Gjest Brittania Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Vi kommer til å flytte tilbake til Norge i løpet av sommeren! Nå lurer jeg på om det vi har med oss av møbler etc som er kjøpt her i England kan tas med sånn uten videre??? Er det noen regler ifht antall år??? og hvor mye toll er det evt på "nye" varer som vi skulle ønske å ta med oss over.. Ser at de har veldig billig kjøkken her,, og ønsker å kjøpe med fronter.. 0 Siter
smekka Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Tror det er tollfritt på flyttegods.. 0 Siter
Loralei Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Tror det er tollfritt på flyttegods.. Nei, ikke hvis det er kjøpt i utlandet tror jeg.. Tanten min måtte iallefall betale toll avg. da hun flyttet tilbake, men det er riktig nok noen år siden. Om reglene er forandret nå vet jeg ikke. 0 Siter
Gjest Flyttet i 2003. Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Vi flyttet fra utlandet og hjem til Norge etter kun to mnd. (oppholdet måtte avbrytes lenge før planen) Vi hadde kjøpt mange møbler osv i utlandet, og vi betalte ikke toll på noe! Vi brukte norskt flyttebyrå. Tror ikke man må betale toll på brukte møbler. Vi måtte ihvertfall ikke det. Flyttebilen hadde til og med blitt undersøkt av en "skoleklasse fra tollskolen", så det gikk nok veldig riktig for seg på grensa! 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Søk på www.toll.no Her er en link vedr.flytting til Norge http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131793&epslanguage=NO&parentid=72043 Hilsen 0 Siter
Gjest Brittania Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Søk på www.toll.no Her er en link vedr.flytting til Norge http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131793&epslanguage=NO&parentid=72043 Hilsen Jeg har sjekket ut linken og funnet ut at det er tollfritt å ta med brukte møbler. og at man har vært i utlandet i 1 år eller mere.. men ser også i en tråd her at det var noen som flyttet tilbake etter 2 mnd,, og de bet ikke toll.. nå får vi finne ut hvordan vi skal flytte over.. flyttebyrå, container??? 0 Siter
Gjest Brittania Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Vi flyttet fra utlandet og hjem til Norge etter kun to mnd. (oppholdet måtte avbrytes lenge før planen) Vi hadde kjøpt mange møbler osv i utlandet, og vi betalte ikke toll på noe! Vi brukte norskt flyttebyrå. Tror ikke man må betale toll på brukte møbler. Vi måtte ihvertfall ikke det. Flyttebilen hadde til og med blitt undersøkt av en "skoleklasse fra tollskolen", så det gikk nok veldig riktig for seg på grensa! Fint at dere slapp toll.. det står nå på tollvesenet sine sider at man skal ha oppholdt seg i utlandet i 12 mnd eller mer for å slippe toll. reglene er sikkert endret siden 2003. takk for svar! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.