Gå til innhold

Jeg har blitt tynn pga sulting, orker ikke mer..

Gjest Sliten av sult

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten av sult

Jeg har vært overvektig hele livet (er 32 år) og det siste året har jeg sultet meg til en størrelse 38.. Nå orker jeg ikke mer..

I natt har jeg hatt enda en natt som jeg nesten ikke har sovet pga sult. Jeg er slapp og utilpass, skvetter av ingenting og har ikke engang overskudd til å rydde og vaske hjemme. Eller til familien.

Hva skjer nå da? Føler jeg bare har lyst til å spise og spise og aldri føle meg sulten mer..

Noen råd om hvordan jeg kan forhindre å gå opp altfor mye? Regner med at litt er uungåelig når jeg har gått ned på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om du har valgt feil måte og gjøre dette på ja - sulting og slanking er to forskjellige ting.

Det er ikke nødvendig og sulte seg for at du skal holde vekten nede nå, og kroppen din vil vel kanskje reagere med en liten vektoppgang hvis du virkelig har gitt den altfor lite næring.

Gjør du imidlertid dette balansert fremover, altså små hyppige måltider (5-6 om dagen), drikker mye (fortrinnsvis vann) og holder deg i aktivitet - vil du kunne holde vekten stabil.

Har du trukket dette for langt, be noen om hjelp til og sette opp en kostholdsplan og hjelp til og få et fornuftig forhold til mat igjen.

Gjort er gjort, men det er hva du gjør fremover som er avgjørende. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Du har vært flink

Holder med Soulshine her, det høres virkelig ut som at du har gjort dette på helt feil måte.

Det skal gå ann å kunne slanke seg uten å bli utsultet og kraftløs.

Du må få hjelp til kostholdet ditt, det er riktig at få men små måltider er det aller beste. Det holder forbrenningen godt i gang.

F.eks. begynn kl. åtte, og spis fem måltider, da skal det siste være kl åtte. Du må spise sunt og få i deg godt med vitaminer og annet som er nødvendig og godt for kroppen.

Tren, det er både helsebringene og godt. Etter en stund med trening vil du føle at energien tar seg opp og du får mer krefter i hverddagen.

Selv har jeg sluttet å røyke for noen måneder siden. Sisst jeg prøvde så gikk jeg opp vel ti kilo. Denne gangen var jeg mer forberedt og passet veldig på hva jeg spiste, hvordan jeg spiste, og jeg begynte å trene. Resultatet er at jeg nå veier to til tre kilo mer enn jeg gjør til vanlig. Hvis vi da trekker vekk litt pga muskler veier mer enn fett så er det ikke så altfor mye vektoppgang igjen.

Jeg er glad i frukt og grønt, og drikker en del vann. (heller i meg litt kaffe innimellom for å dempe sulten) Prøver å spise jevne måltider og fyller ikke talerkenen til randen. Trener tre dager i uka.

Så du må få hjelp til å sette opp en riktig kosthold og så bør du begynne å trene litt og ta godt vare på deg selv.

Hvis du kjører deg helt i grøfta så har alt vært forgjeves, siden du helt sikkert vil sprekke og gå opp igjen de kiloene du har slitt sånn for å få av.

Få hjelp nå, og legg om stilen i tide til å få opp igjen energien og pågangsmotet.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurvfemor

Holder med Soulshine her, det høres virkelig ut som at du har gjort dette på helt feil måte.

Det skal gå ann å kunne slanke seg uten å bli utsultet og kraftløs.

Du må få hjelp til kostholdet ditt, det er riktig at få men små måltider er det aller beste. Det holder forbrenningen godt i gang.

F.eks. begynn kl. åtte, og spis fem måltider, da skal det siste være kl åtte. Du må spise sunt og få i deg godt med vitaminer og annet som er nødvendig og godt for kroppen.

Tren, det er både helsebringene og godt. Etter en stund med trening vil du føle at energien tar seg opp og du får mer krefter i hverddagen.

