Gå til innhold

Har vi krav på noen ferie/lønn?

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker litt ferie
Skrevet

Jeg begynte i 100 % jobb okt-07, min samboer 1.des-07, 100 %. Har vi noe krav på ferie eventuelt lønn i år? Vet ikke reglene på dette. Før dette var vi studenter, og var ferdig utdannet i 2007.

Fortsetter under...

Skrevet

Dere har krav på full ferie i år, men feriepenger får dere jo lite av. Feriepengene er basert på hva dere tjente i fjor, mens selve ferien har dere alltid rett til å ta ut.

Gjest Aimabel
Skrevet

Etter det vi har forstått så må man være ansatt før 1.september 2007 for å ha krav på full ferie med lønn. Ellers tror jeg dere har rett til fem uker, men da uten lønn..

Persille1365381127
Skrevet

Ferie har dere alltid krav på.

Men, dere vil ikke få lønn i ferien (det får man aldri, uansett ansettelsestidspunkt og yrke) - dere får feriepenger.

Feriepengene er opparbeidet i det foregående året, og det vil si at dere enten får 10,2% eller 12% (avhengig av arb.giver) av det dere tjente i fjor utbetalt - og som oftest skjer det i juni.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...