Kåre Kruttlapp Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 "Ikke gråt om det er vinter og det snør! Det kommer sommer etter den som aldri før...Tra la la la! Det sang ihvertfall Kirsti Sparboe en gang. Ville bare muntre deg opp litt for jeg lengter etter varme og sol jeg også men årstidene er så herlige.Husker du syrinduften som kommer i mai og epleblomstene i hagen.? Den deilige luften av salt sjø ved stranden om sommeren og lukten av furu og gran og kvae i skogen.Lukten av nyslått grønn plen.De flotte fargene på trærne om høsten og den litt skarpe luften som kiler neseborene. Nei takke meg til å kunne glede seg til våren og alt det som følger med.Det er en grunn til at vi skal lide oss igjennom denne vinteren og det er at alt blir så vakkert når våren kommer. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 "Ikke gråt om det er vinter og det snør! Det kommer sommer etter den som aldri før...Tra la la la! Det sang ihvertfall Kirsti Sparboe en gang. Ville bare muntre deg opp litt for jeg lengter etter varme og sol jeg også men årstidene er så herlige.Husker du syrinduften som kommer i mai og epleblomstene i hagen.? Den deilige luften av salt sjø ved stranden om sommeren og lukten av furu og gran og kvae i skogen.Lukten av nyslått grønn plen.De flotte fargene på trærne om høsten og den litt skarpe luften som kiler neseborene. Nei takke meg til å kunne glede seg til våren og alt det som følger med.Det er en grunn til at vi skal lide oss igjennom denne vinteren og det er at alt blir så vakkert når våren kommer. ''"Ikke gråt om det er vinter og det snør! Det kommer sommer etter den som aldri før...Tra la la la! '' Som alltid før er det vel? 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 ''"Ikke gråt om det er vinter og det snør! Det kommer sommer etter den som aldri før...Tra la la la! '' Som alltid før er det vel? Ja du har rett igjen! Ertekrok! Samma det vel.Bare det blir sommer og sol."smiler" 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Kunne ikke sagt meg mer enig. Jeg HATER snø, jeg hater at det er glatt og jævlig ute, jeg hater å måke og/eller skrape bilen hver morra, jeg hater ullklær, luer og vintertøy, og jeg hater å fryse. 0 Siter
Platina Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Jeg liker vinteren når det er skikkelig vintervær. Heller 20 minus eller snøstorm enn to pluss og pissregn. Men den hadde jo ikke treng å være så lang da. :-) 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 "Ikke gråt om det er vinter og det snør! Det kommer sommer etter den som aldri før...Tra la la la! Det sang ihvertfall Kirsti Sparboe en gang. Ville bare muntre deg opp litt for jeg lengter etter varme og sol jeg også men årstidene er så herlige.Husker du syrinduften som kommer i mai og epleblomstene i hagen.? Den deilige luften av salt sjø ved stranden om sommeren og lukten av furu og gran og kvae i skogen.Lukten av nyslått grønn plen.De flotte fargene på trærne om høsten og den litt skarpe luften som kiler neseborene. Nei takke meg til å kunne glede seg til våren og alt det som følger med.Det er en grunn til at vi skal lide oss igjennom denne vinteren og det er at alt blir så vakkert når våren kommer. Nydelig sagt:0) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 ''''Jeg trenger ikke tropevarme - men sør frankrike, spania, hellas (ikke akkurat nå, da) hadde vært fantastisk.'''' Du glemte Italia, Toscana området, Napoli eller Sicilia....*drømmer* 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Det vil jeg tro! For mitt vedkommende er det nok både det at jeg liker selve aktiviteten snømåking, men også at det er en god følelse å klare alt selv i hverdagen. Nåja, det er vel ikke helt sant. Når det gjelder bilen, kan jeg ikke annet enn å kjøre den og fylle bensin. Og jeg er håpløs med hammer og spiker. Så jeg er nok avhengig av å ha en mann for hånden når alt kommer til alt. Slik er det med meg også. Alt med bilen er mannfolkjobb:) Ellers maler jeg (alltid jeg som gjør det), klipper gress (alltid jeg som gjør det også) Hammer og spiker begrenser riktignok til å henge opp bilder. Men jeg syr ikke. Sy i knapper og slikt er det mannen min som gjør. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Jeg elsker en ordentlig vinter med 3-5 kuldegrader, snø og klart vær. Jeg elsker å kle meg godt (inkludert ullundertøy) og være ute i snøen. Jeg elsker å gå på ski og renne slalåm. Men sånns slapsevintere er ikke noe særlige da... 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Skrevet 19. februar 2008 Fatter ikke at noen fokuserer i den grad på negative ting i livet sitt! Du må jo elske å deppe. Jepp, jo mer, jo bedre.... 