Gå til innhold

Ufaglært - fagprøve?

Anbefalte innlegg

Gjest nesten tømrer
Skrevet

Har jobbet noen år som ufaglært innenfor tømrerfaget og lurer på hva som skal til for at jeg skal kunne gå opp til fagprøven?

Er det noen som har kjennskap til dette?(antall år/teori)?

Skrevet

Du må ha grunnkurs og videregående kurs som teoretisk bakgrunn. Så må du ha gått i læra i 3 år. Mulig du kan få noe fratrekk fra læretiden i og med at du allerede har vært i faget, men dette vet jeg lite om. Ta kontakt med lærenemda(?) eller ring arbeidsformidlingen som kan hjelpe deg videre.

Skrevet

Min bror og mange andre voksne personer (de eldste var vel passert 50) som hadde arbeidet lenge i et yrke hadde litt undervisning noen kvelder før de tok fagbrev. Det er spesielle regler for voksne; jeg har ikke satt meg inn i reglene. På min arbeidsplass er det rett som det er voksne personer som tar fagbrev i diverse fag.

Gjest Jølsen's
Skrevet

Du må ha grunnkurs og videregående kurs som teoretisk bakgrunn. Så må du ha gått i læra i 3 år. Mulig du kan få noe fratrekk fra læretiden i og med at du allerede har vært i faget, men dette vet jeg lite om. Ta kontakt med lærenemda(?) eller ring arbeidsformidlingen som kan hjelpe deg videre.

Må man ha utdannelse for å jobbe som tømrer altså? Ups..

Skrevet

Må man ha utdannelse for å jobbe som tømrer altså? Ups..

Nja, man må ikke, men man kan heller ikke forvente å få fagarbeiderlønn heller, selv om mange har det likevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...