Gjest prust Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Kom nettopp inn fra en 6 km løpetur!!!! Har aldri løpt så langt i mitt liv, selv ikke i gymtimene på videregående..... Gikk raskt i tre minutter, løp i 18 minutter, gikk rolig i fem minutter, og løp i 18 minutter. WOW sier jeg bare! Er kjempestolt av meg selv! Det hjalp med ny løpebukse ja :-) Skal sjekke distansen nøyaktig i morgen, men både jeg og mannen min tipper det er omtrent 6 km det jeg løp i kveld. Mest flatt, men inkludert én bratt oppfor bakke og en slak nedoverbakke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Det er jo kjempebra!!! Jeg tror det tar lang tid før jeg orker så lange distanser. Dessuten har jeg fremdeles litt skrekk for å løpe ute, og jeg har heller ikke riktig utstyr. Jeg orker ikke å kjøpe det før været er mer stabilt. Det er litt glatt nå. Jeg fikk sms fra en venninne for en drøy time siden. Hun skreiv hun har 24 tusen steg, og jeg må si jeg fikk fart på beina. Hadde selv da drøyt 19 tusen. Jeg har trimmet i ett etter det, og passerte nettopp 30 tusen. Nå er det forskjell på inne- og utetrim, så jeg får gratulere deg med kjempeflott resultat 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hjelpes meg. Jeg klarer ikke å løpe i det hele tatt. Skikkelig flink synes jeg du har vært:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hjelpes meg. Jeg klarer ikke å løpe i det hele tatt. Skikkelig flink synes jeg du har vært:-) Jeg trodde heller ikke jeg var bygd for å løpe - men jeg begynte jo litt i høst, og fikk sansen for det. Så ble det så himla blaut overalt i slutten av november - og jeg gikk inn i vinterdvale i desember og januar. Forrige søndag startet jeg opp igjen, men rask gange og litt løping. Så løp/gikk jeg igjen torsdag og lørdag. Og i går altså, omtrent bare løping. Men jeg løper jo ikke så fort - men det var deilig å kjenne at beina bare løp og løp, og jeg var ikke helt utpumpet heller da jeg kom hjem (så neste gang bør jeg kanksje løpe litt fortere?) Fikk pulsklokke til jul, men har ikke lært meg den ennå. mannen min liker kompliserte bruksanvisninger, så vi får se på den sammen i helga :-) Jeg målte forreste distansen med bil i morges. AKkurat tre km til der jeg snudde. Tok en litt annen vei hjem, men tror det er omtrent like langt - så det ble 5,8-6,0 km ja :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hurra for deg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg trodde heller ikke jeg var bygd for å løpe - men jeg begynte jo litt i høst, og fikk sansen for det. Så ble det så himla blaut overalt i slutten av november - og jeg gikk inn i vinterdvale i desember og januar. Forrige søndag startet jeg opp igjen, men rask gange og litt løping. Så løp/gikk jeg igjen torsdag og lørdag. Og i går altså, omtrent bare løping. Men jeg løper jo ikke så fort - men det var deilig å kjenne at beina bare løp og løp, og jeg var ikke helt utpumpet heller da jeg kom hjem (så neste gang bør jeg kanksje løpe litt fortere?) Fikk pulsklokke til jul, men har ikke lært meg den ennå. mannen min liker kompliserte bruksanvisninger, så vi får se på den sammen i helga :-) Jeg målte forreste distansen med bil i morges. AKkurat tre km til der jeg snudde. Tok en litt annen vei hjem, men tror det er omtrent like langt - så det ble 5,8-6,0 km ja :-) Kjempebra. Jeg holder meg til sykling (spinning på vinteren) og vekter. Det virker det også:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Kjempeflott :-D Utrolig hva en ny joggebukse kan gjøre med motivasjonen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Dette er vedlig bra! Du klarer antakelig mye mer enn du tror, i likhet med mange andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 *Hehe* Løpebukse er tøft ja! ))) Knallflink er du!!! Kjempebra! Får se om jeg kommer meg ut en tur i ettermiddag jeg også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 *Hehe* Løpebukse er tøft ja! ))) Knallflink er du!!! Kjempebra! Får se om jeg kommer meg ut en tur i ettermiddag jeg også. Jeg merker faktisk at jeg blir inspirert til egen trening når jeg ser sport på TV, jeg! Har du det også slik? Og er trønderhjertet ditt stolt av den skjønne Emil som tok gull på søndag? Han er en flott type. Til å spise opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna72 Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Det er jo kjempebra!!! Jeg tror det tar lang tid før jeg orker så lange distanser. Dessuten har jeg fremdeles litt skrekk for å løpe ute, og jeg har heller ikke riktig utstyr. Jeg orker ikke å kjøpe det før været er mer stabilt. Det er litt glatt nå. Jeg fikk sms fra en venninne for en drøy time siden. Hun skreiv hun har 24 tusen steg, og jeg må si jeg fikk fart på beina. Hadde selv da drøyt 19 tusen. Jeg har trimmet i ett etter det, og passerte nettopp 30 