Lisabeth Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Sett den? Veldig bra! Som regel er det en nedtur å se en film etter å ha lest en bok, men denne synes jeg stod seg veldig godt. Karakterer, tema, musikk, miljøskildring- synes det meste traff bra her jeg. Og så var filmen _nesten_ fri for filmansiktene som dukker opp i alle filmer; bortsett fra Kristoffer Joner (hva nå enn han gjorde der). *gleder meg til neste bok om Jarle* 0 Siter
Gjest kompani orheim Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Kommer det en tredje bok? "Kompani Orheim" er også fin, handlingen ligger før "...Yngve" i tid, men kom ut etterpå. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Skrevet 19. februar 2008 Kommer det en tredje bok? "Kompani Orheim" er også fin, handlingen ligger før "...Yngve" i tid, men kom ut etterpå. Ja, han forventet å komme med bok nummer tre til høsten, leste jeg. Kompani Orheim er forøvrig minst like god som Mannen som elsket Ynge, synes jeg. 0 Siter
Åsemor Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Så gøy! Har lest boka, syns den var knall. Men det er noen år siden nå, da... Gleder meg til å se filmen, når enn det blir. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Støttes! Deilig med en film uten det mest brukte skuespillerne. Gode skuespillerprestasjoner, og jeg likte spesielt godt han som spilte Helge. Karakterene og miljøet var sånn jeg så for meg det i boka. Utrolig morsomt å se igjen klærne fra 80-tallet! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Ja, han forventet å komme med bok nummer tre til høsten, leste jeg. Kompani Orheim er forøvrig minst like god som Mannen som elsket Ynge, synes jeg. Jeg likte også best Kompani Orheim, fremfor den første boka. Har lyst til å se filmen, moro å mimre fra ungdomstida :-) 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Støttes! Deilig med en film uten det mest brukte skuespillerne. Gode skuespillerprestasjoner, og jeg likte spesielt godt han som spilte Helge. Karakterene og miljøet var sånn jeg så for meg det i boka. Utrolig morsomt å se igjen klærne fra 80-tallet! Gleder meg til å se filmen. Det er vel mye som tyder på at Aslak Sira Myre har lånt litt til romanfiguren Helge, og han er jo en fresk fyr som har litt å fare med! 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Har ikke lest boka, men så filmen i går, og jeg lo og gråt. Sterk film, og flotte skuespillere! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.