Gå til innhold

Toll ved tilbakeflytting til Norge ?

Anbefalte innlegg

Gjest Brittania
Skrevet

Vi kommer til å flytte tilbake til Norge i løpet av sommeren!

Nå lurer jeg på om det vi har med oss av møbler etc som er kjøpt her i England kan tas med sånn uten videre???

Er det noen regler ifht antall år???

og hvor mye toll er det evt på "nye" varer som vi skulle ønske å ta med oss over.. Ser at de har veldig billig kjøkken her,, og ønsker å kjøpe med fronter..

Skrevet

Tror det er tollfritt på flyttegods..

Nei, ikke hvis det er kjøpt i utlandet tror jeg.. Tanten min måtte iallefall betale toll avg. da hun flyttet tilbake, men det er riktig nok noen år siden. Om reglene er forandret nå vet jeg ikke.

Gjest Flyttet i 2003.
Skrevet

Vi flyttet fra utlandet og hjem til Norge etter kun to mnd. (oppholdet måtte avbrytes lenge før planen) Vi hadde kjøpt mange møbler osv i utlandet, og vi betalte ikke toll på noe! Vi brukte norskt flyttebyrå. Tror ikke man må betale toll på brukte møbler. Vi måtte ihvertfall ikke det. Flyttebilen hadde til og med blitt undersøkt av en "skoleklasse fra tollskolen", så det gikk nok veldig riktig for seg på grensa!

Gjest Brittania
Skrevet

Søk på www.toll.no

Her er en link vedr.flytting til Norge

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131793&epslanguage=NO&parentid=72043

Hilsen

Jeg har sjekket ut linken og funnet ut at det er tollfritt å ta med brukte møbler. og at man har vært i utlandet i 1 år eller mere..

men ser også i en tråd her at det var noen som flyttet tilbake etter 2 mnd,, og de bet ikke toll..

nå får vi finne ut hvordan vi skal flytte over.. flyttebyrå, container???

Gjest Brittania
Skrevet

Vi flyttet fra utlandet og hjem til Norge etter kun to mnd. (oppholdet måtte avbrytes lenge før planen) Vi hadde kjøpt mange møbler osv i utlandet, og vi betalte ikke toll på noe! Vi brukte norskt flyttebyrå. Tror ikke man må betale toll på brukte møbler. Vi måtte ihvertfall ikke det. Flyttebilen hadde til og med blitt undersøkt av en "skoleklasse fra tollskolen", så det gikk nok veldig riktig for seg på grensa!

Fint at dere slapp toll..

det står nå på tollvesenet sine sider at man skal ha oppholdt seg i utlandet i 12 mnd eller mer for å slippe toll. reglene er sikkert endret siden 2003.

takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...