Gå til innhold

Dusjer du hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er sikkert et meget teit spørsmål, men jeg bringer det fram alikevel..

Dusjer du hver dag?

Jeg dusjer så og si hver dag. Men en dag i ny og ned, lar jeg være. Det er pga jeg sliter m en del allergi i perioder , så jeg lar huden "hvile".

De dagene jeg ikke dusjer, vasker jeg meg godt m klut m såpe på både her og der.. ;-)

Grunnen til at jeg spør er at de få dagene jeg ikke dusjer får jeg klar beskjed av samboeren min at jeg er en stor gris. Jeg får nesten ikke lov til å ligge i senga mi, for han syns jeg er møkkete.. Jeg har ingen dårlig kroppslukt..

Er jeg en gris?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, jeg dusjer IKKE hver dag - dusjer som regel annenhver eller tredjehver dag.

innimellom blir det hver dag, pga trening eller svømming, eller at jeg har svettet mye om natta.

Skrevet

Nei, jeg dusjer ikke hver dag, dusjer vel annen hver dag omtrent fordi håret mitt da må vaskes. Jeg dusjer ikke om morgenen (bortsett fra kanskje i helga), så hver morgen vasker jeg meg med klut og såpe under armene, og dusjer meg nedentil i badekaret og bruker Lactacyd såpe der (sitter på huk). Føler meg ikke som en gris. Er plaget med tørr hud, og tror det er greit at jeg ikke skrubber hele meg med såpe og vann hver eneste dag.

Skrevet

Nei, jeg dusjer IKKE hver dag - dusjer som regel annenhver eller tredjehver dag.

innimellom blir det hver dag, pga trening eller svømming, eller at jeg har svettet mye om natta.

Det var godt å høre at jeg ikke er alene om det..

Jeg og dusjer hvis jeg har trena eller svetta mye..

Da er jeg ingen gris da?

Skrevet

Nei, jeg dusjer ikke hver dag, dusjer vel annen hver dag omtrent fordi håret mitt da må vaskes. Jeg dusjer ikke om morgenen (bortsett fra kanskje i helga), så hver morgen vasker jeg meg med klut og såpe under armene, og dusjer meg nedentil i badekaret og bruker Lactacyd såpe der (sitter på huk). Føler meg ikke som en gris. Er plaget med tørr hud, og tror det er greit at jeg ikke skrubber hele meg med såpe og vann hver eneste dag.

Ok.. Godt å høre at jeg ikke er den eneste.. Jeg og vasker meg med intim såpe i underlivet hver dag. Såpe for ømfintlig hud på resten av kroppen..

Jeg prøver å forklare at så lenge jeg har allergi og tør hud, burde jeg ikke dusje hver dag.. Men han skjønner det ikke.. Han kaller meg bare gris.. Jeg vasker håret hver tredje dag.

Han dusjer hver dag. Noen ganger 2 ganger om dagen.

Gjest ViViola
Skrevet

Nei. Trener omtrent hver 2. dag, og dusjer etter trening. Dagen etter vasker jeg meg når jeg står opp, skifter undertøy og møter dagen med et fett glis. :-)

Med mindre man sliter med stor svetteproduksjon ett eller annet sted på kroppen, er det unødvendig å dusje daglig.

Mao: Du er ingen gris.

Annonse

Gjest Astroide
Skrevet

Tja. Som regel hver dag, og ofte 2 ganger om dagen, da jeg dusjer både på morgenen og etter trening.

En ytterst sjelden gang kan jeg skippe dusjen om jeg bare har sånn skikkelig hjemmeslummedag og ikke skal noen plasser.

Skrevet

Du er vel ingen gris? ;) Det blir somregel annenhver dag, men det kommer helt an på aktivitetsnivået om dagen. Og jeg liker kveldsdusjing best. Det er kaldt nok å stå opp fra den varmen dynen selv om det er ca 22-23grader........

Gjest procedures
Skrevet

Jeg dusjet hver morgen i 20 år.

Nå tåler ikke huden min det. Så da dusjer jeg hver tredje dag.

