen hva som er rett eller galt, jeg gir et lite hint om at noe bør skje. Med en BMI på 34+ så regnes man som _kraftig_ overvektig. Det er et helseproblem.

Skrevet

Var ikke meg.

Men jeg må være ærlig å si at jeg tenker mitt i lignende situasjoner.

Jeg, som er tynn, har også fått komentarer på handlekurven, og mat jeg spiser. "ikke rart du er tynn", " ta et kakestykke til du, du trenger det.." Så det går nok litt begge veier.

AneM1365380603
Skrevet

Var ikke meg.

Men jeg må være ærlig å si at jeg tenker mitt i lignende situasjoner.

Jeg, som er tynn, har også fått komentarer på handlekurven, og mat jeg spiser. "ikke rart du er tynn", " ta et kakestykke til du, du trenger det.." Så det går nok litt begge veier.

''"ikke rart du er tynn", " ta et kakestykke til du, du trenger det.." Så det går nok litt begge veier.''

Sånne kommentarer kan jeg også ergre meg over. Jeg har en veldig overvektig venninne som stadig må kommentere at jeg trener og unngår kaker midt i uka. Jeg kommenterer aldri til henne at hun spiser usunt og ikke trener i det hele tatt. Sist hun kommenterte noe sa jeg "Hadde du bare visst hvor mye jeg arbeider for å holde vekta. Hvis jeg ikke trente eller tenkte kosthold ville jeg veid langt mer enn jeg gjør nå. Da ble det stilt. Jeg har anlegg for å legge på meg, så det er _mye_ arbeid for å holde vekta.

Skrevet

''"ikke rart du er tynn", " ta et kakestykke til du, du trenger det.." Så det går nok litt begge veier.''

Sånne kommentarer kan jeg også ergre meg over. Jeg har en veldig overvektig venninne som stadig må kommentere at jeg trener og unngår kaker midt i uka. Jeg kommenterer aldri til henne at hun spiser usunt og ikke trener i det hele tatt. Sist hun kommenterte noe sa jeg "Hadde du bare visst hvor mye jeg arbeider for å holde vekta. Hvis jeg ikke trente eller tenkte kosthold ville jeg veid langt mer enn jeg gjør nå. Da ble det stilt. Jeg har anlegg for å legge på meg, så det er _mye_ arbeid for å holde vekta.

Akkurat!

Personlig tror jeg det ligger mye misunnelse og sjalusi bak...

Skrevet

Jeg forteller ingen hva som er rett eller galt, jeg gir et lite hint om at noe bør skje. Med en BMI på 34+ så regnes man som _kraftig_ overvektig. Det er et helseproblem.

Men det vet hun allerede.

Skrevet

Men det vet hun allerede.

Hun vet det er for mye. Det er alt hun sier.

Det er som en røyker som røyker 40 om dagen, og vi skal ikke få lov til å påpeke at å trappe ned er bra siden h*n vet at h*n røyker for mye.

Vi må være så snille med de feite fordi de kan bli såret. Uansett hvor høyt på skalaen de havner.

Skrevet

Hun vet det er for mye. Det er alt hun sier.

Det er som en røyker som røyker 40 om dagen, og vi skal ikke få lov til å påpeke at å trappe ned er bra siden h*n vet at h*n røyker for mye.

Vi må være så snille med de feite fordi de kan bli såret. Uansett hvor høyt på skalaen de havner.

Jeg bemerker aldri noe til de som røyker, de vet inderlig godt at det er farlig og trenger ikke slike forståsegpåere og "perfekte" mennesker som til stadighet forteller de hva som er rett og galt.

Gjest Angela26
Skrevet

Det er stygt og uhoeflig aa komme med kommentarer om andres kropp. De er uvitende vet du...

Det ville aldri falle meg inn aa kommentere noens kropp, overvektig som undervektig. Hadde det vaert ei venninne feks. som plutselig hadde rast ned i vekt, kunne jeg stilt spm. ved dette, men da pga. bekymring.

Jeg har aldri hatt noen kg ekstra, men vaert altfor tynn i perioder, spesielt hvis det var toeffe ting jeg gikk gjennom. Da hoerte jeg gjennom bekjente at folk trodde jeg hadde anoreksia. " Si meg, har Angela anoreksia eller?"

Nei jeg hadde ikke det.....!

Hva om folk kunne bry seg om hverandre, isteden for aa bry seg med hverandre?

Skrevet

Jeg har vanskelig for å tro at du virkelig fikk "mange ekle kommentarer". I så fall må folk være svært spesielle der du pleier å handle.

Derimot kan jeg godt forstå at du følte du fikk ekle blikk. Men det _kan_ man også innbille seg / overtolke.

Jeg har sjelden overskudd til å tenke over hva andre putter i handlekurven. Det eneste er at jeg av og til sier noe sånt som "hva skal du med all den maten?" når en unggutt går gjennom kassa med X kasser øl og en pose potetgull på toppen. Men jeg sier det bare inni meg, ikke høyt.

Skrevet

Jeg er overvektig, men jeg har aldri fått blikk eller kommentarer på hva jeg handler, uansett hvor usunt. Du beskriver mennesker jeg aldri har hørt om eller møtt før.

Jeg beklager du opplevde dette, men de aller, aller fleste er vennlige mennesker som bryr seg mest om seg selv og sitt, ikke hva vi andre putter i handlekurven.

Er DU??

Rart hvordan man danner seg bilder av folk her inne, kunne gladelig bannet på at veide mellom 55-60 kilo.

Jfr. diskusjonen om den sjette sansen - den er tydeligvis ikke helt på nett hos meg :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...