Gå til innhold

Liker du vinteren?

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg HATER vinter. Jeg hater vinterklær og tunge vintersko, og at unger må ha 5 lag klær for å gå ut. Jeg hater snøen som gjør det glatt på veiene. Jeg hater kulden, som vi riktigok heldigvis har vært forskånet for i år, og jeg hater mørket.

Jeg hater ullundertøy!

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg bor her, men er for feig til å friste lykken i et annet land, og har dessuten mann, unger, jobb, venner, familie, gamle foreldre - hele nettverket her. Ikke lett å bryte opp, og ikke ser jeg hva vi kunne funnet på å leve av heller, hvis vi hadde flyttet.

Dessuten elsker mannen min vinteren :(

Jeg fatter ikke hvorfor jeg er født i dette landet - jeg passer ikke inn :( Og vinteren gjør met sur og deppa. Jeg kan til nød glede meg over skiturer i påskefjellet, men det er det eneste. Og påsken er bare 5 dager...

Jeg trenger ikke tropevarme - men sør frankrike, spania, hellas (ikke akkurat nå, da) hadde vært fantastisk. Sånn at man kunne bade halve året, minst, og gå i skjørt og uten jakke året rundt.

Hadde vært så DEILIG!

Sukk!

Ser frem mot pensjonist-tilværelsen! Da flytter vi, selv min vinterglade mann er enig i det....

Dobbeltsukk!

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

5

• tonie

3

• pekkaline

2

• adelie

2

Skrevet

Jeg elsker vinter når det er _vinter_, med nysnø og -8 grader, måneskinn og nydelig. :o)

Ikke når det er som nå med +2 grader, regn og blankis overalt og den lille snøen som ligger igjen er svart og skitten og ekkel. :o(

Skrevet

Jeg liker ordentlig vinter, dvs. noen (færre enn 10) kuldegrader og moderate snømengder (nok til skiføre, men ikke nok til at trafikken blir uframkommelig). Den kan komme ved juletider og forsvinne ved påsketider.

Jeg liker ikke "novembervær-i-5 måneder"-vintre slik vi stadig oftere har det i Oslo, dvs. variasjoner mellom søle, slaps og issvuller som ikke kan brukes til noe.

Skrevet

Hei du, hvis du heller fokuserer på det som er bra i livet ditt, så vil nok hatet legge seg i dvale. Å _hate_ er et sterkt ord. Hvorfor ikke flytte til et mindre snøfylt/vinterlig sted i norge da i første omgang?

Jeg liker heller ikke vinteren, men det finnes likevel noe kos med det. Jeg fryder meg over de første snøflakene.Som det å fyre i ovnen å høre det sprake. Se snøflakene dale å legge seg rolig på bakken. Sitte med ullsokker på og drikke kakao. Se barna komme inn med røde roser i kinnene. Ut å ake med ungene.Lage snølykter og engler i snøen. Nyte at det er mat i hus. Grille pølser på bål. Gå på ski i nydelig sol. Det er faktisk litt å kose seg over ved alle årstidene. Men best av alt er våren :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i vinteren når det er snø og ordentlig vinter. Slaps, hålke og regn misliker jeg sterkt. Jeg vil gjerne ha 10 kuldegrader og passelig med snø fra desember til mars. Faktisk liker jeg også å måke snø.

Annonse

AneM1365380603
Skrevet

Her er det regn hele vinteren, så snø og kulde er ikke det helt store problemet. Det er kjedelig når det kommer snø som regner vekk, etterfulgt av kulde. Da blir det slapsete og glatt, ikke værende ute i det hele tatt.

Skikkelig vinter er så sjeldent her at vi alle stormer ut og nyter det de få timene/dagene det varer.

Skrevet

Jeg liker ordentlig vinter, dvs. noen (færre enn 10) kuldegrader og moderate snømengder (nok til skiføre, men ikke nok til at trafikken blir uframkommelig). Den kan komme ved juletider og forsvinne ved påsketider.

Jeg liker ikke "novembervær-i-5 måneder"-vintre slik vi stadig oftere har det i Oslo, dvs. variasjoner mellom søle, slaps og issvuller som ikke kan brukes til noe.

- signeres!

Gjest liker høsten
Skrevet

Her er vinteren som høsten nå, så derfor trives jeg. ;-)

Skrevet

Her er vinteren som høsten nå, så derfor trives jeg. ;-)

Som tidlig høst da? Ikke novemberaktig?

Skrevet

Jeg har alltid likt vinteren, men så har jeg alltid vært glad i å gå på ski også. I år har jeg gått på ski hver eneste helg bortsett fra nå sist helg.

Oslo-vinteren er ikke noe å skryte av, men på fjellet er det fint og i nordmarka er det også bra forhold.

Liker foresten sommeren også. Eneste månedene jeg ikke liker er slutten oktober og november.

Skrevet

Jeg er veldig glad i vinteren når det er snø og ordentlig vinter. Slaps, hålke og regn misliker jeg sterkt. Jeg vil gjerne ha 10 kuldegrader og passelig med snø fra desember til mars. Faktisk liker jeg også å måke snø.

"Faktisk liker jeg også å måke snø"

Jeg også:)

Da jeg var 19 år bodde jeg på hybel hos en gammel dame. Hun elsket meg:)

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg liker vinteren når det er vinter, ikke nå som det er mildt og glatt og kjedelig ute.

Noen kuldegrader, snø. Da er det lysere ute, deilig å gå på ski, ut å ake med ungene.

Annonse

Skrevet

Jeg liker vinter med -5, nysnø og bra skiføre. Masse snø til å grave snøhuler i er også bra.

Liker IKKE sånn som det er nå med en uke kulde og en uke mildvær og snø og regn om hverandre så det blir glatt og vått og ekkelt.

Beste årstiden er våren, rett før pollensesongen, og forsommeren rett etter pollensesongen.

Gjest Astroide
Skrevet

Ja, spes nå som jeg har kjøpt meg telemarkski og ordentlig uteklær. ;-)

Skrevet

Jeg liker vinteren, men den hadde ikke trengt vare så jæklig leeenge....

Koslig å ut med ungene i snøen, men slik som det har vært siste åra, er det kjipt...

Kommer STORE mengder snø på engang, og når man endelig har skuffet seg ut, begynner det å renge..Så man får jo ikke kost seg noe med snøen..

Skrevet

"Faktisk liker jeg også å måke snø"

Jeg også:)

Da jeg var 19 år bodde jeg på hybel hos en gammel dame. Hun elsket meg:)

Det vil jeg tro!

For mitt vedkommende er det nok både det at jeg liker selve aktiviteten snømåking, men også at det er en god følelse å klare alt selv i hverdagen. Nåja, det er vel ikke helt sant. Når det gjelder bilen, kan jeg ikke annet enn å kjøre den og fylle bensin. Og jeg er håpløs med hammer og spiker. Så jeg er nok avhengig av å ha en mann for hånden når alt kommer til alt.

Skrevet

Fatter ikke at noen fokuserer i den grad på negative ting i livet sitt! Du må jo elske å deppe.

Skrevet

Jeg elsker vinter, vår, sommer og høst. Jeg vet at jeg ville blitt tullerusk om jeg skulle levd en plass der det var sommer hele året.Jeg trenger alle årstidene og ville ikke vært en eneste en foruten.

Men, jeg er litt lei av disse vintrene vi har her nå, med lite snø og mye regn. Skulle ønske det kom mye snø i desember og at det kunne ligge til ut februar..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...