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Skrevet 19. februar 2008 Hei du, hvis du heller fokuserer på det som er bra i livet ditt, så vil nok hatet legge seg i dvale. Å _hate_ er et sterkt ord. Hvorfor ikke flytte til et mindre snøfylt/vinterlig sted i norge da i første omgang? Jeg liker heller ikke vinteren, men det finnes likevel noe kos med det. Jeg fryder meg over de første snøflakene.Som det å fyre i ovnen å høre det sprake. Se snøflakene dale å legge seg rolig på bakken. Sitte med ullsokker på og drikke kakao. Se barna komme inn med røde roser i kinnene. Ut å ake med ungene.Lage snølykter og engler i snøen. Nyte at det er mat i hus. Grille pølser på bål. Gå på ski i nydelig sol. Det er faktisk litt å kose seg over ved alle årstidene. Men best av alt er våren Tja, mulig du har rett. Nå er det ikke sånn at jeg stadig vekk tenker på hvor grusom vinteren er, men jeg kom på det i dag da jeg så bilder fra Hellas i snø - og egentlig fokuserte mer på Hellas enn på snøen, kan du si Det er ikke så mye snø her vi bor, egentlig - men det er så uforutsigbart - en halv meter og såpeglatt en dag, og pøsregn og slaps den neste. Irriterende! Skikkelig vinter hadde vært enklere å forholde seg til, tross alt. Men jeg er vokst opp med 15 - 30 minus hele vinteren, og DET var kaldt, det.... Snø og jevnt 7 minus hadde vært det beste, men slike vintre kan vi nok se langt etter nå. Men jeg er sommermenneske - og vårmenneske - også er jeg veldig glad i høsten, klare "krispe" høstdager... Det er nok bare vinteren jeg absolutt ikke liker. Sukk! 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Skrevet 19. februar 2008 ''''Jeg trenger ikke tropevarme - men sør frankrike, spania, hellas (ikke akkurat nå, da) hadde vært fantastisk.'''' Du glemte Italia, Toscana området, Napoli eller Sicilia....*drømmer* Sant nok! Hadde absolutt ikke vært ille, det heller! 0 Siter
Gjest Jølsen's Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Jeg hater vinteren og alt som hører med den. Jeg lever for sol og sommer, og for meg er det den eneste årstiden som kan aksepteres. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Jeg er heller ikke glad i vinteren, og kommer kanskje aldri til aa bli det heller. Moerketida, glattis, kulde...Det er bare ikke meg! Jeg blir alltid deppa av dette, kanskje du har det likedan? En slags vinterdepresjon? Mange som har det, og det er ikke til aa spoeke med. Jeg elsker sol og sommer, bading, lette klaer, fortaus kaffeèr :-) Jeg har det best rundt 30º og sol! 0 Siter
mirami Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Jeg er veldig glad i vinteren! Liker det når det er litt kaldt, snø osv! Det er jo bare å kle seg så kan man gå ute i det fine været.. på ski og skøyter:) Men høsten derimot er mye verre. Liker ikke regn:( Nå er det engang slik at vi bor her i landet og her er det vinter, så det er bare å gjøre det beste ut av det og glede seg til sommeren.. 0 Siter
villbringebær Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Jeg synes vinteren her til lands, og særlig her et stykke mot nord hvor jeg bor, er altfor lang! Det er hovedproblemet egentlig... Jeg har ikke noe imot snø, og jeg setter pris på skiturer, varm kakao etter en hutrende tur i kaldt vær, aking, glitrende snøtopper og snøflak som faller fra himmelen! Men jeg liker IKKE mørke, sludd, sørpe, holke og is, og i bunn og grunn er det jo det vinteren består av mesteparten av tiden!... Kunne hatt snøvinter i desember, og så kunne det begynt å våres i januar ;-) 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Skrevet 25. februar 2008 Jeg synes vinteren her til lands, og særlig her et stykke mot nord hvor jeg bor, er altfor lang! Det er hovedproblemet egentlig... Jeg har ikke noe imot snø, og jeg setter pris på skiturer, varm kakao etter en hutrende tur i kaldt vær, aking, glitrende snøtopper og snøflak som faller fra himmelen! Men jeg liker IKKE mørke, sludd, sørpe, holke og is, og i bunn og grunn er det jo det vinteren består av mesteparten av tiden!... Kunne hatt snøvinter i desember, og så kunne det begynt å våres i januar ;-) Etter å ha lest svarene jeg har fått, så har jeg både tenkt litt til og nok moderert meg litt Det er slaps og varierende vær pluss mørket jeg synes er pyton, i tillegg til at det varer altfor lenge. Skikkelig vinter i et par måneders tid, hadde vært helt ålreit. Stabil vinter fra 15. november til 15 januar, også stabil vår, sommer og høst resten av året Hadde vært fint, det! Variasjon mellom årstidene er jo i utgangspunktet koselig. 0 Siter
villbringebær Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Etter å ha lest svarene jeg har fått, så har jeg både tenkt litt til og nok moderert meg litt Det er slaps og varierende vær pluss mørket jeg synes er pyton, i tillegg til at det varer altfor lenge. Skikkelig vinter i et par måneders tid, hadde vært helt ålreit. Stabil vinter fra 15. november til 15 januar, også stabil vår, sommer og høst resten av året Hadde vært fint, det! Variasjon mellom årstidene er jo i utgangspunktet koselig. Skriver underpå det du sier her! 0 Siter
tonie Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Huff, liker IKKE vinteren, og jeg tror noe ikke på dem som sier at de gjør det. De er bare en gjeng med selvplagere, men det vil de ikke innse, nei. De prøver å overbevise oss om at de er noen kjekke supermennesker der de rødkinna løper rundt i skauen på skiene sine, men de lurer ikke meg. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Huff, liker IKKE vinteren, og jeg tror noe ikke på dem som sier at de gjør det. De er bare en gjeng med selvplagere, men det vil de ikke innse, nei. De prøver å overbevise oss om at de er noen kjekke supermennesker der de rødkinna løper rundt i skauen på skiene sine, men de lurer ikke meg. He he, jeg trodde jeg var supermenneske frem til helga, men da jeg skulle skøyte i en oppoverbakke skjedde et eller annet nederst i ryggen og jeg har nå store smerter og går som en gammel dame. Det jeg gjorde feil var at jeg begynte skøyte midt i bakken uten å ha fart. Det var ikke lurt nei:( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.