Flaxseed Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Jeg mottat midlertidig uføretrygd. Vil jeg miste den hvis jeg havner i fengsel? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Eg er ikkje helt sikker, men det skulle ikkje forundre meg om du da fikk dobbelt opp! 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Ja, det står det faktisk i reglene. Jeg har reagert på det for jeg lurte på hvordan folk skullle få betalt regningene sine da 0 Siter
Flaxseed Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Skrevet 18. februar 2008 Ja, det står det faktisk i reglene. Jeg har reagert på det for jeg lurte på hvordan folk skullle få betalt regningene sine da Så du sier at jeg mister uføretrygden min om jeg raner en bank og blir tatt? Får jeg den igjen nå jeg blir løslatt da? 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Så du sier at jeg mister uføretrygden min om jeg raner en bank og blir tatt? Får jeg den igjen nå jeg blir løslatt da? Ja det tror jeg da. Blir det samme som hvis du er innlagt på sykehus mer enn 3 mnd, da tar de også pengene dine ;o) 0 Siter
Loralei Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Ja det tror jeg da. Blir det samme som hvis du er innlagt på sykehus mer enn 3 mnd, da tar de også pengene dine ;o) Seriøst? får man ikke trygden om man er innlagt på sykehus mer enn 3 mnd?? hva får man da for å kunne betale lån, regninger osv osv...??? Dette hørtest jo horribelt ut, hva er det for et land vi bor i da? Er jo en grunn til at man får uføre, og det følger jo da som oftest sykdom med, og en viss fare for sykehusopphold... Nei, nå ble jeg jammen sjokkert her.. 0 Siter
tiliti Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Ja, det står det faktisk i reglene. Jeg har reagert på det for jeg lurte på hvordan folk skullle få betalt regningene sine da Virker som det kan ha blitt økt, uten at jeg har satt meg inn i detaljene: http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll/rundskriv/r03/r03-01/r03-d06/r03-p03-27?fn=main-j.htm&f=templates 0 Siter
tiliti Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll/rundskriv/r03/r03-01/r03-d06/r03-p03-29?fn=main-j.htm&f=templates 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Seriøst? får man ikke trygden om man er innlagt på sykehus mer enn 3 mnd?? hva får man da for å kunne betale lån, regninger osv osv...??? Dette hørtest jo horribelt ut, hva er det for et land vi bor i da? Er jo en grunn til at man får uføre, og det følger jo da som oftest sykdom med, og en viss fare for sykehusopphold... Nei, nå ble jeg jammen sjokkert her.. Tiden var økt da til mer enn et år. Jeg er helt enig med deg at det er hårreisende, hva med andre familiemedlemmer, husleie, lån og andre faste utgifter. Hvis de hadde tatt 45% av trygda mi så hadde ikke jeg hatt penger til å betale de faste utgiftene. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Tiden var økt da til mer enn et år. Jeg er helt enig med deg at det er hårreisende, hva med andre familiemedlemmer, husleie, lån og andre faste utgifter. Hvis de hadde tatt 45% av trygda mi så hadde ikke jeg hatt penger til å betale de faste utgiftene. Med fare for å være litt dum her, så tar jeg sjansen på å spørre: Er det ikke meningen at andre offentlige instanser "slår inn" om så skulle skje? Altså, hvis man hanvner i fengsel eller får et langt sykehusopphold osv.? 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Med fare for å være litt dum her, så tar jeg sjansen på å spørre: Er det ikke meningen at andre offentlige instanser "slår inn" om så skulle skje? Altså, hvis man hanvner i fengsel eller får et langt sykehusopphold osv.? Jeg har en liten følelse at man får penger på sosialkontoret i slike tilfelle hvis man ikke greier å betale regningene. Og så få man en liten sum til lommepenger. For et par år siden var den rundt 600 kr, tror jeg men det kan gått hende at den summen har gått opp også. Og det kommer sikkert an på hvilket sosialkontor man tilhører Jeg var innlagt med ei som bare fikk det og hun hadde ikke penger til å kjøpe kontantkort til mobilen eller sigaretter i hvert fall. Ikke fikk hun kjøpt presanger til ungene sine heller. Pengene gikk stort sett til mat for den var uspiselig den som ble servert. