Gjest gørr lei av syting Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Hjelp, har noen ett godt råd her. Jeg sliter virkelig med mennesker som ikke kan sette grenser og i tillegg klager og syter over hvor forferdelig de har det. I respektens navn: andre kan jo ikke sette ned foten for dem det må de jo gjøre selv!!. Jeg har en veldig god venninne som nærmest peprer meg med hvor forferdelig hun har det for hun må gjøre "det og det" for "den og den", jeg prøver å si at hun må la være å påta seg disse forpliktelsene som hun kaller det for men alt faller for døve ører!! 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Du gjør jo faktisk det samme selv nå...Så du må nok sette ned din egen fot, å si at du ikke ønsker å høre om alle hennes problemer... Ikke alle "forpliktelser" er lett å si nei til heller... Over halve min familie har rusproblemer, og alt det innebærer. Da er det ikke alltid godt å si nei når man blir bedt om hjelp. Venniner er vel til å for å støtte hverandre, på godt og vondt. Selv har jeg en venninne som får all min "dritt", og jeg hennes. Jeg har som regel mer enn henne da, men vi har mye til felles, og jeg setter utrolig pris på at hun hører på meg når jeg trenger det.Og at hun gir meg gode råd, og irettesetter meg når jeg trenger det. 0 Siter
tonie Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Ingen er perfekte bortsett fra oss selv;) Jeg er også gørr lei av syting. Vondt her, vondt der og buhuuuuuuu så mye verre enn alle andre akkurat jeg har det. Alle har vel for faen vondt både her og der hvis de tillater seg å kjenne etter. Og alle har problemer. Noen må finne opp en sytealarm som piper høyt og blinker og vibrerer når vi passerer sytegrensa og står i fare for å slite ut våre venner;) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Hun er en veldig god venninne skriver du, så da kan du prøve å hjelpe henne litt. F eks kan du si til henne at det høres så negativt ut når hun sier at hun _må_ gjøre noe. Hun har jo tydeligvis selv valgt å ha disse oppgavene. For både hennes og din del er det langt mer positivt å si "Jeg _skal_ gjøre ditten og datten". Det hjelper, jeg har prøvd . Du kan jo også spørre henne om hvorfor hun setter seg i disse situasjonene der hun blir så misfornøyd. 0 Siter
pekkaline Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 "Det hjertet er fullt av renner munnen over med" slik har det alltid vært. Er det ikke deilig å kunne fortelle ei venninne om det ditt hjerte er fyllt med? Er det ikke deilig å kunne være en trøst, en klagemur og en oppmuntring for andre og vite at du har akkurat de samme mulighetene? Forskjellene mellom mennesker er ikke bare svart og hvitt, men alle fargenyansene, og derfor er også mennesker veldig spennende. Noen ganger passer ikke alltid venners dagshumør til ens egen, og da kan man (med venner) etterhvert prøve å avlede og møtes på midten. Alle har vi noe som kan irritere en annen, og alle har også det motsatte. 0 Siter
adelie Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 "Det hjertet er fullt av renner munnen over med" slik har det alltid vært. Er det ikke deilig å kunne fortelle ei venninne om det ditt hjerte er fyllt med? Er det ikke deilig å kunne være en trøst, en klagemur og en oppmuntring for andre og vite at du har akkurat de samme mulighetene? Forskjellene mellom mennesker er ikke bare svart og hvitt, men alle fargenyansene, og derfor er også mennesker veldig spennende. Noen ganger passer ikke alltid venners dagshumør til ens egen, og da kan man (med venner) etterhvert prøve å avlede og møtes på midten. Alle har vi noe som kan irritere en annen, og alle har også det motsatte. Et flott innlegg.... nå før jeg tar kvelden (bruker en time på å legge meg, da.) Det med fargene skal jeg huske på, m.m. 0 Siter
Debra-irl Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Det er dessverre ikke så mye jeg KAN si nei av det jeg bistår andre med. Men jeg sitter ikke og syter over det heller. Det er bare sånn det er å ha ikke funksjonsfriske mennesker i familie og som nære venner. Stort sett har jeg det heldigvis bare hyggelig når jeg hjelper. Blander det praktiske med det sosiale. Innstilling er et nøkkelord :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.