Gå til innhold

Sykepenger - hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Strutsen
Skrevet

Hei!

Jeg har vært 40% sykmeldt fra 28.01.08 til 17.02.08 og ble videre aktivt sykmeldt fra 25.02.08 til 25.03.08. Nå er jeg ganske forvirret her angående hvor jeg skal få penger fra. Fikk utbetalt vesentlig mindre lønn nå enn jeg vanligvis har fra min arbeidsgiver. Får jeg etterbetalt mer fra NAV? Trodde det var slik at jeg fikk full lønn av arbeidsgiver, og at arbeidsgiver fikk det refundert fra NAV.

Jeg kommer til å få betalingsproblemer dersom jeg ikke får utbetalt mer enn det jeg har fått nå.

Fortsetter under...

Skrevet

arb.giver betaler de 16 første dagene, så tar NAV over.

Men, stusset litt over dagene dine der, var du friskmeldt fra 17.02-25.02?

Skrevet

Ja godt spørsmål fra Loralei. Fordi det er noen karantene-tider her. Hvis du er friskmeldt mellom 17 og 25 februar, kan ikke arbeidsgiver betale for en ny 2 ukers periode, kan du skjønne. Da må det ha godt en viss tid, før arbeidsgiverperioden kan tre i kraft igjen.(skal passe meg for ikke å skrive det, men lurer på om det kan være 2 uker?)

Så hvis det er her "problemet" ligger, har du vel fått et svar, men det er uvanlig å begynne i full jobb igjen etter en 40% gradering, bare for å være arbeidsfør i 8 dager, og så få ny sykmelding igjen. Merkelig lege, sier nå jeg.

Kan ikke se noen annen forklaring, du får jo fra Nav tilnærmelsesvis det du har hatt i inntekt (minus overtid, bonus)

Gjest Strutsen
Skrevet

arb.giver betaler de 16 første dagene, så tar NAV over.

Men, stusset litt over dagene dine der, var du friskmeldt fra 17.02-25.02?

Hei!

Problemet er vel at det er så mange leger som driver og styrer samtidig. Tror jeg har vært i kontakt med 7 forskjellige... :) Først en vikar på kontoret til fastlegen, da han ikke var til stede og jeg måtte inn akutt. Så videre til akutt-mottak på sykehuset hvor jeg var i kontakt med vakthavende på kirurgisk avd. Så tilbake til kontroll 1 hos turnuslege 1. Deretter sendt videre fra turnuslege 1 til bakvakt på kirurgisk. Første sykmelding ble så utstedt av min fastlege(som jeg aldri har truffet). På kontroll 2 hadde jeg turnuslege 2 og ble igjen sendt videre til bakvakt(ikke samme som forrige bakvakt). Deretter skrev turnuslege 2 ut den siste sykmeldingen.

Og nå har jeg ikke tatt med alle runder på røntgen og fysio-/ergoterapi... :)

Gud jeg er glad for at jeg ikke er 80 år, har problemer nok med å henge med i svingene som 27-åring.

Skrevet

Hei!

Problemet er vel at det er så mange leger som driver og styrer samtidig. Tror jeg har vært i kontakt med 7 forskjellige... :) Først en vikar på kontoret til fastlegen, da han ikke var til stede og jeg måtte inn akutt. Så videre til akutt-mottak på sykehuset hvor jeg var i kontakt med vakthavende på kirurgisk avd. Så tilbake til kontroll 1 hos turnuslege 1. Deretter sendt videre fra turnuslege 1 til bakvakt på kirurgisk. Første sykmelding ble så utstedt av min fastlege(som jeg aldri har truffet). På kontroll 2 hadde jeg turnuslege 2 og ble igjen sendt videre til bakvakt(ikke samme som forrige bakvakt). Deretter skrev turnuslege 2 ut den siste sykmeldingen.

Og nå har jeg ikke tatt med alle runder på røntgen og fysio-/ergoterapi... :)

Gud jeg er glad for at jeg ikke er 80 år, har problemer nok med å henge med i svingene som 27-åring.

Da kan det jo tenkes at arb.giver ikke har fått med seg alt. Da vil du nok få etterbetalt det du mangler. Hadde jeg vært deg, så ville jeg ha ringt lønningskontoret og fått klarhet i hva du har fått lønn for og hva som mangler.

Gjest Strutsen
Skrevet

Da kan det jo tenkes at arb.giver ikke har fått med seg alt. Da vil du nok få etterbetalt det du mangler. Hadde jeg vært deg, så ville jeg ha ringt lønningskontoret og fått klarhet i hva du har fått lønn for og hva som mangler.

Da har jeg snakket med to NAV-kontor, regnskapsfører og snart halve kirurgisk poliklinikk :-D Får utbetalt det jeg mangler fra NAV. Skal få fastlegen til å "rette" sykemeldingen slik at jeg blir sammenhengende sykmeldt uten glippen i midten. Må få forskudd på lønn fra firmaet slik at jeg klarer mine utgifter inntil videre. Så da ser det ut som det ordner seg.

Annonse

Skrevet

Da har jeg snakket med to NAV-kontor, regnskapsfører og snart halve kirurgisk poliklinikk :-D Får utbetalt det jeg mangler fra NAV. Skal få fastlegen til å "rette" sykemeldingen slik at jeg blir sammenhengende sykmeldt uten glippen i midten. Må få forskudd på lønn fra firmaet slik at jeg klarer mine utgifter inntil videre. Så da ser det ut som det ordner seg.

Bra det ordnet seg =)

Skal ikke være enkelt når man blir syk nei... Man må nesten være frisk for å være syk her i landet..

Lykke til med alle legene dine, og god bedring =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...