Gjest Strutsen Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hei! Har hatt noen tråder her tidligere ang. en håndskade(metakarp-brudd). Tok av gipsen i går(gått med den i tre uker). Lillefingeren og ringfingeren har naturlig nok svært dårlig bevegelighet og er ganske ømme. Spesielt vanskelig å rette de ut. Håndleddet har heller ikke så voldsom bevegelighet, men det er bedre. Har ikke hatt noen voldsomme smerter i forhold til denne skaden før i går. Fikk noen øvelser av en ergoterapeut som jeg kunne gjøre hjemme - Knyte hånden. - Prøve å strekke ut fingrene. - Prøve å bøye et og et ledd. Nå er jeg svært utålmodig av sinn... så jeg lurer på om det er noe mer jeg kan gjøre? Kan det ha noe for seg med fysioterapi? Må man da ha henvisning, eller kan man oppsøke fysioterapeut selv? Min jobb innebærer utstrakt bruk av finmotorikk og jeg har etter hvert også blitt interessert i svømming, så målet må være å både kunne gjenoppta arbeidet og svømmingen. Har dere noen tips til annen trening jeg kan gjøre inntil jeg kommer meg i svømmehallen igjen? Nå blir det mest gåturer, og det får ikke opp pulsen så mye Noen som har noen tips? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Prøv å drive øvelser i en bøtte med varmt vann. Det myker opp senere og ledd og det har jeg god erfaring med. Ellers synes jeg en uke eller to opptrening hos en fysioterapeut bare vil raske på farten i rehabiliteringen. Uten henvisning fra lege må du betale alt selv, men det er ikke så stor forskjell på henvisning eller ikke som tidligere. Lykke til !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tusen takk for svar Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Prøv å drive øvelser i en bøtte med varmt vann. Det myker opp senere og ledd og det har jeg god erfaring med. Ellers synes jeg en uke eller to opptrening hos en fysioterapeut bare vil raske på farten i rehabiliteringen. Uten henvisning fra lege må du betale alt selv, men det er ikke så stor forskjell på henvisning eller ikke som tidligere. Lykke til !! Jeg fikk tre brudd i leggen for ti år siden og leggen er veldig stiv. Er det for sent å få noe fysioterapi tror du? Jeg fikk ikke noe oppfølging. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.