Gå til innhold

Har jogget 6 km!

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke på sånne programmer, i alle fall ikke det på TV3 med den masete dama som roter i dritten til folk, bokstavelig talt.

Jeg mente idrett. Noe av det beste med vinteren er alle den fine vintersporten på TV!

Men jeg skjønner jo at de som er opptatt av vekt finner inspirasjon i slankeprogrammer, for all del. Min favoritt i så måte er innslagene om "bedre puls" på mandager på Nrk. Der har de fokus på både helse, vekt og form, og ernæringseksperten der er mye mer behagelig enn hun som dissekerer bæsj.

Nei, det programmet ser ikke jeg heller, så vel ett program eller to da noe lignende gikk på TVNorge, det holdt lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du forbrenner mer når du løper enn når du går. Og tidligere ble det sagt at rolig jogging var det smarteste med tanke på vektreduksjon, nå sier fagfolkene at det lønner seg å få opp farten innimellom, altså trene intervall. Tidligere ble det også sagt at man måtte opp i minst 30-45 minutters tur for at treningen skulle ha effekt, dette har man også gått bort fra nå.

Men jeg vil ikke anbefale at du tar deg helt ut, siden du er såpass fersk som løper. Det er lett å bli overivrig, og da mister man fort motivasjonen.

Takk for info. Det var sånn jeg egentlig trodde det var...

Hadde tenkt ut en løpetur i dag, men det regner, og motivasjonen er litt dårlig. Løper du i regnvær? Hva har du på deg da, hvis du gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info. Det var sånn jeg egentlig trodde det var...

Hadde tenkt ut en løpetur i dag, men det regner, og motivasjonen er litt dårlig. Løper du i regnvær? Hva har du på deg da, hvis du gjør det?

Ja, jeg løper i regnvær. Da har jeg på meg lue, vannavstøtende jakke og ditto bukse. Klærne er ikke helt vanntette, det bør de heller ikke være, for da blir det for tett og klamt. Så jeg blir litt våt, men det gjør ingenting. Jeg har super under buksa og blir ikke kald. Hvis det er skikkelig plaskvått blir jeg også våt på føttene, men det bryr meg heller ikke om.

Husker en gang jeg tenkte at i dag er det så fælt vær at jeg må bruke tredemølla i stedet. Og jeg holdt ut på den i litt over en km. Men så tenkte jeg at dæven heller - jeg må ut. Det var nærmest storm, øsende regn og skikkelig sølete og vått. Jeg måtte hoppe mellom sølepyttene og ble dyvvåt og gjørmete. Men enset det knapt.

Direkte hålke er det eneste som kan tvinge meg til å løpe inne. Vi har tredemølle i kjelleren, men jeg synes det er både kjedelig og tungt å bruke den. Får aldri den deilige løpsrusen på tredemølle - men den er jo bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg løper i regnvær. Da har jeg på meg lue, vannavstøtende jakke og ditto bukse. Klærne er ikke helt vanntette, det bør de heller ikke være, for da blir det for tett og klamt. Så jeg blir litt våt, men det gjør ingenting. Jeg har super under buksa og blir ikke kald. Hvis det er skikkelig plaskvått blir jeg også våt på føttene, men det bryr meg heller ikke om.

Husker en gang jeg tenkte at i dag er det så fælt vær at jeg må bruke tredemølla i stedet. Og jeg holdt ut på den i litt over en km. Men så tenkte jeg at dæven heller - jeg må ut. Det var nærmest storm, øsende regn og skikkelig sølete og vått. Jeg måtte hoppe mellom sølepyttene og ble dyvvåt og gjørmete. Men enset det knapt.

Direkte hålke er det eneste som kan tvinge meg til å løpe inne. Vi har tredemølle i kjelleren, men jeg synes det er både kjedelig og tungt å bruke den. Får aldri den deilige løpsrusen på tredemølle - men den er jo bedre enn ingenting.

Så flink du er! Jeg hadde én tur i høst i regnvær, og det gikk jo faktisk an :-)

Men det beste er tørt underlag, og klart vær og så løpe i skogen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

''Jeg bare MÅ på trimsykkelen når jeg ser programmer som "Downsize me" f.eks., altså der folk prøver å gå ned i vekt og få en sunnere livsstil. :o)''

Mener du det? Jeg bare MÅ ha potetgull og sjokolade når jeg ser slike programmer :-/ Jeg tuller ikke engang ;)

*Flirer godt og lenge*

Det er helt utrolig det der, for i dårlige perioder (uten trening), da gafler jeg innpå snop når jeg ser sånne programmer. Også tenker jeg: jaja, jeg har jo litt å gå på før jeg ser ut slik som de som er på tv! ;o)

I gode perioder med trening, er det ergometer'n eller matteøvelser foran tv'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...