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har en liten følelse at man får penger på sosialkontoret i slike tilfelle hvis man ikke greier å betale regningene. Og så få man en liten sum til lommepenger. For et par år siden var den rundt 600 kr, tror jeg men det kan gått hende at den summen har gått opp også. Og det kommer sikkert an på hvilket sosialkontor man tilhører Jeg var innlagt med ei som bare fikk det og hun hadde ikke penger til å kjøpe kontantkort til mobilen eller sigaretter i hvert fall. Ikke fikk hun kjøpt presanger til ungene sine heller. Pengene gikk stort sett til mat for den var uspiselig den som ble servert. Ja, jeg vil tro at sosialkontoret har sin misjon i så måte, men som ellers i samfunnet så er vel ikke satsene der noe man "blir feit av". Det med "uspiselig mat" avstår jeg fra å kommentere. :-) Takk for svar! 0 Siter
Loralei Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Tiden var økt da til mer enn et år. Jeg er helt enig med deg at det er hårreisende, hva med andre familiemedlemmer, husleie, lån og andre faste utgifter. Hvis de hadde tatt 45% av trygda mi så hadde ikke jeg hatt penger til å betale de faste utgiftene. Nei, hvem hadde vel det.?. Man får vel bare krysse fingrene for å ikke bli så syk at man trenger så langt opphold. Evt. skrive seg ut, så evt bli innlagt igjen om det er mulig. Politikere som påstår de gjør det bedre for de syke her i landet kan gå å grave seg ned.. Ta f.eks. egenandelskortet, hvem er det som taper på økningen de har hvert eneste år da?? jo, de syke, for de friske bruker jo ikke mer en kanskje 200 kr for en vanlig helsesjekk.. Så slipper de mer. eller hva med de som ikke lenger kan jobbe pga sykdom, jo da tar de bort alt du har tjent over 6G, og blir du langtidssyk og må over på rehab, ja da tar de jaggu 44 % av sykepengene. Så øker vi litt avgifter på medisiner, og litt økning på konsultasjon, ja så øker vi taket på egenandel. Så skal vi se hvor mange som spiser suppe etterhvert.. Virker som det er underholdning for politikere, de har jo allerede sikret sin egen pensjon, så det er jo ikke noe problemer om de blir syk.. Snakk om egoisme gitt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Nei, hvem hadde vel det.?. Man får vel bare krysse fingrene for å ikke bli så syk at man trenger så langt opphold. Evt. skrive seg ut, så evt bli innlagt igjen om det er mulig. Politikere som påstår de gjør det bedre for de syke her i landet kan gå å grave seg ned.. Ta f.eks. egenandelskortet, hvem er det som taper på økningen de har hvert eneste år da?? jo, de syke, for de friske bruker jo ikke mer en kanskje 200 kr for en vanlig helsesjekk.. Så slipper de mer. eller hva med de som ikke lenger kan jobbe pga sykdom, jo da tar de bort alt du har tjent over 6G, og blir du langtidssyk og må over på rehab, ja da tar de jaggu 44 % av sykepengene. Så øker vi litt avgifter på medisiner, og litt økning på konsultasjon, ja så øker vi taket på egenandel. Så skal vi se hvor mange som spiser suppe etterhvert.. Virker som det er underholdning for politikere, de har jo allerede sikret sin egen pensjon, så det er jo ikke noe problemer om de blir syk.. Snakk om egoisme gitt. Jeg glemmer ikke trynet til Erna Solberg da hun ble spurt om hun heller ville ha uføretrygd enn å tjene sine egne penger. Hun svarte ikke og rødmet så da vet vi hva hun mener om folk på uføretrygd. Vi er bare noen slabbedasser som ikke gidder å jobbe og det kunne tydelig hun ha tenkt seg også... 0 Siter
