Gå til innhold

Noen som kan om ulønnet permisjon - kommunalt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - ser at det er mange flinke folk her, og nå trenger jeg noen som kan dette! - jeg er kommunalt ansatt, og av ulike grunner skal jeg søke om 50% permisjon fra jobben i 6 mnd for å ivareta min egen sønn som er funksjonshemmet - 6 år. Jeg har jobbet i kommunen i over 10 år. Sjefen min sier at dette er ikke sikkert jeg får. Er dette riktig? Har jeg ikke krav på ulønnet omsorgspermisjon?

Samtidig skal jeg ta 50% stilling i barnehage-sektoren for å ta vare på min sønn - dette pga hans handicap er det ingen som kan med nå, slik at vi skal ha han hjemme og gi det spesialpedagogiske tilbudet hjemme nå - og jeg er kvalifisert til å kunne gjøre dette, Dette er ingen ideell løsning, men den beste akkurat nå.

Men kan jeg nektes permisjon, og isåfall på hvilket grunnlag?

Skrevet

Tipper begrunnelsen må være at det er "vesentlig ulempe for bedriften" som det sikkert står i en eller annen lovtekst. Trodde det skulle stå noe om det i arbeidsmiljøloven, men der finner jeg bare om permisjon i forbindelse med fødselen og sånn.

Men for å vri på det, hvorfor skulle du ha krav på å få 50% permisjon fra jobben din plutselig?

Håper det ordner seg.

...den evige natteravn...
Skrevet

Tror det skal mye til for at du IKKE skal få omsorgspermisjon.

Selv har jeg "stadig vekk" ulønnet permisjon for å ta meg av barna mine som har div. diagnoser, nettopp fordi det ikke er mulig for andre å kunne gjøre dette. Jeg har ikke noen sammenhengende perm, men en dag her og en dag der...

Med en permisjonsperiode på 6 mnd vil det jo også bli veldig forutsigbart for arbeidsgiver.

Skal prøve å få tid til å sjekke litt rundt dette på jobb i morgen.

Skrevet

Tror det skal mye til for at du IKKE skal få omsorgspermisjon.

Selv har jeg "stadig vekk" ulønnet permisjon for å ta meg av barna mine som har div. diagnoser, nettopp fordi det ikke er mulig for andre å kunne gjøre dette. Jeg har ikke noen sammenhengende perm, men en dag her og en dag der...

Med en permisjonsperiode på 6 mnd vil det jo også bli veldig forutsigbart for arbeidsgiver.

Skal prøve å få tid til å sjekke litt rundt dette på jobb i morgen.

Hei

Takk for svar - har du fått sjekket mer?

...den evige natteravn...
Skrevet

Hei

Takk for svar - har du fått sjekket mer?

Beklager isbe, har glemte det helt bort. i alt stresset som er på jobben for tiden.

Vet ikke hvor fort du trenger svar, men jeg har permisjon hele kommende uke...

Hvis du er fagorganisert kan du jo ta kontakt med tillitsvalgte. Vedkommende kan med stor sansynlighet gi deg svar på dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...