Gå til innhold

hvordan si fra på en pen måte?

Anbefalte innlegg

Gjest hottentror
Skrevet

Har møtt en fyr som jeg datet et par ganger, men fant ut at det ikke klaffet helt, han var hyggelig og grei, men ikke noe mer. Så jeg sier i fra, og ønsker han lykke til videre med kjærligheten. Det tar han pent. Problemet er athan ikke gir seg med å kontakte meg, på kino osv. Vi er jo ikke uvenner , men jeg har ikke lyst til å møte han mer, da jeg vet at han er interessert i meg på et mer enn vennskapelig nivå.

han ringte igjen for 3gang, og jeg klarer ikke avslå han ,så svarer heller at akkurat nå er jeg velidg opptatt. Så sier han ok, men at jeg bare kunne ta kontakt om vi skulle finne på noe en dag. Dette er altså 3 gangen han spør...syns det er vanskelig å si rett ut at jeg ikke vil, hvordan best si fra? Syns det er rart at noen menn ikke gir seg når de har fått avslag opptil flere ganger...:) Råd?

Fortsetter under...

Skrevet

Du får bare svare at du har tenkt litt, og føler at dette ikke er riktig for deg. Si at du er usikker på om dere har den kjemien dere burde ha. Si han er søt og grei, og at du håper han snart finner seg ei god jente

Det er i allefall bedre å si det enn å ikke si noe.

Gjest hottentror
Skrevet

Du får bare svare at du har tenkt litt, og føler at dette ikke er riktig for deg. Si at du er usikker på om dere har den kjemien dere burde ha. Si han er søt og grei, og at du håper han snart finner seg ei god jente

Det er i allefall bedre å si det enn å ikke si noe.

Det har jeg allerede sagt, det vet han...men han vil antageligvis omgåes meg som venn, men det er ikke jeg interessert i...derfor blir det litt vanskelig syns jeg..vil jo ikke såre han heller...

Skrevet

Det har jeg allerede sagt, det vet han...men han vil antageligvis omgåes meg som venn, men det er ikke jeg interessert i...derfor blir det litt vanskelig syns jeg..vil jo ikke såre han heller...

Gutter og menn hører best klar tale, ikke noe rundt grøten liksom... Si at du tar kontakt når du får tid og lyst, og at du er opptatt for tiden?

Gjest tydelighet
Skrevet

Men har du sagt tydelig ifra at du ikke vil treffe ham? Jeg tror det eneste gode råd i en sånn situasjon er å være tydelig - uansett hvor vanskelig det måtte føles.

Skrevet

Gutter og menn hører best klar tale, ikke noe rundt grøten liksom... Si at du tar kontakt når du får tid og lyst, og at du er opptatt for tiden?

Og det kaller du klar tale?!?

Si det heller som det er: "Du, det kjenns ikke naturlig for meg at vi fortsetter å holde kontakten. Jeg er ikke interessert i noe vennskap. Lykke til videre livet ditt!"

Evt kan du sende det som en sms.

Annonse

Skrevet

Og det kaller du klar tale?!?

Si det heller som det er: "Du, det kjenns ikke naturlig for meg at vi fortsetter å holde kontakten. Jeg er ikke interessert i noe vennskap. Lykke til videre livet ditt!"

Evt kan du sende det som en sms.

Blir ikke det litt rått? "jeg er ikke interessert i noe vennskap" Du ville ikke blitt såret da? Hun vil jo helst ikke såre....

Skrevet

Blir ikke det litt rått? "jeg er ikke interessert i noe vennskap" Du ville ikke blitt såret da? Hun vil jo helst ikke såre....

Man kan ikke unngå å såre, når 'han vil' og 'hun ikke vil' blir han såret. That's it.

Skrevet

Man kan ikke unngå å såre, når 'han vil' og 'hun ikke vil' blir han såret. That's it.

Enig med Adelie. Hun er nødt til å tåle å såre ham! Hvis man ikke tåler å såre noen, så kan man aldri si fra om noe som helst da.

Husk, at det er ikke FARLIG å såre noen! Ikke på slike ting ihvertfall. Han kommer over det, og livet går videre, og kanskje han er så heldig å ta litt lærdom av det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...