Gjest livsglada Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 jeg er en kvinne på 39 år...er 167cm,og veier 81 kilo. har begynt å gå i raskt tempo ca 5 km,nesten hvær dag. det som plager meg er at jeg går opp i vekt..... jeg bygger vel opp muskelmasse? men jeg vil jo ned i vekt,så skal jeg bare fortsette,og håpe på at jeg etter hvært går ned? jeg vil slanke meg 10 kg... må i tillegg si at disse turene gir meg mange gleder,men altså ikke vekttap. har vært rusmisbruker,men har oppdaget at disse gåturene har blitt min 'valium',noe jeg er riktig glad for.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest + Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Gå turer er balsam for kropp og sjel Jeg er glad du føler det sånn uavhengig av vektnedgang eller ikke. For dette styrker kroppen din og psyken. Hvor lenge har du gått disse turene da? Og hva betyr nesten hver dag? Og hvor mye er du ellers i aktivitet? Kostholdet ditt er jo også essensielt for og gå ned i vekt. Svært få vil bare ved og gå noen turer annenhver dag feks, kunne regne med noen markant vektnedgang. Tape vekt gjør man når man forbrenner mer enn man putter i seg. Kanskje en titt på endringer i kosthold, hvor mye hva og hvor ofte du spiser kan være en ide. Og at du etterhvert (jeg vet jo ikke hvor lenge du har holdt på) - øker intensiviteten, altså går deg skikkelig svett, alternativt jogger, som vil gi enda bedre effekt. Er du nybegynner - kan dette du nå holder på med være en god start - rett og slett for og få i gang og styrke kroppen litt, før du utsetter den for hardere tak. Lykke til! Og fortsett og nyte turene dine 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Å gå i raskt tempo ca. 5 kilometer forbrenner nok ikke så veldig mye. Jeg målte min forbrenninng da jeg var på spinning. Ca. 400 kalorier i timen. Og du går jo under en time, og antagelig med en del lavere intensitet. Men ettersom du veier litt mer enn meg, så forbrenner du nok litt mer enn meg også. La oss anta at du faktisk klarer å forbrenne 400 kalorier på denne turen. I såfall må du gå 7000 / 400 = 17,5 turer for å forbrenne EN kilo fett. (En kilo fett tilsvarer ca. 7000 kalorier.) Du bygger også svært lite muskler av å gå. Så en stor vektnedgang får du ikke av dette. Den må du nok ta via maten. Et sunnere kosthold er alfa og omega her:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.