Loralei Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Jeg glemmer ikke trynet til Erna Solberg da hun ble spurt om hun heller ville ha uføretrygd enn å tjene sine egne penger. Hun svarte ikke og rødmet så da vet vi hva hun mener om folk på uføretrygd. Vi er bare noen slabbedasser som ikke gidder å jobbe og det kunne tydelig hun ha tenkt seg også... joda... klart vi er noen slabbedasker.. er jo så herlig å sitte hjemme å holde på å forgå av smerter, og mye å finne på er det også, når man har såpass handicap at man verken kan gå noe særlig eller kjøre bil osv osv osv.... Ja, vi har det fint gitt... Ikke minst når vi prøver å få hjelp av leger, men de setter oss bare på vent, og vi stadig rykker bakover i køen. Nei, takke meg til.. de skulle fått prøvd å være i våres sko for en dag... Da jeg ble innlagt sist, spurte jeg hver eneste dag, om de ikke kunne finne ut hva som var galt og få ordnet det så jeg kunne komme fort ut i arb. igjen.. men, neida.. ble utskrevet etter 3 uker, så måtte jeg vente på å komme til en annen avd. tok 3 mnd, lå der i 14 dager, utskrevet uten at de undersøkte meg til og med, henvist videre, fikk avslag, så henvist til en annen avd. annet sykehus, har stått på vent i 2 mnd. og må regne med 4.mnd til. Og gudene vet hvor lenge de skal holde meg før jeg får slippe ut... Kunne tenkt meg at jeg var dansk innimellom ja.. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 joda... klart vi er noen slabbedasker.. er jo så herlig å sitte hjemme å holde på å forgå av smerter, og mye å finne på er det også, når man har såpass handicap at man verken kan gå noe særlig eller kjøre bil osv osv osv.... Ja, vi har det fint gitt... Ikke minst når vi prøver å få hjelp av leger, men de setter oss bare på vent, og vi stadig rykker bakover i køen. Nei, takke meg til.. de skulle fått prøvd å være i våres sko for en dag... Da jeg ble innlagt sist, spurte jeg hver eneste dag, om de ikke kunne finne ut hva som var galt og få ordnet det så jeg kunne komme fort ut i arb. igjen.. men, neida.. ble utskrevet etter 3 uker, så måtte jeg vente på å komme til en annen avd. tok 3 mnd, lå der i 14 dager, utskrevet uten at de undersøkte meg til og med, henvist videre, fikk avslag, så henvist til en annen avd. annet sykehus, har stått på vent i 2 mnd. og må regne med 4.mnd til. Og gudene vet hvor lenge de skal holde meg før jeg får slippe ut... Kunne tenkt meg at jeg var dansk innimellom ja.. Jeg holder på slik hele tiden jeg. Som regel er ventelistene rundt 8 mnd. Og de to siste gangene har jeg bare fått beskjed om at det ikke er kapasitet til å ta meg imot. Jeg fikk sove på obsposten på legevakta natt til torsdag da fordi de var redde for at jeg hadde sepsis. Så sendte de meg videre på poliklinikken og der hadde de ikke kapasitet til å legge meg inn.men nå har jeg time hos fastlegen i morgen så han får finne på noe. Men han er verdens lateste så jeg tviler egentlig på at det er noe hjelp å få derifra 0 Siter
Loralei Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Jeg holder på slik hele tiden jeg. Som regel er ventelistene rundt 8 mnd. Og de to siste gangene har jeg bare fått beskjed om at det ikke er kapasitet til å ta meg imot. Jeg fikk sove på obsposten på legevakta natt til torsdag da fordi de var redde for at jeg hadde sepsis. Så sendte de meg videre på poliklinikken og der hadde de ikke kapasitet til å legge meg inn.men nå har jeg time hos fastlegen i morgen så han får finne på noe. Men han er verdens lateste så jeg tviler egentlig på at det er noe hjelp å få derifra huff da... Engang jeg sto på vent til undersøkelse tok det over 2 år.. Det er helt utrolig. Skal vi ta å flytte til DK.? hehe.. der slipper du ikke ut før de har funnet ut alt som er galt og behandlet sånn jeg har forstått det :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 huff da... Engang jeg sto på vent til undersøkelse tok det over 2 år.. Det er helt utrolig. Skal vi ta å flytte til DK.? hehe.. der slipper du ikke ut før de har funnet ut alt som er galt og behandlet sånn jeg har forstått det :-) Hehe, det høres for godt ut til å være sant. Men siden vi ligger på 11 plass når det gjelder helsevesen i Europa så kan det stemme. Frankrike er best da ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.