vici Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har aldri slanket meg før og vet lite om kosthold for å gå ned i vekt. Men nå er det på tide, 10 kg må bort. Men hva er "slankemat"? Ha er greit å spise til frokost, lunsj og kveldsmat? Hva er liksom det "slankeste" man kan spise når man må bli mett til frokost? Hva er sunne mellommåltid som man kan ha på jobb? Middag er jo litt anderledes men jeg tenker kylling, fisk, ris, grønnsaker? Er jeg helt på jordet? 0 Siter
Else Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Fiber holder deg mett lengre, Sætre har noen helseklibrød som heter fiberrik solsikke. Disse spiser jeg utenom skive eller knekkebrød. Jeg tar av ca en kilo i uka om jeg spiser ca dette: Frokost: 1-2 fiberkli med banan, ei skive med magert pålegg, en frukt eller grønnsak Lunsj: 1-2 fiberkli med banan, ei skive eller to knekkebrød med magert pålegg, en frukt og en yoghurt Mellommåltid: To knekkebrød, eller en yoghurt med korn Middag: Vanlig middag, uten å spise meg sprekk mett, mye grønnsaker Kvelds: Skive eller en Smoothie Det er fritt fam med grønnsaker, men ca 3 fruktenheter til dagen. 1 glass juice teller feks som en enhet. 0 Siter
Åsemor Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Fiber holder deg mett lengre, Sætre har noen helseklibrød som heter fiberrik solsikke. Disse spiser jeg utenom skive eller knekkebrød. Jeg tar av ca en kilo i uka om jeg spiser ca dette: Frokost: 1-2 fiberkli med banan, ei skive med magert pålegg, en frukt eller grønnsak Lunsj: 1-2 fiberkli med banan, ei skive eller to knekkebrød med magert pålegg, en frukt og en yoghurt Mellommåltid: To knekkebrød, eller en yoghurt med korn Middag: Vanlig middag, uten å spise meg sprekk mett, mye grønnsaker Kvelds: Skive eller en Smoothie Det er fritt fam med grønnsaker, men ca 3 fruktenheter til dagen. 1 glass juice teller feks som en enhet. Trodde det stod helsikebrød. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Jeg spiser for tiden kokt egg og makrell i tomat med grovhakket chili til frokost og lunch. Ofte blir frokost lunch da jeg slurver med frokosten. Til mellommåltider tar jeg et hardkokt egg, tomater eller gulrot. Egg metter veldig bra synes jeg, og ikke er det noe særlig kalorier i det heller. Til middag er kylling veldig bra å spise, men også magert svinekjøtt og fisk. Ris er noe jeg legger på meg av å spise, men kanskje fordi jeg ikke klarer å begrense mengdene, og at jeg pøser på med bearnaise. Jeg spiser kun 1-2 skiver brød tilsammen hver dag for tiden. Jeg har fått oppskrift på et nøttebrød som smaker veldig godt. Det er visstnok sunnere enn vanlig brød, men jeg har ikke kommet meg så langt som å lage det enda. I helgene spiser jeg det jeg vil. 0 Siter
Gjest Jølsen's Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Du kan spise 2 skiver havreknekkebrød eller solriketellerannet-knekkebrød med makrell i tomat til frokost. Kanskje en gulrot ved siden av? Til lunsj kan du kanskje ta en kopp med suppe og et par knekkebrød med magert pålegg? Sunn middag bestående av magert kjøtt (kylling, kalkun, mager fisk) mye grønnsaker. Unngå poteter, ris og pasta hvis du kan, dersom du skal gå ned raskt i vekt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Slankekurer virker ikke. Du må legge om kosten til noe du klarer å fortsette med etter at de 10 kiloene er borte, for om du begynner å spise som før igjen etter at kuren er over så varer det neppe lenge før kiloene er tilbake og gjerne har tatt med seg en par kompiskilo også. 0 Siter
Gjest Jølsen's Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Slankekurer virker ikke. Du må legge om kosten til noe du klarer å fortsette med etter at de 10 kiloene er borte, for om du begynner å spise som før igjen etter at kuren er over så varer det neppe lenge før kiloene er tilbake og gjerne har tatt med seg en par kompiskilo også. Klart slankekurer virker. Bare fordi de ikke har virket på deg, betyr ikke det at de ikke virker for andre. Det er mange slankekurer som virker, hvis målet er å gå ned raskt i vekt. Å beholde vekten, samt å legge om kostholdet, er selvfølgelig en annen sak. Men å si at slankekurer ikke virker er renspikka pisspreik. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Klart slankekurer virker. Bare fordi de ikke har virket på deg, betyr ikke det at de ikke virker for andre. Det er mange slankekurer som virker, hvis målet er å gå ned raskt i vekt. Å beholde vekten, samt å legge om kostholdet, er selvfølgelig en annen sak. Men å si at slankekurer ikke virker er renspikka pisspreik. Du skjønte godt at jeg mente at slankekurer ikke virker på sikt. Ikke gjør deg dummere enn du er. 0 Siter
Gjest Knis... Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Du skjønte godt at jeg mente at slankekurer ikke virker på sikt. Ikke gjør deg dummere enn du er. ''Ikke gjør deg dummere enn du er.'' Eh, det er vel strengt tatt ikke mulig...? 0 Siter
Gjest mine ting Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Vanlig, sunn kost. Knekkebrød med variert pålegg, vanlig middag men mer rent kjøtt og mindre saus, mer frukt og grønt, vent med snop og slikt til helgen, et kakestykke en sjelden gang er ok men ikke fem, alltid frokost, drikk nok vann. + mosjon. 0 Siter
pekkaline Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Trodde det stod helsikebrød. haha, da er vi to 0 Siter
Gjest Jølsen's Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Du skjønte godt at jeg mente at slankekurer ikke virker på sikt. Ikke gjør deg dummere enn du er. Man kan aldri vite hva du mener. Dum eller ikke. 0 Siter
Gjest Jølsen's Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 ''Ikke gjør deg dummere enn du er.'' Eh, det er vel strengt tatt ikke mulig...? Jeg har høyere IQ enn de fleste her inne. Garantert :-) 0 Siter
Gjest Knis... Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Jeg har høyere IQ enn de fleste her inne. Garantert :-) Det er jo en påstand det er umulig å få bevist, det eneste vi her inne ser av deg er jo alle disse håpløse svarene du gir i hytt og gevær. Og de oser jo ikke akkurat av verken IQ eller EQ. 0 Siter
tveita1365380780 Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Har gitt opp slanking. Har i løpet av 3/4 år gått ned 10 kg ved å legge om kosten. Meld deg inn i Persilleklubben hos Grethe Rode(gratis nettbassert) Her finner du masse oppskrifter og tips. Mye herlig mat som du blir kjempemett av. I tillegg har jeg trimmet lett 3-4 ganger i uka. Går for det meste i rakst tempo slik at jeg blir svett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.