Gå til innhold

Hvordan vaske brøddeigbollen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere til å vaske boller og redskaper med deig på? Oppvaskkosten blir jo helt ødelagt, litt kjedelig å måtte kjøpe ny hver gang jeg baker brød...

Jeg har nå stående en stor bolle full av klissete deigrester, what to do?

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pærebrus

7

• pekkaline

3

• Tyroll

3

• adelie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tapp i kaldt vann med litt Zalo, og la stå en stund til deigrestene løsner. Så er det bare å skylle bollen. Ikke noe problem å bruke oppvaskkosten da :-))

Skrevet

Fyll bollen med vann, la det stå litt sånn at deigen blir oppløst, og bruk en fast sleik til å få deigen som sitter fast til å løsne. Deretter tømmer du ut vannet, og gjentar om nødvendig. Når bollen er uten deigrester vaskes den på vanlig vis.

Dette funker iallefall på min kenwoodbolle.

:)

Skrevet

Tapp i kaldt vann med litt Zalo, og la stå en stund til deigrestene løsner. Så er det bare å skylle bollen. Ikke noe problem å bruke oppvaskkosten da :-))

Kaldt vann altså? Jeg fyller alltid med varmt jeg. Løsner det lettere i kaldt vann?

Skrevet

Fyll bollen med vann, la det stå litt sånn at deigen blir oppløst, og bruk en fast sleik til å få deigen som sitter fast til å løsne. Deretter tømmer du ut vannet, og gjentar om nødvendig. Når bollen er uten deigrester vaskes den på vanlig vis.

Dette funker iallefall på min kenwoodbolle.

:)

Ja det kan jeg prøve. Går greit på bollen, men den eltekroken blir vel litt plundrete kanskje.

Skal gyve løs nå, og se hvordan det går. :)

Skrevet

Smør alt inn med litt matolje før du begynner neste gang, det pleier hjelpe hos meg!

Ikke at jeg baker så mye ass... ;0)

Caloni Makaroni
Skrevet

Smør alt inn med litt matolje før du begynner neste gang, det pleier hjelpe hos meg!

Baker du ikke så mye rumpe, altså? ;)

Skrevet

Aha, det var et godt tips! Skal prøve det neste gang. :)

Skrevet

Baker du ikke så mye rumpe, altså? ;)

Nei , blir mest brød.. ;0)

Skrevet

Kaldt vann altså? Jeg fyller alltid med varmt jeg. Løsner det lettere i kaldt vann?

Ja, det er mye bedre å sette bollen i kaldt vann synes jeg.

Skrevet

La den stå til i morgen, da er den tørr og det faller ut av seg selv.

Skrevet

La den stå til i morgen, da er den tørr og det faller ut av seg selv.

Jeg synes det er helt greit å rett og slett bare bruke nevene til å løsne det verste, jeg. Så slipper jeg å la bollen stå et sekund mer enn jeg selv gidder. :-)

Skrevet

Jeg synes det er helt greit å rett og slett bare bruke nevene til å løsne det verste, jeg. Så slipper jeg å la bollen stå et sekund mer enn jeg selv gidder. :-)

Jeg synes det enkle er det beste, la det stå ;) Ingen ergelser når man bare kan snu bollen på hodet, så er den tom :)

Skrevet

Kjøp engangs boller og kast de etter bruk.

Altså, ærlig talt, skjønner det er mannfolk som svarer. Geir, hva er en "engangsbolle"? Den beste løsningen er, som flere skriver, å la den stå litt, da er det bare å "børste" det bort, og skylle over.

Skrevet

Altså, ærlig talt, skjønner det er mannfolk som svarer. Geir, hva er en "engangsbolle"? Den beste løsningen er, som flere skriver, å la den stå litt, da er det bare å "børste" det bort, og skylle over.

''''Geir, hva er en "engangsbolle"?''''

Det er en bolle du bruker _èn_ gang, selvfølgelig.

Har du hørt om engangstallerkner fks.? :-)

Skrevet

Kjøp engangs boller og kast de etter bruk.

Hehe, engangsbolle... *Du tror det ikke før du leser det!*

Var det du som fjernet julegeita i går og forresten? :D

Skrevet

Hehe, engangsbolle... *Du tror det ikke før du leser det!*

Var det du som fjernet julegeita i går og forresten? :D

Stemmer nok det. he.he...

Skrevet

''''Geir, hva er en "engangsbolle"?''''

Det er en bolle du bruker _èn_ gang, selvfølgelig.

Har du hørt om engangstallerkner fks.? :-)

jada det har jeg :) men engangsboller selger de ikke her jeg bor, så bakeutstyret vårt må vi vaske etter bruk. Man kan jo prøve å bake et og et pølsebrød om gangen i et plastbeger, men det blir noe tidkrevende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...