Selv har jeg sluttet å røyke for noen måneder siden. Sisst jeg prøvde så gikk jeg opp vel ti kilo. Denne gangen var jeg mer forberedt og passet veldig på hva jeg spiste, hvordan jeg spiste, og jeg begynte å trene. Resultatet er at jeg nå veier to til tre kilo mer enn jeg gjør til vanlig. Hvis vi da trekker vekk litt pga muskler veier mer enn fett så er det ikke så altfor mye vektoppgang igjen.

Jeg er glad i frukt og grønt, og drikker en del vann. (heller i meg litt kaffe innimellom for å dempe sulten) Prøver å spise jevne måltider og fyller ikke talerkenen til randen. Trener tre dager i uka.

Så du må få hjelp til å sette opp en riktig kosthold og så bør du begynne å trene litt og ta godt vare på deg selv.

Hvis du kjører deg helt i grøfta så har alt vært forgjeves, siden du helt sikkert vil sprekke og gå opp igjen de kiloene du har slitt sånn for å få av.

Få hjelp nå, og legg om stilen i tide til å få opp igjen energien og pågangsmotet.

Lykke til.

Tusen takk for oppmuntrende råd. Jeg har virkelig kjørt meg selv i grøfta, men er glad for å høre at jeg kanskje kan klare å unngå å gå opp alt igjen..

I dag har jeg startet dagen med frokost. Prøver å spise sunt og mye proteiner som metter.. men blodsukkeret er lavt og jeg ble ikke mett av 3 små skiver brød til frokost.. men akk ja..Lot være å spise mer og får heller ta lunsj i ett tiden..

Dette er tungt.. vil ikke være en del av den statistikken som går opp alt man har slanket seg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Du har vært flink

Tusen takk for oppmuntrende råd. Jeg har virkelig kjørt meg selv i grøfta, men er glad for å høre at jeg kanskje kan klare å unngå å gå opp alt igjen..

I dag har jeg startet dagen med frokost. Prøver å spise sunt og mye proteiner som metter.. men blodsukkeret er lavt og jeg ble ikke mett av 3 små skiver brød til frokost.. men akk ja..Lot være å spise mer og får heller ta lunsj i ett tiden..

Dette er tungt.. vil ikke være en del av den statistikken som går opp alt man har slanket seg,

Prøv å spise gode grove knekkebrød, med grov og sunn leverpostei. Tre gode skiver agurk på, og litt god paprika på toppen.

Til drikke et halvlitersglass med godt, frisk og kaldt vann.

Drikk et greit glass før du setter deg og spise. Spis sakte. Tygg godt.

For å få tankene over på noe annet enn sult og "hjelp så lite mat, jeg kommer ikke til å bli mett" så kan du sitte og lese et spennende blad eller noe ved matbordet.

Det kan hjelpe deg til å roe deg ned, og tygge maten godt, og å spise sakte.

Stå på, dette klarer du.

Og IKKE mist motet selv om du skulle gå opp litt. Du har kjørt en feil sti her og vil kunne måtte slite litt før du får deg selv helt stabil igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo holde deg til mat som ikke gir så mange kalorier som salat, magert kjøtt, fisk, suppe, grønnsaker, frukt etc. Drikk mye vann, urtete eller grønn te. Grønn te skal øke forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lykke til

Det er feil måte du har slanket deg på. Sunn kost, spis deg mett, ikke vær for streng. Ta en dag, f.eks. lørdagen, der du kan kose deg med snop og chips. Ellers spiser du sunt og regelmessig. Det skal være en endring du kan holde på, og det er viktig å bli mett.

Finn en treningsform som passer deg, og gjør det noen ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har du for lang tid mellom og lunsj (det kommer selvfølgelig an på når du spiste).

Hvis du spiser lunsj klokka ett bør du ha et mellommåltid i halv tolv-tiden. Det kan være en frukt eller kanskje et knekkebrød. Jeg liker Ryvita rug, som (nesten) ikke har kalorier. To sånne uten pålegg med masse drikke er et helt ok utenommåltid.

Da slipper du å være utsultet til lunsj, og spiser mindre da.

Knepet er altså å spise lite og ofte slik at du ikke blir veldig sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...