tusen. Nå er det forskjell på inne- og utetrim, så jeg får gratulere deg med kjempeflott resultat 11000 steg på en drøy time?? Er det mulig da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 11000 steg på en drøy time?? Er det mulig da. Jeg trimmer til slik musikk: http://www.youtube.com/watch?v=uu_4D9H5cF8 Jeg holder rytmen, så da skal det gå greit å klare 10 tusen steg på en time. Jeg tok en test på denne i 6 minutter nå. Litt over 1000 steg på 6 min, dvs litt over 10 tusen på en time. Det er ikke alltid jeg klarer ti tusen på en time. Det kommer an på hvilken musikk jeg trimmer til. I går hadde jeg det travelt da, så jeg spilte kun slik musikk for å ta igjen venninna mi 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 *Hehe* Løpebukse er tøft ja! ))) Knallflink er du!!! Kjempebra! Får se om jeg kommer meg ut en tur i ettermiddag jeg også. Hadde lyst å ut en tur i dag og, men mannen min sa strengt at jeg ikke fikk lov. Hadde en raptus for to år siden, og da fikk jeg en sabla smell i ryggen av å jogge masse utrent.... Men vi har ergometersykkel, så jeg får ta meg en runde på den når ungene er i seng! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Dette er vedlig bra! Du klarer antakelig mye mer enn du tror, i likhet med mange andre. Ja, jeg skal ta litt lengre og hurtigere skritt på neste tur. Var som sagt ikke helt pumpa da jeg kom inn - skal en være så utslitt at en ikke orker 100 meter til? Noe du har svart på før, er dette ned løping kontra rask gange. Min søster påstår at hun forbrenner mer med rask gange enn med jogging. Hun har pulsklokke, og er i ganske bra form. ut fra det du har sagt, så stemmer ikke dette? Jeg klarer ikke å gå så fort og få like høy puls som når jeg løper.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Kjempeflott :-D Utrolig hva en ny joggebukse kan gjøre med motivasjonen ;-) Ja, jeg følte meg to ganger så sprek med den nye buksa, og dermed trodde jeg på at jeg kunne klare å løpe en skikkelig tur :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hurra for deg :-) Hurra for meg!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg merker faktisk at jeg blir inspirert til egen trening når jeg ser sport på TV, jeg! Har du det også slik? Og er trønderhjertet ditt stolt av den skjønne Emil som tok gull på søndag? Han er en flott type. Til å spise opp. Jeg bare MÅ på trimsykkelen når jeg ser programmer som "Downsize me" f.eks., altså der folk prøver å gå ned i vekt og få en sunnere livsstil. ) Emil er en kjekk gutt ja! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg bare MÅ på trimsykkelen når jeg ser programmer som "Downsize me" f.eks., altså der folk prøver å gå ned i vekt og få en sunnere livsstil. ) Emil er en kjekk gutt ja! ) ''Jeg bare MÅ på trimsykkelen når jeg ser programmer som "Downsize me" f.eks., altså der folk prøver å gå ned i vekt og få en sunnere livsstil. )'' Mener du det? Jeg bare MÅ ha potetgull og sjokolade når jeg ser slike programmer :-/ Jeg tuller ikke engang 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Ja, jeg skal ta litt lengre og hurtigere skritt på neste tur. Var som sagt ikke helt pumpa da jeg kom inn - skal en være så utslitt at en ikke orker 100 meter til? Noe du har svart på før, er dette ned løping kontra rask gange. Min søster påstår at hun forbrenner mer med rask gange enn med jogging. Hun har pulsklokke, og er i ganske bra form. ut fra det du har sagt, så stemmer ikke dette? Jeg klarer ikke å gå så fort og få like høy puls som når jeg løper.... Du forbrenner mer når du løper enn når du går. Og tidligere ble det sagt at rolig jogging var det smarteste med tanke på vektreduksjon, nå sier fagfolkene at det lønner seg å få opp farten innimellom, altså trene intervall. Tidligere ble det også sagt at man måtte opp i minst 30-45 minutters tur for at treningen skulle ha effekt, dette har man også gått bort fra nå. Men jeg vil ikke anbefale at du tar deg helt ut, siden du er såpass fersk som løper. Det er lett å bli overivrig, og da mister man fort motivasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg bare MÅ på trimsykkelen når jeg ser programmer som "Downsize me" f.eks., altså der folk prøver å gå ned i vekt og få en sunnere livsstil. ) Emil er en kjekk gutt ja! ) Jeg ser ikke på sånne programmer, i alle fall ikke det på TV3 med den masete dama som roter i dritten til folk, bokstavelig talt. Jeg mente idrett. Noe av det beste med vinteren er alle den fine vintersporten på TV! Men jeg skjønner jo at de som er opptatt av vekt finner inspirasjon i slankeprogrammer, for all del. Min favoritt i så måte er innslagene om "bedre puls" på mandager på Nrk. Der har de fokus på både helse, vekt og form, og ernæringseksperten der er mye mer behagelig enn hun som dissekerer bæsj. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.