Gå til innhold

Folkeavsteming om innvandring

Anbefalte innlegg

Gjest hva ville du stemt
Skrevet

Hørte i radioen i dag en innvandrer som ønsker folkeavstemning for / imot innvandring.

Jeg tror jeg ville stemt nei til innvandring. Dette pga alle etniske motsetninger og fare for konflikter.

Skrevet

Det hørtes ut som ett latterlig forslag.

Eg ville nok stemt ja til innvandring, men mener vi må ha en god innvandringspolitikk.

Skrevet

Milde moses, jeg håper da inderlig at vi ikke kommer dit!

Men skulle vi gjøre det ville jeg stemme et ubetinget ja! (Og krysse av for "arbeide systematisk med å legge tilrette for god integrering").

Skrevet

Milde moses, jeg håper da inderlig at vi ikke kommer dit!

Men skulle vi gjøre det ville jeg stemme et ubetinget ja! (Og krysse av for "arbeide systematisk med å legge tilrette for god integrering").

"Inkludering" heter det visst nå. "Integrering" er å gjøre de andre slik som oss liksom.

Skrevet

"Inkludering" heter det visst nå. "Integrering" er å gjøre de andre slik som oss liksom.

Akkurat ja, hm, får vel bare prøve å legge av meg dét begrepet da! ;)

Mye rart på den fronten, av og til fornuftig, andre ganger helt på jordet! Må innrømme jeg løp og kjøpte Egners sangbok før den ble trukket!

Skrevet

Akkurat ja, hm, får vel bare prøve å legge av meg dét begrepet da! ;)

Mye rart på den fronten, av og til fornuftig, andre ganger helt på jordet! Må innrømme jeg løp og kjøpte Egners sangbok før den ble trukket!

Er den virkelig trukket fra markedet. Det er en skandale! Det er kulturhistorie!

Skrevet

Vanskelig ja/nei spørsmål...

Men ville ha stemt nei...

Jeg ville at de kunne kommet her under krig og nød, men reist tilbake og hjulpet dem videre der når evt farer var over.

Mange av de som trenger det mest, kommer aldri til landet engang...

Hjelp til selvhjelp synes jeg er mye bedre.

Skrevet

Jeg tror at jeg hadde stemt nei. Det er litt for store kulturforskjeller i forhold til mange som kommer hit. Dette vil garantert skape opptøyer en dag, vi har det jo i Danmark og delvis i Sverige, så det er klart at det kommer hit også.

Men ved å si nei, så sier vi også nei til dansker og svensker også, så det er ikke noe lett spørsmål.

Skrevet

Flyktninger- ja

Innvandring- nei

Fremmedarbeidere/ utenlandske periodearbeidere (vet ikke hva dagens PK term for det er lenger) med planlagt hjemreise- ja

Skrevet

Vanskelig ja/nei spørsmål...

Men ville ha stemt nei...

Jeg ville at de kunne kommet her under krig og nød, men reist tilbake og hjulpet dem videre der når evt farer var over.

Mange av de som trenger det mest, kommer aldri til landet engang...

Hjelp til selvhjelp synes jeg er mye bedre.

Nå blander du innvandrer og flyktning. Det er ikke det samme.

Skrevet

Nå blander du innvandrer og flyktning. Det er ikke det samme.

Men er det ikke mange flyktninger som søker som norsk statsborgerskap, og blir innvandrere?

Eller har jeg misforstått helt?..

Skrevet

Er den virkelig trukket fra markedet. Det er en skandale! Det er kulturhistorie!

Jepp, er diskriminerende å si hottentott nå. :o

Verden ble med ett litt fattigere spør du meg!

Skrevet

Jepp, er diskriminerende å si hottentott nå. :o

Verden ble med ett litt fattigere spør du meg!

Det er helt latterlig. Ekte hottentottere trenger vi. Dessuten trenger vi å vite hva vi trodde om verden tidligere. Jeg hold på å si at snart blir verden flat...

Og sangen da? Hva skal vi synge hvis det ikke står 'for han var en ekte hottentott' i sangboka ..*himler*

Skrevet

Det er helt latterlig. Ekte hottentottere trenger vi. Dessuten trenger vi å vite hva vi trodde om verden tidligere. Jeg hold på å si at snart blir verden flat...

Og sangen da? Hva skal vi synge hvis det ikke står 'for han var en ekte hottentott' i sangboka ..*himler*

Utrolig enig - hele greia er patetisk og dum, og umulig å ta alvorlig! Løp og kjøp før det er for sent sier jeg - dette er jo en kulturskatt! :)

Skrevet

Utrolig enig - hele greia er patetisk og dum, og umulig å ta alvorlig! Løp og kjøp før det er for sent sier jeg - dette er jo en kulturskatt! :)

Men hva _heter_ det nå da? "..for han var en ekte svaaaaaaaaaart gutt..:"

!??? Og ville det vært noe bedre liksom..

Skrevet

Men hva _heter_ det nå da? "..for han var en ekte svaaaaaaaaaart gutt..:"

!??? Og ville det vært noe bedre liksom..

Det vil stå i stil med "Turbosvart" Gruppa Turboneger må vel også bytte navn nå for å være PK.

Skrevet

Det vil stå i stil med "Turbosvart" Gruppa Turboneger må vel også bytte navn nå for å være PK.

Jeg har hørt at de allerede har byttet navn på papiret.

Til TurboEGNER...

Skrevet

Jeg har hørt at de allerede har byttet navn på papiret.

Til TurboEGNER...

Hehe. Da var de kjappe. Det hadde jeg ikke fått med meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...