Han samboern din må ha et eller annet på hjernen. For ordens skyld kan du jo spørre en god venninnne om du lukter vondt, det kan jo være noe medisinsk. Men jeg tror som sagt han er hysterisk.

Skrevet

Selvsagt er du ingen gris fordi du ikke dusjer hver dag. Det betyr jo ikke at du ikke vasker deg på strategiske plasser. Så lenge du vasker deg under armene og i skrittet, så er ikke dusjen nødvendig hver dag. Hudlegene sier jo at vi dusjer altfor ofte også.

Jeg dusjer ikke nødvendigvis hver dag, det kommer helt an på aktivitetsnivået, men jeg trener jevnt og da blir det alltid dusj etter treningen.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg dusjer hver dag.

Men jeg gjør det fordi det er deilig, og fordi håret mitt må vaskes hver dag for å se skikkelig ut. Ikke fordi jeg synes man blir en stor gris hvis man ikke gjør det.

Skrevet

Nei, du er ingen gris. Du sier jo at du vasker deg godt de dagene du ikke dusjer.

Egentlig burde vi latt være å dusje hver dag. Det er ikke bra for huden. Men jeg gjør det alikevel:-/

Skrevet

*Himler med øynene over samboeren din* Er han aldri på hyttetur mer enn en natt han da? Det er overhode ikke nødvendig å dusje hver dag, god vask i armhuler, ansikt, hals + underliv holder lenge, i tillegg til vanlig håndhygiene.

Annonse

Skrevet

Det er ingenting uhygienisk ved å ikke dusje hver dag. Selv foretrekker jeg det og det er uhyre sjelden jeg ikke dusjer. Men det er bare fordi jeg føler meg mer fresh og vel da. Jeg sliter ikke med tørr hud eller allergi.

Samboeren min dusjer hver/annenhver dag, det varierer litt. Når han ikke dusjer, så vasker han seg. Jeg foretrekker om han har dusjet om vi har sex, men jeg tenker vel egentlig ikke på det i øyeblikket ;)

Skrevet

Jeg dusjer ikke hver dag..Jeg er hjemmeværende, så føler ikke at jeg har behov for det.

Vi har badekar også , og da tar det liksom lenger tid også..

Mulig jeg også er en gris da ;0)

Skrevet

Er du vel ikke! Jeg må stå i dusjen hver kveld,da føler jeg,at jeg sover bedre.Men morgenstellet ( i dusjen) tar 2 min,fordi jeg syns det går raskere enn å fikle med vann og klut i vasken.Også smører jeg meg,godt med Lotion for at huden ikke skal tørke ut.Hudspesialisten på Rikshospitalet sier: at det holder med Kroppsvask-engang i uka! fordi man ellers ødelegger immunforsvaret!

Skrevet

Du er ingen gris. Samboeren din høres ut til å ha et problem. Må han vaske hendene hele tida også? Noen er sykelig opphengt i renslighet. Og det kan de jo ikke noe for, men han har ingen grun til å kalle deg gris.

Gjest trolline
Skrevet

Han samboern din må ha et eller annet på hjernen. For ordens skyld kan du jo spørre en god venninnne om du lukter vondt, det kan jo være noe medisinsk. Men jeg tror som sagt han er hysterisk.

Jeg leste i Vg for noen uker siden...om en Dame som ikke tålte Kroppslukten av Kjæresten sin...enda han var veldig renslig og hun elsket han meget høyt.Så vi har jo mange forskjellige luktesanser.

Du får heller ta en rasken i dusjen! men En GRIS

er du ikke:0)

Gjest trolline
Skrevet

sorry...feil nikk...den var til dusjjj

candyqueen_83
Skrevet

Ja jeg dusjer hver dag. Men det er fordi jeg uansett må vaske håret hver dag, så det er like greit å hoppe i dusjen. Jeg hadde ikke følt meg som en gris om jeg ikke dusjet en dag. (Bare jeg hadde fått vaske håret i vasken eller noe.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...