Gå til innhold

Hvordan starter dere dagen? (uten barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er din hverdagsmorgen når du bare har deg selv å ta hensyn til?

'' ''

Det har ennå ikke forekommet at jeg har vært mutters alene i huset...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

9

• Lillemus

7

• mrxx

6

• AneM1365380603

5

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1203597846' post='3810155]

*s*

Dagens ungdommer vet vel knapt hvordan en vaskeklut skal anvendes ;o)

Det har du sikkert rett i:-)

Men at jeg hadde badestamp da jeg var liten betyr enten at jeg er gammel eller at vi fikk dusj/badekar veldig sent:-)

Skrevet

Det har du sikkert rett i:-)

Men at jeg hadde badestamp da jeg var liten betyr enten at jeg er gammel eller at vi fikk dusj/badekar veldig sent:-)

Kanskje du er et fossil som holder deg jævla godt!!! ;D

Hvilken årsmodell er du, da?

Skrevet

Jeg må ha veldig god tid selv de dagene det bare er meg selv å få ferdig før arbeidsdagen begynner. Jeg må drikke kaffe, spise, lese nettaviser, stelle og sminke meg og ikke minst finne dagens outfit. Jeg er ikke av dem som kan legge fram klær kvelden i forveien. Dagens antrekk MÅ nemlig passe til humøret, og det vet jeg jo ikke noe om hvordan er før jeg har våknet. Og så må jeg svime rundt litt til før jeg kommer meg avgårde. Jeg trenger minst en time om morgenen, helst to.

Jeg forstår meg heller ikke helt på de som er som kjæresten din, men jeg misunner alle som faktisk er våkne kort tid etter at de har stått opp:)

Skrevet

Jeg må ha veldig god tid selv de dagene det bare er meg selv å få ferdig før arbeidsdagen begynner. Jeg må drikke kaffe, spise, lese nettaviser, stelle og sminke meg og ikke minst finne dagens outfit. Jeg er ikke av dem som kan legge fram klær kvelden i forveien. Dagens antrekk MÅ nemlig passe til humøret, og det vet jeg jo ikke noe om hvordan er før jeg har våknet. Og så må jeg svime rundt litt til før jeg kommer meg avgårde. Jeg trenger minst en time om morgenen, helst to.

Jeg forstår meg heller ikke helt på de som er som kjæresten din, men jeg misunner alle som faktisk er våkne kort tid etter at de har stått opp:)

Han kan være treeeeg å få opp av senga, men når han først kommer seg opp så er han våken med en gang. Han lo godt av meg der jeg sto på badet og holdt på å fomle på meg bh'n med smaaaale øyne og bustete hår. :o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1203598119' post='3810159]

Mobber ikke. Tenker bare med forundring på dette. Min mamma, f. 1948, er ikke vokst opp med dusj, men bading i stamp. Hun klarer ikke den dag i dag å vaske håret mens hun står under dusjen. Hun får følelsen av å drukne. Derfor vasker hun alltid håret i vasken.

Selv blir jeg helt svimmel av å stå sånn "oppned". Gjøres bare ved farging av hår. ;o)

Døh - hallo!? Jeg er ikke så mange årene eldre enn deg, men jeg er vokst opp med bading i balje på kjøkkengolvet. Fikk dusj først da jeg gikk ut fra vgs vi. Dusja mye hos kjæresten på den tiden da.

Skrevet

Døh - hallo!? Jeg er ikke så mange årene eldre enn deg, men jeg er vokst opp med bading i balje på kjøkkengolvet. Fikk dusj først da jeg gikk ut fra vgs vi. Dusja mye hos kjæresten på den tiden da.

Jamen kjære deg, det var da veldig sent. Når var det da, 1987?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1203598618' post='3810165]

Kanskje du er et fossil som holder deg jævla godt!!! ;D

Hvilken årsmodell er du, da?

Ikke sikkert at jeg holder meg godt heller:-)

Nja, jeg har opplevd 6 tiår, men det betyr langt i fra at jeg 60:-) Det ble en gåte:-)

Skrevet

Ikke sikkert at jeg holder meg godt heller:-)

Nja, jeg har opplevd 6 tiår, men det betyr langt i fra at jeg 60:-) Det ble en gåte:-)

Du er født i 1958 eller -59. :)

Skrevet

Oj sann, du er noen år yngre enn meg men jeg er vokst opp med dusj.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1203599698' post='3810178]

Du er født i 1958 eller -59. :)

Meget godt gjettet, selv om det ikke var helt riktig:-)

Skrevet

Lenge siden nå, men jeg var sånn at jeg drøyde og drøyde i senga, beregnet absolutt minimum av hvor mange minutter jeg behøvde... trykket på slumre-knappen på vekkinga flere ganger, og så stresset som en gal for å rekke det lille jeg måtte gjøre.

