Gjest sjøstjerna Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Stemmer nok det. he.he... Julegeit. Og påskefrosk, kanskej?? ;-) 0 Siter
Gjest pregnant77 Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Jeg pleier å la den stå i bløt som jeg kaller det, heller varmt vann til toppen og lar det stå til neste dag, da er deigen blitt løs og lett å fjerne. Krystallsoda er ganske bra også, det løsner opp det meste, så det lett går av. Skyll av mest mulig før du tar bort restene med kost og såpe. 0 Siter
adelie Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 ehh.. har ikke lest tråden. Men jeg bruker en sånn nettingdings som du får i butikken (gul, rød/rosa eller blå) som består av plastnetting. Hvis du skjønner. De fleste har slike. De er vel til å vaske gryter med. Det er faktisk det eneste jeg bruker sånn til. Jeg bruker den også til å vaske bort deigrester fra henda. superb. 0 Siter
Tyroll Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 ehh.. har ikke lest tråden. Men jeg bruker en sånn nettingdings som du får i butikken (gul, rød/rosa eller blå) som består av plastnetting. Hvis du skjønner. De fleste har slike. De er vel til å vaske gryter med. Det er faktisk det eneste jeg bruker sånn til. Jeg bruker den også til å vaske bort deigrester fra henda. superb. Det heter en skrubb!! (og jeg holder fortsatt på det å la bollen "stå seg ren" så slipper man alle ergrerlser.) 0 Siter
adelie Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Det heter en skrubb!! (og jeg holder fortsatt på det å la bollen "stå seg ren" så slipper man alle ergrerlser.) Ja, ja, _skrubb_ ! Takk. ) Men det fins flere skrubber. Det er lurt å la det stå først, er enig med deg Men på heinner'n eller hva det heter på trøndersk, er det lurt med skrubb. Den blå. Eller gule.. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Jeg lar den stå og tørke en times tid, så drysser deigrestene av :-) Hvis du bruker vann, må du bruke kaldt vann, ellers blir melet til lim! 0 Siter
pekkaline Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Jeg lar den stå og tørke en times tid, så drysser deigrestene av :-) Hvis du bruker vann, må du bruke kaldt vann, ellers blir melet til lim! Du har skjønt det! Hvorfor slite med deigrester når det tørker så fort og bare kan velves ut... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 jada det har jeg men engangsboller selger de ikke her jeg bor, så bakeutstyret vårt må vi vaske etter bruk. Man kan jo prøve å bake et og et pølsebrød om gangen i et plastbeger, men det blir noe tidkrevende. Du får kjøpt de på Biltema. 0 Siter
pusi Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har to oppvaskkoster. Den ene er for å få vekk deigrester, saus og annet kliss før jeg setter tingene i oppvaskmaskinen. Den andre er til å vaske det som trenger å håndvaskes. Etter en stund blir den styggeste oppvaskkosten kastet, og den nye jeg kjøper blir "fin"-oppvaskkosten. 0 Siter
Speak Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Vent til deigen tørker og børst den ut før du vasker. Fungerer faktisk ganske bra:-) 0 Siter
Elbereth Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Lar den stå og tørke en stund. Gjerne til neste dag Har jeg det "travelt" hjelper jeg litt til og tørker / skrubber løst med vanlig tørkerullpapir. Bruker oftest Kenwood-bollen til slik deig. Visper / eltekrok legger jeg i bløt i kaldt vann, det pleier å løsne greit. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Jeg lar bollen stå til dagen etter, da er det blitt så tørt at det er bare å skrape ut og så vaske ut det lille som blir igjen. ) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Engangspynt neste år? Nei, tradisjonspynt her i huset. 90% er kjøpt før 1970 ! :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Julegeit. Og påskefrosk, kanskej?? ;-) Slutt å mobb! Eg blir deppa. :-) 0 Siter
pærebrus Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Skrevet 19. februar 2008 Jeg lar bollen stå til dagen etter, da er det blitt så tørt at det er bare å skrape ut og så vaske ut det lille som blir igjen. ) Tror jeg prøvde det en gang, men da hadde all deigen limt seg fast, så det ble enda verre å rengjøre den... Det fungerer fint med plastboller, men i den bollen som hører til kjøkkenmaskina setter det seg bare fast. 0 Siter
pærebrus Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Skrevet 19. februar 2008 Jeg lar den stå og tørke en times tid, så drysser deigrestene av :-) Hvis du bruker vann, må du bruke kaldt vann, ellers blir melet til lim! Melet blir til lim ja, det har jeg oppdaget. Har faktisk aldri tenkt på å bruke kaldt vann, det skal jeg jammen prøve neste gang! 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Nei, tradisjonspynt her i huset. 90% er kjøpt før 1970 ! :-) Det er nå det gamle som er finest da! Har en gammel pitteliten fugl etter oldemor jeg - fineste julepynten jeg har (i tilllegg til et par av podens kreasjoner fra meget tidlige år). 0 Siter
filiokus81 Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Ser du har fått mange råd ang bollen, jeg tenkte jeg skulle supplere med et til oppvaskkosten: Kjør den en runde eller to i bestikkurven i oppvaskmaskinen, så blir den god som ny ) 0 Siter
pærebrus Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Skrevet 19. februar 2008 Ser du har fått mange råd ang bollen, jeg tenkte jeg skulle supplere med et til oppvaskkosten: Kjør den en runde eller to i bestikkurven i oppvaskmaskinen, så blir den god som ny ) Ja jeg bruker å kjøre den i maskina en gang i blant, den har nok godt av det! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Det er nå det gamle som er finest da! Har en gammel pitteliten fugl etter oldemor jeg - fineste julepynten jeg har (i tilllegg til et par av podens kreasjoner fra meget tidlige år). ''Har en gammel pitteliten fugl etter oldemor jeg...'' Er det en liten kromad fugl som festes med ei lita klypa og står og fjærer litt, da har eg samme sorten i såfall? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.