pærebrus Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Hva bruker dere til å vaske boller og redskaper med deig på? Oppvaskkosten blir jo helt ødelagt, litt kjedelig å måtte kjøpe ny hver gang jeg baker brød... Jeg har nå stående en stor bolle full av klissete deigrester, what to do? 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Tapp i kaldt vann med litt Zalo, og la stå en stund til deigrestene løsner. Så er det bare å skylle bollen. Ikke noe problem å bruke oppvaskkosten da :-)) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Fyll bollen med vann, la det stå litt sånn at deigen blir oppløst, og bruk en fast sleik til å få deigen som sitter fast til å løsne. Deretter tømmer du ut vannet, og gjentar om nødvendig. Når bollen er uten deigrester vaskes den på vanlig vis. Dette funker iallefall på min kenwoodbolle. 0 Siter
pærebrus Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Skrevet 18. februar 2008 Tapp i kaldt vann med litt Zalo, og la stå en stund til deigrestene løsner. Så er det bare å skylle bollen. Ikke noe problem å bruke oppvaskkosten da :-)) Kaldt vann altså? Jeg fyller alltid med varmt jeg. Løsner det lettere i kaldt vann? 0 Siter
pærebrus Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Skrevet 18. februar 2008 Fyll bollen med vann, la det stå litt sånn at deigen blir oppløst, og bruk en fast sleik til å få deigen som sitter fast til å løsne. Deretter tømmer du ut vannet, og gjentar om nødvendig. Når bollen er uten deigrester vaskes den på vanlig vis. Dette funker iallefall på min kenwoodbolle. Ja det kan jeg prøve. Går greit på bollen, men den eltekroken blir vel litt plundrete kanskje. Skal gyve løs nå, og se hvordan det går. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Smør alt inn med litt matolje før du begynner neste gang, det pleier hjelpe hos meg! Ikke at jeg baker så mye ass... ;0) 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Smør alt inn med litt matolje før du begynner neste gang, det pleier hjelpe hos meg! Ikke at jeg baker så mye ass... ;0) Baker du ikke så mye rumpe, altså? 0 Siter
pærebrus Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Skrevet 18. februar 2008 Smør alt inn med litt matolje før du begynner neste gang, det pleier hjelpe hos meg! Ikke at jeg baker så mye ass... ;0) Aha, det var et godt tips! Skal prøve det neste gang. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Baker du ikke så mye rumpe, altså? Nei , blir mest brød.. ;0) 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Kaldt vann altså? Jeg fyller alltid med varmt jeg. Løsner det lettere i kaldt vann? Ja, det er mye bedre å sette bollen i kaldt vann synes jeg. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Kjøp engangs boller og kast de etter bruk. 0 Siter
pekkaline Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 La den stå til i morgen, da er den tørr og det faller ut av seg selv. 0 Siter
Gjest Ebbas Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 La den stå til i morgen, da er den tørr og det faller ut av seg selv. Jeg synes det er helt greit å rett og slett bare bruke nevene til å løsne det verste, jeg. Så slipper jeg å la bollen stå et sekund mer enn jeg selv gidder. :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Jeg synes det er helt greit å rett og slett bare bruke nevene til å løsne det verste, jeg. Så slipper jeg å la bollen stå et sekund mer enn jeg selv gidder. :-) Jeg synes det enkle er det beste, la det stå Ingen ergelser når man bare kan snu bollen på hodet, så er den tom 0 Siter
Tyroll Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Kjøp engangs boller og kast de etter bruk. Altså, ærlig talt, skjønner det er mannfolk som svarer. Geir, hva er en "engangsbolle"? Den beste løsningen er, som flere skriver, å la den stå litt, da er det bare å "børste" det bort, og skylle over. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Altså, ærlig talt, skjønner det er mannfolk som svarer. Geir, hva er en "engangsbolle"? Den beste løsningen er, som flere skriver, å la den stå litt, da er det bare å "børste" det bort, og skylle over. ''''Geir, hva er en "engangsbolle"?'''' Det er en bolle du bruker _èn_ gang, selvfølgelig. Har du hørt om engangstallerkner fks.? :-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Kjøp engangs boller og kast de etter bruk. Hehe, engangsbolle... *Du tror det ikke før du leser det!* Var det du som fjernet julegeita i går og forresten? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Hehe, engangsbolle... *Du tror det ikke før du leser det!* Var det du som fjernet julegeita i går og forresten? Stemmer nok det. he.he... 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Stemmer nok det. he.he... Engangspynt neste år? 0 Siter
Tyroll Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 ''''Geir, hva er en "engangsbolle"?'''' Det er en bolle du bruker _èn_ gang, selvfølgelig. Har du hørt om engangstallerkner fks.? :-) jada det har jeg men engangsboller selger de ikke her jeg bor, så bakeutstyret vårt må vi vaske etter bruk. Man kan jo prøve å bake et og et pølsebrød om gangen i et plastbeger, men det blir noe tidkrevende. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.