Hvordan det ville vært nå er jeg usikker på, for nå er jeg vant til endel mindre søvn, og liker å ha god tid på morgenen.

Skrevet

De dagene jeg har fri i uken (vi er sjeldent uten barn i ukedagene), så står jeg opp til vanlig tid. Koker meg kaffe, smører meg ei skive, og setter meg med avisa. Nyter stillheten i huset.

Når barna skal på skolen, vekker jeg de etter min "kosestund" og etter at jeg har smurt nister og gjort klar skolesekkene.

Da jeg var hjemme i barselpermisjon, stod jeg opp før barna våknet hver morgen, slik at jeg hadde denne stunden for meg selv hver morgen.

Er barna på overnattingsbesøk i ukene har jeg samme rutine, bare nyyyyyyyter det !!!

''slik at jeg hadde denne stunden for meg selv hver morgen.''

Jeg er også avhengig av en slik rolig stund, men siden jeg ikke er noen morgenfugl tar jeg den om kvelden, når mann og barn har lagt seg.

Fantastisk deilig er det, når huset er helt stille og det ikke er noen mulighet for å få telefoner eller noen som ringer på døra :-)

Skrevet

opp minst en time før, dusje i mitt tempo, faktisk få gå på do i fred, spise en hel frokost i strekk i selskap med avis og kanskje TV, dulle litt rundt, kikke på været, nyte stillheten...

Lenge siden det har vært slik, gitt.. :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1203598119' post='3810159]

Mobber ikke. Tenker bare med forundring på dette. Min mamma, f. 1948, er ikke vokst opp med dusj, men bading i stamp. Hun klarer ikke den dag i dag å vaske håret mens hun står under dusjen. Hun får følelsen av å drukne. Derfor vasker hun alltid håret i vasken.

Selv blir jeg helt svimmel av å stå sånn "oppned". Gjøres bare ved farging av hår. ;o)

Ja, jeg kunne heller aldri stått med hodet i vasken ;(

Nå være ille å føle at man drukner om man vasker håret i dusjen, det er jo bare sååå deilig.....Min mor på 82 sverger til grønsåpe for håret, og våge den som sier noe om den saken!

He, he

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1203599185' post='3810173]

Jamen kjære deg, det var da veldig sent. Når var det da, 1987?

Gården ble renovert i 1988.

Skrevet

En sjelden gang spretter jeg opp av senga kl 6, men som regel ligger jeg og drar meg lenge. Noen ganger sovner jeg og er ør neste gang jeg våkner. Jeg har fleksitid, så det er ikke så farlig når jeg kommer på jobb. Hastearbeidet er alltid senere på dagen.

Jeg går på badet, vasker meg og tar på dagkrem. Så spiser jeg og lager niste (to skiver utav frysen og slenger med noen skiver skinke el. l. + en banan). Så sminker jeg meg og greier håret.

Skrevet

En sjelden gang spretter jeg opp av senga kl 6, men som regel ligger jeg og drar meg lenge. Noen ganger sovner jeg og er ør neste gang jeg våkner. Jeg har fleksitid, så det er ikke så farlig når jeg kommer på jobb. Hastearbeidet er alltid senere på dagen.

Jeg går på badet, vasker meg og tar på dagkrem. Så spiser jeg og lager niste (to skiver utav frysen og slenger med noen skiver skinke el. l. + en banan). Så sminker jeg meg og greier håret.

Er sluttet å lage meg en kopp kaffe hjemme, så når jeg kommer på jobb går jeg rett inn på kjøkkenet.

Skrevet

Og nå har jeg bæskan tute meg tilbudt meg å komme utover i kveld for å kjøre ham på jobb i morra tidlig og! Kommer garantert til angre som en hund når klokka ringer kl. 6:30 i morra tidlig... Men hva gjør man vel ikke for kjærligheten! ;o)

Skrevet

Det er sjelden jeg har morgener uten barn ;-)

Jeg MÅ dusje hver morgen, så jeg står opp ca en time før jeg må dra. Bruker da en halvtime på badet, re opp senga, legge på plass evt. klær etc. Deretter har jeg en halvtime på meg til frokosten. Alenefrokost innebærer lesesoff til maten :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...