Gjest nesten tømrer Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Har jobbet noen år som ufaglært innenfor tømrerfaget og lurer på hva som skal til for at jeg skal kunne gå opp til fagprøven? Er det noen som har kjennskap til dette?(antall år/teori)? 0 Siter
mrxx Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Du må ha grunnkurs og videregående kurs som teoretisk bakgrunn. Så må du ha gått i læra i 3 år. Mulig du kan få noe fratrekk fra læretiden i og med at du allerede har vært i faget, men dette vet jeg lite om. Ta kontakt med lærenemda(?) eller ring arbeidsformidlingen som kan hjelpe deg videre. 0 Siter
fresja Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Min bror og mange andre voksne personer (de eldste var vel passert 50) som hadde arbeidet lenge i et yrke hadde litt undervisning noen kvelder før de tok fagbrev. Det er spesielle regler for voksne; jeg har ikke satt meg inn i reglene. På min arbeidsplass er det rett som det er voksne personer som tar fagbrev i diverse fag. 0 Siter
Gjest Jølsen's Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Du må ha grunnkurs og videregående kurs som teoretisk bakgrunn. Så må du ha gått i læra i 3 år. Mulig du kan få noe fratrekk fra læretiden i og med at du allerede har vært i faget, men dette vet jeg lite om. Ta kontakt med lærenemda(?) eller ring arbeidsformidlingen som kan hjelpe deg videre. Må man ha utdannelse for å jobbe som tømrer altså? Ups.. 0 Siter
mrxx Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Må man ha utdannelse for å jobbe som tømrer altså? Ups.. Nja, man må ikke, men man kan heller ikke forvente å få fagarbeiderlønn heller, selv om mange har det likevel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.