Gå til innhold

hvordan taklet partneren din graviditeten?

Anbefalte innlegg

Gjest gravide meg
Skrevet

Jeg savner omsorg. Føler meg ofte så alene om alt. Jeg synes ikke jeg får nok forståelse. Han har heller ikke vist noe særlig interesse for det som foregår i magen, eller resten av kroppen, hormoner, eller det som skal skje i nærmeste fremtid. Selv har jeg lest mye i bøker, men siden han ikke gjør det så har jeg gitt han noe kortere å lese på, bare fordi jeg vil bli forstått og jeg vil at han skal glede seg sammen med meg til det som skal skje. Hvorfor er han fortsatt mer opptatt at sine hobbyer?

Fortsetter under...

Skrevet

Forde _han_ er mann, og det er _du_ som er gravid!

Helt normalt! (men det blir bedre etterhvert, skal du se...)

Gjest trolline
Skrevet

Han er bare en mann...som gjør så godt han kan..tra-la-la. Neida! kansje han går rundt i sjokk enda? Er du veldig gravid? La han få litt tid på seg:-) ellers får du ta en alvorsprat med ham!

Skrevet

Uff, det hørtes trist ut...Er han redd det skal gå galt, eller har han ikke forstått du virkelig er gravid?

Du burde ta en snakk med han, si hva du savner og forventer.

Min mann taklet graviditetene helt topp. Jeg ble ble behandlet som en dronning... :0)

Og det fortjener alle gravide!!!

AneM1365380603
Skrevet

De tankene tror jeg er ganske vanlige hos gravide. Jeg var innom tanken selv også ved alle svangerskapene, men så snart ungen var ute kom pappaen mer på banen.

Han har ikke baby i magen, så babyen er ikke så virkelig for han før han får den i armene. Du skal se at det bedrer seg når han får holde den lille :)

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Jeg er en av de omsorgsfulle fedre som holdt på å bli kasta ut fordi jeg hverken så hvor gravid eller skjønte hvor gravid eller følte hvor gravide "vi" var! Det skulle gå 8 år før hun strøk\jeg måtte stryke på dør men da var det en ny fyr i huset mitt etter 2 timer."ler" Mannen din skjønner det nok når det nydeligste lille vesen begynner å bælje når det trekker sine første åndedrag.

Men fra da av er det helt nydelig å få være pappa til sine barn.Hold ut han skjerper seg garantert.

Annonse

Gjest Jølsen's
Skrevet

Bra sagt! Det er så jævlig overdrevet at mannfolk absolutt skal være så interessert i graviditeten. Hvorfor skulle de det? Det er kvinnfolk som er gravide, ikke menn.

Gjest aftamed
Skrevet

Helt enig. Får litt sånn "uuuffff" når jeg leser at "vi er gravide, mannen min og jeg". Så vidt jeg vet er ingen menn blitt gravide ennå.

Gjest mammatiltobarn
Skrevet

Helt enig med deg Geir.

Er mamma til to, papsen i huset prøvde så godt han kunne å sette seg inn i min situasjon, det er jo ikke lett da.

Skrevet

Det er ikke lett for en mann og sette seg inn i dette. Det er du som er gravid, vi menn blir ikke gravide og kan aldri bli det. For dere jenter så er graviditeten mye mer naturlig enn for oss menn, dere vil naturlig nok lese mer om det, snakke mer om det, være mer opptatt av det, osv.

Jeg strøk mye på kona mi da hun var gravid, men det er fordi jeg synes at gravide jenter er svært sexy og flott og ikke fordi jeg forsto hvordan det var å være gravid.

Skrevet

Bra sagt! Det er så jævlig overdrevet at mannfolk absolutt skal være så interessert i graviditeten. Hvorfor skulle de det? Det er kvinnfolk som er gravide, ikke menn.

Min mann var veldig intresert i graviditeten, hvorfor? Fordi de var hans unge også!

Skrevet

Han kan vel gi henne litt omsorg fordi han er mann?

Og skulle jo tro han intreserte seg for hva som sjer inni der, det er jo hans barn også!

Gjest Jølsen's
Skrevet

Min mann var veldig intresert i graviditeten, hvorfor? Fordi de var hans unge også!

Samma det, det er uansett ikke interessant med kvinnfolk som går rundt og surver og tror hele verden dreier seg om dem og magen bare fordi de er på tjukka.

Annonse

Skrevet

Helt enig. Får litt sånn "uuuffff" når jeg leser at "vi er gravide, mannen min og jeg". Så vidt jeg vet er ingen menn blitt gravide ennå.

Meg og min mann sa at "vi er gravide".

Vi ventet barn i sammen, selv om det var meg som bar det.

Det syns jeg er en helt naturlig ting å si.

Mannen stilte opp på alle mulige områder, var med på alt av kontroller, maserte beina mine hver kveld, sang og snakket til babyen.Han var også kvalm en periode!!Hehehe, ble mobbe litt da ja ;0)

Gjest Jølsen's
Skrevet

Han kan vel gi henne litt omsorg fordi han er mann?

Og skulle jo tro han intreserte seg for hva som sjer inni der, det er jo hans barn også!

Nei, det er ikke interessant. Det er kun interessant de første dagene etter at ungen har kommet ut, samt årene etter at drittungen har flytta ut.

Skrevet

Samma det, det er uansett ikke interessant med kvinnfolk som går rundt og surver og tror hele verden dreier seg om dem og magen bare fordi de er på tjukka.

Nei, det er omtrent like uinteressant som mannfolk som tror de er dødssyke når de er forkjølet eller har litt magetrøbbel.

Skrevet

Ikke hele verden nei, men hele hverdagen så å si.

Jeg ble behandlet som en dronning, det skulle bare mangle ;0)

Gjest Jølsen's
Skrevet

Nei, det er omtrent like uinteressant som mannfolk som tror de er dødssyke når de er forkjølet eller har litt magetrøbbel.

Enig, det er akkurat like patetisk.

Skrevet

Nei, det er ikke interessant. Det er kun interessant de første dagene etter at ungen har kommet ut, samt årene etter at drittungen har flytta ut.

Da er du meget ulik min mann..Og flere andre jeg kjenner.

Gjest Jølsen's
Skrevet

Ikke hele verden nei, men hele hverdagen så å si.

Jeg ble behandlet som en dronning, det skulle bare mangle ;0)

Ser ingen grunn til å varte opp gravide damer uten videre. Synes absolutt ikke de har noen høyere oppmerksomhetsstatus enn andre folk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...