Gjest ankaanka Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Hei. Jeg har en vennine som jeg har kjent i mange aar. Hun er veldig opptatt av seg selv og sitt. Saa opptatt at hun prater veldig ofte ikke om annet en seg selv og alt som skjer i hennes liv. Som hva hun gjor, hva hun kjoper, hva hun har, hva hun skal kjope.. rett og slett alt om seg selv. Hun tar seg sjeldent bryet med aa sporre hvordan det gaar og hva som skjer i mitt liv og andre venners liv. Det hender at hun tar kontakt naar hun trenger hjelp til noe eller naar hun har noe nytt om seg selv. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si dette til henne. Jeg har vell ikke innsett det for naa at hun er slik. Det som har skjedd er at hun har mister flere av vaar felles venner pga hennes oppforsel. Jeg onsker aa bevare vennskapet og vil finne en maate aa fortelle henne hvordan hun ses paa av andre og at hun maa tenke seg om aa bry seg mer. 0 Siter
Gjest å være en venn.. Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Fint om du forteller henne, så hun har mulighet for å endre seg. 0 Siter
Gjest ankaanka Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Fint om du forteller henne, så hun har mulighet for å endre seg. men hvordan skal jeg si det til henne? 0 Siter
Elis31 Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 men hvordan skal jeg si det til henne? Bare vær ærlig eller si; ok, det var hyggelig, men vil du høre hva som hente meg ...." Dersom hun avbryter, prater du bare høyere. Eller bare prat om deg selv en kveld;) 0 Siter
Gjest å være en venn.. Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 men hvordan skal jeg si det til henne? ved å vise henne dette innlegget? 0 Siter
Gjest foreksempel Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 men hvordan skal jeg si det til henne? Du kan feks starte med å si, at det er noe du har tenkt på en stund at du vil prate med henne om. Men at det er vanskelig, for du vet ikke om hun vil høre på det (da blir hun nysgjerrig!). Så kan du jo innlede med at du har lagt merke til at hun har mistet flere venner. Og at du ikke ønsker å bli en av dem. Si at du lurer på om hun er åpen for feedback på seg selv. Si at du bryr deg om henne, og at det er derfor du ønsker å gi henne denne feedbacken. (dette var ting du muligens kan bruke til innledning. Selve temaet kan du si sånn som i innlegget ditt) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.